1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wezenlijke verschillen 2.0 TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Alchy, 24 aug 2011.

  1. Hey

    Kan er mij iemand de wezenlijke, motorische verschillen uitleggen tussen de verschillende versies van de 2liter diesel motor?

    2.0 TDCI à 115pk <--> 2.0 TDCI à 136pk <--> 2.0 TDCI à 163pk

    Zijn dit alleen softwarematige verschillen of is er ook hardwarematig aan gesleuteld?
     
  2. #2 McGyver, 24 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2011
    Zoek eens in de database van Bosch, misschien kun je daar het verschil in de motor onderdelen terug vinden.

    EDIT1: ik heb net even in de carbase van Autoweek gekeken en volgens deze database is in de Focus alleen de 100Kw/136Kp versie geleverd.
    EDIT2: de Mondeo is wel in verschillende varianten geleverd: 115/130/140/160/163 Pk
     
  3. Moet je eerst eens vertellen in welke modellen die motoren liggen...

    2.0 tdci heb je in ford en psa uitvoering.

    De 115pk kan een ford blok zijn. Daar zit delphi injectie op met een standaard turbo.
    Een 130pk versie is hetzelfde maar dan met variabele turbo.

    De 136pk is een psa blok

    Voor de rest zou ik het op moeten zoeken. Het e.e.a. is afhankelijk van welke auto het in zit.
     
  4. Nieuwe Ford C-Max:

     
  5. De C-Max 2.0 TDCI hebben allen een Garrett variabele turbo/compressor. Dus het verschil zit 'em blijkbaar in de software...
     
  6. Ben hier ook wel benieuwd naar, iemand meer info?
     
  7. tja, ze kunnen ook wat hebben gedaan aan de "slag" van de motor;)

    andere injectoren en de grootte van de turbo speelt ook een rol;)

    of dit van toepassing is weet ik niet, maar het is zeker mogelijk;)
     
  8. denk dat voor de cmaxx vermogen omlaag is gehouden dit ivm met automaat
    gewone versie heeft wel 136pk of 163pk
    maar automaat alleen niet, wie weet kan automaat niet het volle trekkracht van de 136pk versie aan
     
  9. Ik ben zowieso geïnteresseerd in de 2.0 TDCI 136PK, de 115 in combinatie met de automaat is niet echt gelukkig met het sportievere rijwerk.
     
  10. De 2.0l TDCi van Ford is overigens nooit verkrijgbaar geweest in de Focus/C-Max, alleen in de Mondeo mk3, Transit en Jaguar X. Dit was een compleet andere motor dan de TDCi van PSA, die van Ford is groter en heeft een distributieketting ipv riem.

    Tegenwoordig worden in de personenauto's alleen nog TDCi van PSA toegepast, 1,4, 1,6, 2,0 en 2,2l.
     
  11. Wie de fabrikant is van de motor die in de C-Max/S-Max ligt weet ik niet. Ik ga alleen af op de cilinder inhoud en het aantal PKs.
     
  12. Dat staat in de post boven je, PSA;). Voorzover de 1.8 tdci is geleverd (niet nieuwe auto's) is een ford blok, maar die zal het misschien ook weer uitbesteed hebben.
     
  13. okidoki; bedankt voor de info! :thumbs:
     
  14. en volgend jaar in een focus1:cheer:
     

Deel Deze Pagina