1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Startprobleem, accu?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door El Pollo Diablo, 14 aug 2011.

  1. Dames en heren,

    Mijn Focus gaat steeds raarder doen. Ik zou het zo duidelijk mogelijk proberen te uit leggen. Allereerst gaat het om een Focus 1.6 uit 2000, geheel standaard.

    Het probleem is alleen als de auto koud is, dus bij de eerste keer van de dag starten. Wanneer ik dan de auto wil starten, dus de laatse stand van het contactslot inschakel, hoor je ongeveer 1 seconde de startmotor en stopt er daarna mee. Zowel toerenteller als snelheidsteller schieten dan helemaal uit naar rechts, blijven hier even staan en vallen dan terug. Draai je het contact 1 stand terug, en weer aan, dan start hij vaak wel. Dit gebeurde eerst sporadisch, maar gebeurt nu steeds vaker. Vandaag moest ik hem wel VIER! keer opnieuw starten, waarbij hij hem maar net pakte om het zo te zeggen. Ook de tripteller reset weleens als dit optreedt, maar niet altijd.

    Iemand enig idee? Volgens mij is het sowieso iets electronisch, dus ik denk de accu? Die is volgens mij nog standaard. Auto is nogmaals uit 2000 en heeft nu 160.000km op de teller.

    Alvast bedankt voor het meedenken!
     
  2. Ik heb het ook gehad met de mondeo, hierbij was de startmotor kapot dus dat kan het ook nog zijn.
     
  3. Dit klinkt inderdaad niet als een probleem met de accu.
    als je accu kapot/leeg is gaat de binnenverlichting zachter branden en hoor je gewoon dat de startmotor niet lekker rond kan komen, of bij helemaal geen stroom gaat hij dan tikken.

    Ik zou het dan ook eerder bij de startmotor zoeken.
     
  4. Als je accu leeg is, hoor je een aantal tikken als je hem start. Dus ik denk ook dat het bij de startmotor ligt.
     
  5. Aai. Is dat lastig te monteren zelf?
     
  6. Begin maar bij je accu:mrgreen:
    Zodra je een te lage spanning hebt, of je accu opnieuw aansluit, en je start
    hem, dan zie je je meters helmaal uitslaan....dit is dus een kenmerk.
    Elke goede garage of automaterialenzaak kan gewoon voor jouw doormeten
    of je accu nog goed is, ik vermoed gewoon dat hij op is....en dus niet leeg
    genoeg om alleen de meters te laten uitslaan en de startmotor te laten tikken

    Dus meten is weten....je zou het zelf ook gedeeltelijk kunnen meten, als je
    je accu voor het 1e keer van de dag starten meet, dan mag hij niet onder
    de 11.5 volt dc komen
     
  7. startmotor kan je zelf vervangen scheelt een hoop geld. Alleen het nadeel is dat je hem precies goed moet synchroniseren
     

Deel Deze Pagina