1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hallo mensen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door flupkewupke, 9 aug 2011.

  1. update FOFO

    Zo, we zijn nu een half jaartje verder en daarom tijd voor een terugblik.

    Zoals ik de voorstelling genoemd hadden we de FOFO aangeschaft in plaats van het brok ellende dat Renault heette.
    Helaas moet ik bekennen dat wat sleutelen betreft het er niet beter op is geworden. Bij aanschaf was er nog niets aan te zien of te merken. We hebben er echter alleen maar kleine stukjes mee gereden en dat bekomt hem niet zo goed. Vrijwel alle slijtdelen zijn nu tegelijk aan vervanging toe. Dit resulteerd in een offerte van anderhalf maal de aanschafprijs. Eigenlijk is dus de auto total loss.:( Om hem niet geheel af te schrijven (om daarna een nieuwe bak ellende te kopen) ben ik begonnen met een autodidactische cursus autotechniek in de praktijk :rtfm:.
    Dus, wat heb ik reeds vervangen?
    • CV - module en 2 achterportier sloten
    • Accu
    • Rondom de stabilisator stangen
    • Uitlaat midden demper en eind demper
    • Ruitenwisser reservoir lek hersteld
    • Snelheidssensor
    • Gasklephuis gereinigd
    Recent laten vervangen:
    • Koppelingsplaten met druklager
    • Fuseekogel hoesjes
    Wat komt er nog aan:
    • Remschoenen achter
    • Multiriem
    • Stuurpomp
    Al met al een behoorlijke lijst.
     
  2. update FOFO

    Inmiddels zijn de remschoenen achter vervangen.
    Ook de multiriem + spanner + looprol zijn vervangen.
    De stuurpomp is vervangen door het exemplaar dat ik van JP had overgenomen. (Hij doet het ook in een 1.6 benzine JP, bedankt!)

    Binnenkort voor de APK, maar eerst nog een setje banden vernieuwen.
    Ben benieuwd...

    De centrale portier vergrendeling geeft opnieuw problemen:
    Het met de AB sluiten en openen gaat slechts moeizaam na een x-tal pogingen. Ik ben ervan overtuigd dat dit komt door verrotte positie schakelaars in of aan de sloten. (De auto 'weet' soms niet dat de portieren gesloten zijn als ik ze probeer te openen. Wanneer ik dan de protieren sluit met de AB werkt dit wel in één keer, waarna ook openen ook in één keer lukt).
    Wie kan mij meer vertellen over de (micro) schakelaars in of op het slot mechanisme? Zijn deze te bereiken en waar zitten ze dan? Zitten ze in het slot of zijn het losse schakelaars?
    Heeft iemand eventueel voor een aardige prijs 2 voorportiersloten te koop van een fofo1 fase 2?
     

Deel Deze Pagina