1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hallo mensen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door flupkewupke, 9 aug 2011.

  1. Ook ik moet eraan geloven :D
    Jaja, sinds kort zijn wij ook de trotse bezitters van een FoFo 1 fase 1.

    Hiervoor hebben we elf jaar een Renault twingo gehad en ik ben blij dat we die fase achter ons kunnen laten (uiteindelijk was die 16 jaar voordat die de deur uit ging).
    Eerder heb voor mijn werk al eens Focus gereden en heb zelf ook een Mondeo gehad (mk2).

    Ik dacht met deze Focus grotendeels van het eeuwige gesleutel af te zijn, maar helaas constateer ik nog wel enkele gebreken bij onze nieuwe Focus:
    Centrale vergrendeling heeft zo zijn eigen gedachten over het al dan niet openen van deuren. Met dank aan dit forum heb ik de achtersloten (wittte) reeds vervangen door zwarte, er was er één met sluiting.
    Symptomen nu:
    AB reageerd meestal maar één keer per minuut voor openen en sluiten.
    Met de sleutel in het slot (bestuurders zijde) openen en sluiten alle deuren soms wel en soms niet.
    Soms komt onder het rijden de CV tot leven en openen dan de deuren spontaan
    De bedienknop van de achterklep werkt soms wel en soms niet.
    Ik denk dat de de GEM module is. Iemand de zelfde ervaring / mening / advies?

    Zo, met deze binnenkomer groet ik u allen van harte.
    Vriendelijke groeten,
    Siem
     
  2. Welkom Siem, veel sleutelplezier aan je Focus :lol:

    Je kan bij bv JPBoerhof een andere GEM module kopen, je sleutels daarop inleren en dan kijken of het probleem opgelost is ?

    Hoeft niet de wereld kosten op die manier, verdere tips kan ik je ook niet geven.
     
  3. Wat je ook zou kunnen doen is de bedrading na kunnen gaan, maar ik denk persoonlijk dat het in de module zit, vanwege meerdere gebreken die je noemt.
     
  4. Ik denk eerder dat het probleem in het mechanisme van het linker voor portier zit. Aangezien deze soms wel en soms niet reageerd.
     
  5. Zou ook nog kunnen ja.. ff niet zo snel aangedacht..
     
  6. Bedankt voor de welkoms en reacties.

    Nog één vraag voordat ik het onderwerp ergens anders ga vervolgen:

    De schakelaar in het bestuurdersportier die bepaald of de rest van de deuren centraal geopend of vergrendeld dient te worden->
    Is deze onderdeel van het 'sleutel' mechanisme of van het elektrische slot mechaniek? Is die schakelaar eventueel los te vervangen?
     
  7. Deze maakt deel uit van het electrische slot mechaniek en is naar mijn weten niet los te vervangen.
     
  8. Siem, welkom op het :ford::focus:-forum :thumbup:
     
  9. Thnx allemaal,


    Ik heb het advies van Yes-n opgevolgd en een CV module bij JP in bestelling. Ik denk echter ook dat Nickysmeding gelijk heeft en dat het slot aan de bestuurderszijde defect is. Aangezien de CV box het makkelijkst verkrijgbaar is op dit moment en het snelst te vervangen probeer ik dit eerst.
    Verder leerde ik van JP dat er een soort chip in het slot zit welke bepaald of 't portier op slot zit of niet. Ik denk dat deze chip (Hall elementje?) roet in het eten gooit, waardoor de CV unit geen actie kan ondernemen.

    Wordt vervolgt...
     
  10. Siem welkom:thumbs:
     
  11. Welkom Siem op het forum
     
  12. soort chip valt wel mee hoor,

    er zit gewoon een microswitch in een terugkoppeling geeft naar de gem over de stand van het slot;)

    gewoon een potentiaal vrij contact, geen hall element;)
     
  13. Siem welkom op het forum
     
  14. Welkom op het forum!
     
  15. Welkom Siem.
     
  16. :welcome: op ons :ford: :focus: :focus2: :focus3: forum!
     
  17. Dank, dank, dank allemaal.

    Omtrent de technische problemen heb ik een nieuw topic gestart:

    Centrale Vergrendeling EN snelheids sensor in Techniek, onderhoud & poetsen

    :focus2::focus2::focus2::focus2:
     

Deel Deze Pagina