1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Update 36 - De opvolger van de focus is er.....

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Edward, 21 jun 2011.

  1. #441 Edward, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2011
    Doen of niet doen

    Ik zit er over te denken mijn focus nog wat persoonlijker te maken.

    De focus 3 word zonder typeaanduiding geleverd, en ik heb het Focus logo achterop ook al verwijderd.

    Nu had ik bij mijn vorige auto (die standaard ook geen enkele type aanduiding had - ook niet af fabriek) op de voorste zijschermen (vrij subtiel-zie bijgaande foto's) ook de typeaanduiding aangebracht. Is alleen te zien/lezen als je echt dit bij/naast de auto staat.

    Zit er aan te denken dit bij de focus ook te doen:
    - Ecoboost 150, of
    - Titanium, of
    - Beiden

    Subtiel en chique, of over de top? Wat is jullie mening?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Dat vind ik ook wel jammer,net als die van mij de first edition. Bij de Ka hebben ze deze wel gehad maar is niet los verkrijgbaar. Of wat je vroeger had met het luxe ghia embleem.
     
  3. Eddy,
    Ik wil ze niet standaard kopen, maar gewoon laten maken in een bij de focus passend lettertype, en dan op de voorschermen plakken. Zie voorbeeld in bijgevoegde fotos.
     
  4. Ik zeg doen Edward, Ik hou wel van de subtiele gepersonaliseerde aanpassinkjes, zo onderscheid je jou :focus3: van de massa
     
  5. met logo bedoelt hij dat "blaadje" wat ervoor staat

    ik vind het subtiel en zou wat div. logo's/emblemen proberen (op papier of fotoshop) geeft een mooie persoonlijke touch aan jou :focus3:
     
  6. via Ebay kun je het Ecoboost logo (blaadje) bestellen: http://www.ebay.com/itm/FORD-ECOBOOST-EMBLEMS-2-PC-/180595203470?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2a0c501d8e

    Ik vind ze niet zo mooi, zien er erg groot uit, komen waarschijnlijk van die F-150 pick-up trucks.

    Deze is er ook, blaadje met het woord Ecoboost: http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-OEM-3-5L-GAS-ECOBOOST-EMBLEM-FORD-F-150-11-12-BL3Z-9942528-E-/230711009272?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b7729ff8

    Beiden vallen niet in de categorie "subtiel" :D
     
  7. Nee de tekst ecoboost met dat blaadje ja.
    Gewoon klein. Ik bedoel dus letterlijk mijn link, alleen ben ik ze nog niet tegengekomen als type aanduiding.
    En 150 achterwege laten... op een gegeven moment gaan meer pk's toch kriebelen, zeker als je een keer met meer pk's meegereden hebt. En het via OBD kan.
    Iedereen kan roepen ik ga het niet doen, maar als bluefin of dreamscience met zo'n leuke handheld komt dan denk ik dat veel mensen zwichten die eerst zeiden ik hoef het niet.
     
  8. je zou ook een rood 'S' je kunnen plakken - dat heb ik gedaan in ieder geval :P
     
  9. Wat vind ik van mijn focus na de 1ste 6000 km

    Na 6000 Km in de focus maar eens een berichtje over mijn eerste ervaringen:

    Ik moet zeggen, ik ben onwijs blij met de auto. Hij is stil, (de focus is stiller dan mijn laatste 3 serie !) comfortabel, snel (genoeg), de trekkracht van onderuit grens aan het vermogen van een diesel en ook met de wegligging ben ik meer dan tevreden. Hij stuurt wel tikje minder scherp dan de 3 serie en Legacy, (tikkeltje) maar daar in tegen is het een geweldige snelweg cruiser, zeker voor zijn formaat en zijn cylinderinhoud. Ik heb bij deze auto (bijna) precies hetzelfde gevoel als bij de 3 serie. Kortgezegd ; Hij doet precies wat je wil en verwacht; Sturen, remmen en wegligging. Het grootste compliment volgens mij; Hoe harder het gaat hoe meer vertrouwen de Focus geeft, zeker op zomerbanden!!

    Het stuurgevoel vind ik voor een voorwielaandrijver echt heel erg goed, met name aandrijfreacties voel je bijna niet en de auto heeft over een heel breed spectrum een absoluut erg goed stuurgevoel.

    Begin deze week over Duitsland naar Heerlen geweest en wat een feest. Meer dan genoeg trekkracht in de 6, en als het echt moet gebeuren, even terug naar 5 en gas en wegwezen !!! Hij versneld moeiteloos door tot kort aan de 200 Km/hr, daarboven duurt het allemaal wel wat langer, maar 215 op de teller aantikken is geen probleem. Zelfs een tijdje krijgertje gespeeld met een 5 serie 6 cilinder (geen typeaanduiding), maar die hield ik echt bij. Volgens mij dacht die vent WTF …. dat focusje kan ik niet los rijden. :baeh::baeh:Kan niet wachten op de zomervakantie ….

    Ook de zitposite is perfect, alles goed in te stellen, en het stuur vind ik absoluut 1 van de mooiste sturen in een productieauto. :kwijl::kwijl: De uitvoering van het dashboard en de gebruikte materialen vind ik ook erg mooi/goed. Dit is de eerste auto waar ik geïntegreerde connecties van telefoon en Ipod heb, kan dus niet echt vergelijken, maar ik vind dat ze dat in de Focus erg goed voor elkaar hebben. Oh ja de deuren sluiten als een kluis, altijd een compliment voor een auto vind ik.

    Vorige week nog eens uitgerekend op de BMW configurator wat ik voor een vergelijkbare 3-serie zou zijn kwijtgeweest. Ben uitgegaan van een 318i touring met dezelfde opties/extras als ik nu op de focus heb, Kortgezegd : Voor de 3 serie kon ik (op 3000 Euro na) 2 keer mijn Focus kopen …. !!:baeh::baeh: Geen gelul. Dat in aanmerking genomen vind ik de Focus echt FANTASTISCH !!

    Ook is de auto (tot nu toe) absoluut vrij van rammeltjes en kraakjes. Hoop echt dat dat zo blijft. Heel af en toe knispert het linkervoorportier iets, maar dat mag geen naam hebben.

    Zijn er dan geen dingen waar ik minder tevreden over ben, Ja hoor maar dat zijn (afgezien van punt 1) echt kleinigheden, zie hieronder:

    - Als gezegd, de besturing/wegligging, is wat minder scherp dan van de 3-serie en legacy. Met name op 60-80 km wegen met snelle bochten merk ik toch dat ik de 3 serie en de legacy daar sneller en harder (met meer vertrouwen) in durfde te gooien, en voor mijn gevoel ook na insturen wat eerder op het gas kon/durfde. De 3 serie (met ESP uit) is voor dat werk helemaal een feest. Let wel de focus is niet slecht maar wel minder. ;)
    - De focus staat wat te hoog op zijn poten,(staat gewoon niet mooi) maar durf verlaging nog niet aan. Te bang voor comfort verlies
    - De boordcomputer geeft (bij een meer dan half lege tank) aan dat ik meer KMs kan rijden dan ik al heb gedaan
    - Op slechte wegen vind ik de voortrein wat rammelig
    - Radio is zeker niet slecht maar kan zeker beter. )Zeker nu ik de capaciteiten van de Sony radio heb gehoord’ Ook af en toe rammeltje in de voorste speakers bij veel bas
    - Beenruimte op de achterbank is beperkt, maar daar zit ik toch nooit
    - De inkblue kleur ga ik steeds mooier vinden, maar je ziet er alles op !
    - Hoewel het navigatiesysteem snel is en goed en gemakkelijk te bedienen, vind ik het schermpje wat te klein, en het door Ford geleverde kaartmateriaal is een aanfluiting (Kaarten zijn gewoon te oud)
    - De Chroom strip op een linker achterdeur kan mijn dealer niet recht plaatsen
    - De zin van automatische richtregeling begrijp ik niet. Waarom niet gewoon automatisch Dimlichten aan en uit bij starten/stoppen van de motor. Begrijp deze optie niet en vind hem zinloos. (rijd altijd met mijn licht aan)
    - De regensensor is fijn, (zeker bij onverwacht sputterwater) maar doet bij regen nooit echt precies wat ik wil (of te snel of te langzaam)
    - Geen gasveren op de motorkap (wat zielig staat dat toch)
    - Waar BMW regelmatig prijzen krijgt voor “Underhood appearance” zal de focus die echt nooit winnen.

    That’s it voor de eerste 6000 km. Hoop dat alles zo blijft
     
  10. Fijn dat 'ie zo goed bevalt!! Mooi joh, niets is beter dan tevreden op een keuze terugkijken!
     
  11. Mooi dat'tie zo goed bevalt!:thumbs: Heb je wel eens gedacht aan een review schrijven op AutoWeek.nl? Ik weet wel zeker dat veel mensen daar blij meer zijn. En zoals ik dit nu lees denk ik dat je een hele mooie review kan schrijven!;)
     
  12. Top dat hij bevalt. Denk dat het stuurgevoel aan de elektronica ligt. Heb ik in de Fiesta MK7 ook. Het voelt niet zo precies als de Fiesta MK6.5 of de Focus C-max of Focus2. Wegligging is zeker goed, maar je voelt het niet zo meer.
    Wat snap je niet aan de automatische verlichting?
    Zou eigenlijk icm DRL's moeten zijn, verder werkt het prima. Gaat aan als het schemer wordt of als het regent.
    Daar komt ook het punt van de regensensor, die werkte bij mij eerst ook niet goed. Ik had een paar vage vlekken op de ruit (en een waas na het wissen) waardoor de sensor van de leg raakte.
    Met goed wassen, kleien en misschien lichtjes polijsten krijg je de ruit weer mooi. Denk dat de sensor dan beter werkt. Vind hem zelf trouwens tot 50km/h niet heel goed. Daarboven is ie prima.
    In de Volvo en Mercedes werkt het allemaal net wat beter.
     
  13. Gijsbert,
    Ik snap de auto verlichting wel, maar ik vind het niks. Ik rijd altijd met licht aan, dus ik zou graag willen dat de lichten gewoon aan en uit gaan met het aan/afzetten van de motor. Zou mij beter passen.

    Regensensor : Gevoeligheid is in te stellen, maar niet zo precies als ik wil, en inderdaad onder de 50kn/hr heb ik er het meest last van. De BMW regensor is hier duidelijk superieur. (Mercedes/Volvo en ik niet)
     
  14. ja, dat is een van de punten van mijn BMW's wat erg simpel maar echt lekker is. Mijn lampen staan altijd aan, gaan gewoon uit met het contact. geen gedoe met piepjes of signaaltjes. En altijd licht aan.
     
  15. 100% eens
     
  16. Edward,

    Een leuk en duidelijk verhaal. IK ben sinds afgelopen september in het bezit van een Focus III TDCI 115PK en heb er sinds deze week inmiddels al 6500KM opzitten. Behoorlijk veel in een korte tijd dus.


    Ik zal een apart verhaaltje schrijven over mijn bevindingen.

    Succes met de volgende kilometers!!
     
  17. Leuk, zal het volgen in je topic
     
  18. Edward, het moet toch mogelijk zijn met behulp van een relais om je verlichting automatisch te maken, of de sensor afplakken zodat die denkt dat het altijd donker is.
     

Deel Deze Pagina