pff waardeloos Fred, ik ga je pb ff reply-en. Laten we het onaangename (schade) zaterdag maar met het aangename (minimeet) combineren.
Net weer thuis van een bezoekje aan Gert jan en de dynodag. De schade is weer keurig netjes verholpen door een collega van GJ, waarvoor dank Aansluitend naar Harskamp voor een dyno run. Vorig jaar was het resultaat voor een standaard 193.8 pk en 288 NM, vandaag 195.2 pk en 298 NM. Verschil met vorig jaar is het Pipercross filter, wel merkbaar met rijden, niet echt meetbaar dus. Maar, prima waardes waar ik happy mee ben. Ik zal het grafiekje later nog toevoegen.
Schade is echt heel knap weggewerkt. Wat een vreselijke deuk zat erin. Zat op het randje om zo uitgedeukt te kunnen worden. Dynorun was weer top he. Toch wat pk-tjes erbij.
Leuk je gesproken te hebben vanmiddag [MENTION=37]Fred[/MENTION]. Mooi dat het herstellen van de schade is gelukt en prima waardes voor je Focus!
Toch prettig dat de schade zo opgelost is! En je zegt dat het filter niet echt meetbaar is? Die 10Nm merk je echt wel hoor en is ook duidelijk te zien.
Idd schade is (voor zover het mogelijk was) verholpen door mijn collega Arjen, ik had nog een paar andere dingen te doen mooie waardes [MENTION=37]Fred[/MENTION] voor een (bijna) standaard
Ik heb de grafieken van vorig jaar en dit jaar eens in detail vergeleken, zowel koppelkromme als vermogenskromme verlopen precies hetzelfde behalve tussen 2000 en 3250 toeren, daar ligt de koppelkromme duidelijk 10 tot 15Nm boven die van vorig jaar. Het max koppel was vorig jaar 288Nm bij 2645, nu 298 Nm bij 2636. Effect van het Pipercross fliter? Effect van de temperatuur die iets (7) graden lager was? Whatever, I'm happy
Mooi dat Ford niet doet aan 'overselling', zoals zo vaak te zien is bij (voornamelijk Engelse auto's op) autoweek.nl Prachtige waarden voor een auto die ook nog best zuinig kan rijden.
Vorige week de auto gewassen, gekleid en in de Swissvax Shield gezet. Vanmorgen de auto nog even gewassen en wat foto's gemaakt.