Als het een Ex politie auto is dan heb ik een tip voor je: Haal even je deurpaneel los en kijk of er een stalen plaat in de deur zit van 20kg+!!! en dat aan alle twee kanten. haal ze erruit en dat scheelt toch behoorlijk wat kilos. Kennis van me kocht ooit een Opel, ook een Ex politie auto, daar kwamen we die dingen tegen toen we andere speakers wouden inbouwen.
Mijn focus 2 fase 2 1.6TDCi 109pk reed in .de ook 225 km/h op de teller en 213 km/h op GPS. Bergje af uiteraard . En toen werd ik voorbij gereden door een zwarte ST van hier Stond ik toen ook van te kijken destijds.. Best hard voor een relatief kleine diesel..
Klinkt heel hard. Ik heb afgelopen maandag, tijdens een stevig baalmoment 200 km/h op de teller gehad van mijn diesel. Harder wilde die echt niet en ik heb echt een eind die snelheid gereden, van Steenwijk tot Heerenveen (A32). Mart
ik ben bang dat de teller iets afwijkt bij deze op ziptuning staat 204km/h bij de 115pk versie die dan gechipt is heb zelf een focus 2.0 130pk gehad (niet bekend of gechipt is) daar haalde ik op teller 220km/h en op garmin navi stond top 217km/h volgens ford zou 205km/h juist zijn nu heb ik focus II 2.0 145pk die wel gechipt is toen hij het nog niet was haald ik op de a2 zonder veel problemen 215km/h op teller helaas niet mogelijk om tot max te gaan ivm overige verkeer dat op de meest linker baan zat
Goed omdat iedereen lekker bezig is met hardrijden heb ok dat vandaag ook maar weer eens gedaan 220 op de teller (217 gps) en nog over geen ST snelheden maar toch en dat voor een 1.6
Mijn 1.8 tddi van 1999 liep op de teller ruim 210 (met maar 90 pk, en naar ik weet hadden de eerste bouwjaren een andere bak dan de latere types.) en de 1.8 tdci van 2003 liep ook 205+ op de teller. Die teller week nauwelijks af. 225 vindt ik erg hard voor deze motor omdat je dan een keer in de toerenbegrenzer loopt. Dan moet het max toerental ook verhoogd zijn. Is best mogelijk.
Dan is de motor in goede conditie, en verbeterd, Ik heb een x een test gelezen in de autoweek die ging over vermogen na een aantal jaar... sommige hadden meer vermogen dan af fabriek
Bluefin + K&N vervangfilter. Zelf zonder chipping ging ie richting 193, maar dan moest het vlak-vlak zijn en veel kilometers vrije baan habben. Bergaf ging ie dan weer vlotter richting 200km/u (zonder chip)
@ idokus/joost..........44 jaar,....204 pk een standaard cosworth ,loopt toch af fabriek op zn sloffen 240,een chip erin en een open pijp en hij draait tegen de 270 km per uur aan. ja dat waren nog eens tijden! ....ik heb nu 2 focusjes gehad, beide 1.6 tdci(niet mijn voorkeur).2005 versie liep 210. 2009 versie loopt met moeite 190. 2005 versie had een veel langere bak, daar zou je pas in het rode gebied raken bij 240. 2009 versie draait dus meer toeren, is echter niet sneller,en dat merk je ook, oude versie liep hard door bij slipstreamen.