1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remschijven weer krom, garantie?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door soheilmd, 15 jun 2011.

  1. Heren,

    weet iemand van jullie hoe garantie voorwaarden of levens verwachting voor remshijven erruit ziet?
    ziet er uberhaupt garantie op?
    ik had 28-11-2010 remschiven online besteld en deze vervangen, maar nu zijn deze weer krom (trillen tijdens remmen)
    Hebben jullie ervaring wat allemaal mogelijk is?


    Alvast bedankt
     
  2. Waar heb je de schijven besteld? Daar moet je aankloppen voor garantie.
    Welk merk schijven heb je besteld?
    Hoeveel kilometer heb je gereden met de remschijven?
    Keer noodstop moeten maken en daarna je voet op de rem blijven houden?
    Zijn het zeker weten de remschijven die de trilling veroorzaken?

    Levensverwachting is hoe je de remschijven gebruikt. Maargoed, bij normaal gebruik zou je aan de tientallen duizenden kilometers moeten denken.
     
  3. Wat voor merk en type schijven praten we hier over?
    Ik geef je trouwens weinig kans dat ze er wat aan gaan doen, 7 maanden na aankoop.
     
  4. Heb ze gekocht bij autopartsonline. Het merk weet ik niet meer op de doos stond ABS dacht ik, maar als ik nu op de site kijk verkopen ze alleen brembo voor de focus.
    ik denk totaal 5000km ermee gereden.
    En het is Pa zijn focus, zo voorzichtig als hij rijdt kan ik me niet voorstellen datie een noodstop heeft moeten maken.

    of ik zeker ben dat het de remschijven zijn ? 99% wel
    want daar had ie ook eerst lst van toen ik andere schijven erronder zette was het probleem verholpen, tot nu tenminste
     
  5. Te voorzichtig remmen is oorzaak nummer 1 dat schijven krom trekken.
    Een (te) lange remweg terwijl de remmen maar lichtjes worden ingetrapt kunnen veel schijven niet goed tegen.
    Dus ja; er bestaat zoiets als te voorzichtig remmen :mrgreen:
    Is net zo'n groot probleem als 'het nieuwe rijden' , je sloopt meer dan je lief is.
     
  6. Waarom kunnen ze daar niet goed tegen eigenlijk?... echt heel warm worden ze dan niet lijkt me...
     
  7. Ik heb ooit eens een groot gedeelte van het aankoopbedrag terug gekregen. Dit was nadat ik voor de derde keer nieuwe schijven nodig had, omdat ze vreselijk trilden na een aantal KM. Ik heb dit toen wel bij een garage laten doen, en zij hebben het met de leverancier afgehandeld.
     
  8. Ik heb in januari originele Ford schijven en blokken laten monteren, en die krengen piepen al weer weken. Irriteer ik me ook mateloos aan.
     
  9. Bij het monteren van nwe schijven is het erg belangrijk dat de wielnaven zo goed als roestvrij zijn. Is dit niet het geval, dan kunnen de schijven zo weer trillen.

    Verder:
    - niet de poot op de rem houden als je voor het stoplicht wacht
    - Diepe plassen zoveel mogelijk vermijden wanneer de schijven warm zijn.
    - Bergafwaarts niet continu remmen.
    - Bij hard remmen de remmen nadien laten afkoelen.
     
  10. Marco, hoe doe je dat dan bij een stoplicht? Handrem dan een oplossing?

    Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan en dacht dat na 240.000 km de remschijven gewoon op zijn en vernieuwd mogen worden.
    Nu heb ik overigens ATE schijven en blokken gekocht, hopelijk de 25e onder de auto :)
     
  11. Bij vlakke straat heb je de handrem niet nodig.
    Bij 240.000km mogen ze wel op zijn.

    Ik red dat niet, zeker niet gezien mijn rijstijl.;)
     
  12. Ik begrijp de redenering van het niet blijven remmen bij het stoplicht, maar en dat heb ik geloof ik wel eens eerder gezegd, ik doe het toch. De reden; wat als het achteropkomend verkeer niet op tijd is met remmen. Ik moet er niet aan denken dat je als een kogel wordt afgevuurd op je voorligger of de kruising wordt op geduwd met alle gevolgen van dien.

    Overigens heb ik nog nooit problemen heb gehad met kromme schijven en dan te bedenken dat de ST regelmatig met rokende remmen stond :schater:

    Om op de topic vraag terug te komen, ik vrees dat er weinig te halen valt :nocheer: Wat misschien nog een mogelijkheid is, is het laten afdraaien van de schijven.
     
  13. Gezien het feit dat hij ze bij een online shop gekocht heeft, zal een prijstechnische reden hebben (verwacht ik) zal het afdraaien misschien wel net zo duur zijn als nieuwe.

    Gewoon lekker bij de Ford orginele erop laten zetten en je hebt garantie.
     
  14. en die staan er juist bekend om dat ze van pisbakkenstaal zijn... :think:

    Neem liever een setje Brembo's bij een autoshop.
    Kost de wereld niet en is stukken beter dan origineel Ford.
    Ik had altijd last van kromme schijven, maar sinds ik Brembo's heb niet meer.
     
  15. Helemaal met je eens wat betref het gebruik van de rem bij een stoplicht. Wat ik doe als ik denk dat de remmen heet zijn is de rem er op houden, dan een beetje naar voren rijden en de rem er weer op. Zo koelt de rem regelmatiger af. Het fokt trouwens ook getuned Golfjes naast je op omdat die denken dat je wilt racen :schater:
     
  16. Geloof niet dat je voet op de rem houden bij een stoplicht kromme remschijven kan veroorzaken.

    Ik rij al 20 jaar in diverse auto`s met automatische transmissie dus ik sta ook al 20 jaar met m`n voet op de rem als ik sta te wachten bij het stoplicht maar last van kromme schijven heb ik nog nooit gehad ;)
     
  17. Dat snap ik op een vlakke straat.
    Helaas (maar ook heel gelukkig ;)) woon ik in het glooiende Gelderland.
    En gevoelsmatig is dan de keuze rem gebruiken of mijn koppeling oproken.
    Vandaar de vraag of handrem gebruiken in de praktijk beter zou zijn dan 'gewoon' de rem. :)

    Of zijn we nu teveel off-topic aan het gaan.

    :ontopic:
     
  18. Heb je ze al een mail gestuurd? en zo ja, wat was hun antwoord? ben benieuwd
    of je de sportschijven besteld had....volgens zeggen boren ze zelf de gaten erin,
    uiteraard wel met een mal...let op, dit is van horen zeggen, al was de bron
    redelijk betrouwbaar;)
     
  19. Ja heb ze gemaild, maar nog geen antwoord...
    ben zelf ook benieuwd
     
  20. Ik neem aan dat je de mail naar info@brakemax.nl hebt gestuurd?
    mocht het te lang duren, neem anders even via PB contact met mij op,
    ik heb anders nog wel een 06 nr en een naam.....;)
     

Deel Deze Pagina