Sinds enige tijd merk ik dat mijn auto "zaagt" bij het accelereren. Mogelijk al sinds de "reset van boordcomputer" een paar maanden terug, maar het lijkt nu erger te worden. In de 4e, 5e en 6e versnelling, bij het accelereren met meer dan half gas, voel ik tussen de 2000 en 3000 toeren de motor heel duidelijk power maken, inhouden, power maken, inhouden enz. In de andere versnellingen of bij minder als half gas doet hij dit niet, of niet merkbaar..... Iemand een idee wat dit kan zijn? Huidige km stand is 107.000
eventueel alvast brandstoffilter vervangen, wil wel eens helpen tegen zo iets weet niet hoe het er mee staat en met de rest maar je zou het kunnen vervangen alvast en wie weet wordt het minder of is het zelf over
Het brandstoffilter is minder als een half jaar geleden vervangen, daar verwacht ik niet direct een probleem in. Maar natuurlijk wel bedankt voor de tip en het meedenken
Die wil ik sowieso nog dicht gaan zetten, weet iemand of dit hetzelfde is als bij de hier al regelmatig omschreven 1.6 TDCi? Ik kan geen gegevens vinden voor de 2.0.... En even weer algemeen: Vanmorgen was het een stuk minder merkbaar (frisjes en vochtig) maar vanmiddag (warm) was het weer heel duidelijk! Kan het kwaad om er mee door te rijden?
zijn de storingen al keer uitgelezen egr klep komt niet zo erg voor als bij de 1.6tdci dit omdat andere type motor is maar dit probleem zou ik niet meteen willen verwijten aan de egr maar zeg nooit zou ook de commonrail sensor kunnen zijn maar dat zou je alleen kunnen zeggen door te rijden en meting gegevens om te kijken wat er gebeurt dan zou je misschien iets kunnen zien wat het zou kunnen zijn
Bij de dealer heeft men mbt mijn motorklachten geen enkele storing gevonden..... Ik vertrouw in eerste instantie meer op de gezamelijke ervaring van het forum Het zagen heb ik nog niet aan hen voorgelegd, binnenkort maar eens doen dan.... En de EGR dichtmaken? Als het een volledig ander motortype is als de 1.6 kan ik de howto's van het forum niet gebruiken toch?
Egr afdichten werk in principe bij elke motor hetzelfde je blokkeert de lucht die door de egr zou moeten. Je moet dus alleen weten waar die bij jouw blok zit. Ik heb in ieder geval geen idee.