Iodokus Focus 3 Ecoboost 1.6 - 4e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 28 mei 2011.

  1. Die tuning is wel gewoon een 'fabrieksoptie' en staat ook gewoon in de optielijst volgens mij.
     
  2. Gezien de vele reacties wellicht een nieuw draadje openen? Dan kunnen we hier verder gaan met Joost z'n Focus ;-)

    Dussss, na de zomervakantie heb jij dubbele pijpen op de Focus Joost? :-))
     
  3. Klopt allemaal en ondanks dat Mountune graag schermt met het feit dat ze huistuner zijn van Ford, heeft Ford dat nog nooit keihard toegegeven. Dat in tegenstelling tot bedrijven als ABT aan VW zijde of AMG aan Mercedes zijde ;)

    Zolang Ford niet iets soortgelijks doet is en blijft tunen en de eventuele nadelige effecten daarvan de verantwoordelijkheid van eigenaar van de Ford.

    Kortom eigen schuld dikke bult,maar daar kan ik echt niet wakker van liggen. Sla de krant maar een open, kijk eens een nieuwsuitzending, dan wordt het al snel duidelijk dat problemen met je auto hoe vervelend het ook mogen zijn, niet veel voorstellen ;)
     
  4. :schater: nee dat denk ik niet. Net een DAP met toebehoren bij Leko gekocht en een bezoekje aan de kantonrechter in het verschiet dan zijn de centen even op :mrgreen:
     
  5. Mountune wordt erkent in Engeland, Luxemburg, Duitsland en zo vast nog wel wat landen. Nederland ligt alleen dwars. Je houdt ook gewoon je garantie in die landen als je een Mountune upgrade neemt. Goed Nederland is (zoals wel vaker) een geval apart.
    Daarbij zou ik geen ABT op mijn VW/Audi whatever willen, maar dat is een totaal ander verhaal.

    Ben benieuwd met welke pijpjes je aankomt voor je Focus :)
     
  6. Tja, voor dat laatste moet je idd maar wat opzij zetten.....
     
  7. Zo ik zal maar weer eens wat schrijven niet dat er echt veel te melden is maar meer om wat leven in de brouwerij te houden en om de ST vs Italiƫ perikelen van twee jaar geleden te herdenken maak ik er weer eens een verhaaltje van :mrgreen:

    De schade
    Na een wat onrustig einde van juni en begin van juli lijkt alles weer een beetje in wat rustiger vaarwater terecht te zijn gekomen. De schade opgelopen tijdens de tourrit in Limburg valt gelukkig erg mee en heb ik behoorlijk weeg weten te werken met een spuitbusje lak, schuurblokje en de DAP.

    Ik moet heel eerlijk zeggen en dat had ik tot voor een kleine 5 weken geleden nooit durven dromen, dat ik de DAP met plezier gebruikt heb en dat er dit weekend nog meer ge-DAPt gaat worden zei het dat de Fiesta nu aan de beurt is ;) De eerst volgende grote stap zal en DAP van een volledige auto zijn denk ik, nu hou ik eerst nog bij het wegwerken van de krasjes welke na Wet-sanding over blijven. Wet-sanding omdat ik bij beide auto's bezig ben steenslag schade en dergelijke weg te werken.

    Het rijbewijs & de schade
    Na een bezoekje aan mijnheer de rechter met goed gevolg, het roze papiertje is nog in mijn bezit, afgesloten te hebben leek het me een goed idee om als relax oefening nog wat poetswerkzaamheden te gaan verricht, ooh hoe koud was de kermis waar ik toe van terug kwam.

    Ik zat nog niet koud op mijn hurken naast mijn rechtervoorwiel toen mij een oneffenheid aan de zijkant van de band opviel. Hoe het is gebeurd weet ik niet, er was ook op de velg geen schade zichtbaar, maar er hing een flapje rubber van de band los alsof er een mes door de zijkant van de band was gestoken zonder de band lek te steken. Het eind resultaat was helaas wel dat ik na het optillen van het flapje rubber het staaldraad van de band kon zien :nocheer:

    De voorbanden waren qua slijtage nog lang niet toe aan vervanging maar ieder verstandig mens kon begrijpen dat ik hier niet mee door kon blijven rijden dus op naar de bandenspecialist. Hoe jammer is het dan als je een relatief kostbaar merk banden onder je auto hebt liggen en dan ook nog maatje breed en laag :( Omdat ik absoluut niet met verschillende merken banden wil rijden heb ik de aderlating gedaan en heb nu weer twee hele verse voorbanden maar hoop wel dat deze echt opgereden kunnen worden ;)

    De power & het rijbewijs
    Tegen beter weten in zal ik maar zeggen, heb ik besloten de tuning uitgevoerd door Unlimited Tuning in Amersfoort te laen voor wat het is. En wat is wat, nou behoorlijk kan ik vertellen. Een brandstoftank voorzien van V-Power en een tuning van UT staan in mijn geval garant voor 210 paarden die samen weer goed zijn voor een trekkracht van 388 Nm, ja echt 388 Nm en dat uit een 1.6 Ecoboost ;)

    Wat is dan dat "tegen beter weten in". Simpel het is natuurlijk kompleet onduidelijk of die 388 Nm's uiteindelijk niet een beetje te veel van het goede zullen zijn. Maar zoals ik al vaker gedaan heb als het om power uit een auto halen gaat, gewoon doen en kijken waar het schip strand, of auto in dit geval. De Focus voelt fantastisch aan, trekt als een gek in de derde t/m de zesde versnelling en dat maakt de rij ervaring met deze Focus nog beter als dat deze al was.

    Een bijkomend voordeel in deze is het praatje wat ik onlangs met bepaalde personen heb gehad en ertoe heeft geleid dat ik het momenteel iets rustiger aan doe, in ieder geval de komende twee jaar ;)

    De nabije toekomst
    Voorlopig staat er even niets anders in de planning dan een vakantie waar we erg aan toe zijn. Waar naartoe en wanneer is nog niet bekend maar dat het een tripje met de heilige koe gaat worden staat wel vast. Planningen om nog het Ć©Ć©n en ander te doen aan de auto heb ik even door geschoven gezien bandenschade en het spekken van de staatskas :mrgreen: toch wel een deukje in het spaarvarken hebben geslagen.

    Maar niet getreurd en zijn nog Ć©Ć©n of twee zaken die ik graag aan deze auto wil veranderen dus er is nog voldoende voer om ook volgend jaar weer wat stukjes te kunnen schrijven.

    kortom wordt vervolgd......



    Prettige vakantie allemaal :thumbs:
     
  8. Joost, ik wens jou en je gezin ook een hele fijne vakantie!!! Me dunkt dat jullie het verdiend hebben. Ben benieuwd naar het "wordt vervolgd" en zal dus je topic in de gaten houden
     
  9. En Joost kan blijven :sturen: :jumping:

    Was je toch bijna het haasje, jij stoute jongen, foei :naughty:

    En dan nu idd lekker genieten van de wel verdiende vakantie samen met je gezin, lekker toeren met de :focus3: is sowieso al heel ontspannend natuurlijk.

    En die updates die komen vanzelf wel weer:dance:
     
  10. weer bedankt voor de update :thumbup:, en een fijne vakantie toegewenst :cheer:
     
  11. Gelukkig maar dat je het roze papiertje/pasje nog hebt :)

    Een hele fijne vakantie gewenst Joost :D
     
  12. Wat anderen al schreven: mooi dat je mag blijven rijden! Erg balen van die banden, trouwens. Bij nadere inspectie bleek de cabrio ook dat soort schade te hebben en heb ik een jaar eerder dan gepland 4 nieuwe banden gekocht. Valt altijd tegen, maar goede banden zijn van levensbelang, dus je hebt een goede keuze gemaakt!

    Fijne vakantie Joost!
     
  13. Mooie witte focus heb hem wel eens zien staan bij mijn ouders in de straat
     
  14. Dank voor de reacties :thumbs:

    Helaas gaan de dingen niet altijd zoals je hoopt vandaar dat ik vandaag weer een relaas had met de dealer waaruit blijkt dat klantvriendelijkheid niet altijd een gemeengoed is. Let wel klantvriendelijkheid bekeken vanuit mijn standpunt maar aangezien ik de laatste 10 jaar toch een leuke aanbetaling aan een eengezinswoning bij de dealer heb neergelegd, heb ik het idee dat ik toch aanspraak mag maken op deze zogenaamde klantvriendelijkheid ;)

    Het relaas behelst een metaalachtig kloink geluid waarvan ik denk dat het uit het vooronder komt. Het geluid is soms hoorbaar als je met lage snelheid over een wat dieper gelegen putje rijdt, maar helaas soms ook niet. Ik heb dit al eind september vorig jaar kenbaar gemaakt bij de dealer en de Rapid-service afdeling heeft al eens gezocht naar de mogelijke oorzaak, helaas zonder succes.

    Nu heeft het probleem gedurende de koudere en nattere wintermaanden niet of nauwelijks iets van zich laten horen. Maar nu de temperatuur weer aan het stijgen is en het water, vooralsnog, in de wolken blijft, is de kloink weer terug :nocheer:

    Niet wetende waar het probleem precies vandaan komt heb ik vanmorgen een afspraak gemaakt bij de dealer om over twee weken de auto een paar dagen daar te laten staan zodat ze eens rustig kunnen gaan uitzoeken waar die kloink nu precies vandaan komt.

    Hoewel er wat gesteggel was over de verlaging en het feit dat deze niet door Ford/dealer is aangebracht waardoor ik mogelijkerwijs kosten in rekening gebracht krijg, is de afspraak gewoon gemaakt. Hoe groot was dan ook de verbazing toen ik nog geen 30 minuten later werd gebeld door de garage met de mededeling dat er eigenlijk geen tijd was om de dit rare probleem uit te zoeken laat staan op te lossen.

    Nu kan ik best meegaan in een hoop zaken zoals vakantie periode, minder personeel en dergelijke, maar dit ruikt meer naar geen zin omdat mijnheer iets aan zijn auto heeft veranderd en dat is de oorzaak, punt. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar in mijn optiek is deze vooringenomen houding uiterst onbeschoft dan wel merkwaardig. Is het niet zo dat de stelling "u vraagt wij draaien" nog steeds gangbaar is??? Men gaat er op voorhand vanuit dat de verlaging de oorzaak is en dat ik niet bereid zou zijn in de buidel te tasten.

    Maar goed hoe het ook zei er is een kort schijven gegaan richting de verkoper die mij vorig jaar de Focus heeft verkocht omdat ik van de andere dames en heren even geen email adres voorhanden had en omdat ik weet dat de verkoper in kwestie vandaag aanwezig is, iets wat niet gezegd kan worden van het persoon welke verantwoordelijk is voor de inhoud van het telefoon gesprek.

    Op naar Peter de Groot want daar hebben ze wel tijd voor me, gelukkig bestaan er nog steeds bedrijven die de klant hoog in het vaandel dragen :thumbs:


    Bij deze mijn ontstoom schrijven :schater:

     
  15. Wat een geneuzel zeg, net wat je zegt Joost, een commenciele instelling zou zijn om het probleem te traceren en vervolgens aan te geven waar de kosten moeten worden geplaatst (zo veel mogelijk bij klant). Ik snap dat je hiervan de balen hebt en ben benieuwd naar een reactie.
     
  16. gaat weer lekker Joost, vreemde houding van SK.
    laat iig in het midden waar het probleem ligt, mocht het de verlaging zijn en hun rekenen de kosten door naar jou denk ik niet dat jij daar een probleem van maakt (mits van te voren afgesproken ;))
    ben benieuwd of PdeG een oplossing vindt en wat zouden hun rekenen?
    kun je eventueel nog altijd de rekening bij SK neerleggen.
     
  17. Dit is een hele duidelijke en nette brief Joost ;)

    Heel slecht bekeken neemt SK jou als trouwe klant niet serieus. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Juist in deze tijden moet je geen mensen wegjagen.

    Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.
     
  18. Inderdaad een vreemde reactie van deze Ford dealer. En zeker als vaste kant zijnde verwacht je een andere houding. Werk is toch werk?
     
  19. Beetje dezelfde strekking als toen ik het bekende oliefilterhuis wou laten repareren bij Vadah Herten.
    Dan moet u maar niet op LPG rijden meneer.

    Goed meneer, dan ben ik weg na bijna 25 jaar klant te zijn geweest.
    Goedemiddag...........
     
  20. Snap je frustratie wel. Temeer omdat het erop lijkt dat ze er vanuit gaan dat je nergens voor wil betalen.

    Ik kan me vergissen, maar het lijkt erop dat jij hun ook niet de kans geeft om het wel uit te voeren, aangezien 6 augustus vooralsnog op de agenda staat en jij er vanuit gaat dat zij deze afspraak ook annuleren.

    Echter een kanttekening in deze is wel, dat er genoeg prutsers en knooiers rondlopen die wat (laten) uitvoeren door anderen dan de onderhoudende/verstrekkende partij, op welk gebied dan ook maar op het moment dat het kapot gaat, ze garantie gaan claimen. Dat in ogenschouw genomen snap ik hun reactie wel.

    Voorbeeldje:
    Zo zijn er ook 'smeerlappen' van dealers die een andere Ford dealer een oor aannaaien. Zeker gezien wanneer het garantie is. Bij mijn ouwe op de zaak lijkt het er op dat een dealer vanuit het Noorden van het land de garantieklusjes doorstuurt, welke het bedrijf van mijn vader gewoon geld kost.

    Ik herken het ook uit mijn werkomgeving; wanneer wij voor een storing moeten opdraven waar een ander bedrijf aan "geknutseld" heeft en er wordt dan garantie geclaimd, wijs ik deze ook om die reden af. Puur en alleen dat ik/wij niet de behoefte heb(ben) om alleen maar als kostendrager te dienen ten tijde dat er zogezegd iets onder garantie zou moeten worden uitgevoerd.
     

Deel Deze Pagina