Iodokus Focus 3 Ecoboost 1.6 - 4e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 28 mei 2011.

  1. Gijsbert, de brom die Joost aangeeft is anders dan de brom die je hebt als je laag in de toeren snel vooruit wil in een hoge versnelling. Ik hoor ook duidelijk een (lichtere) brom en resonantie met het pedaal diep intrappen bij lage(re) toeren in een hoge(re) versnelling.

    Johan, de verschillen zijn inderdaad behoorlijk. Komt waarschijnlijk door de gebruikte geavanceerde techniek van Ford. (ze hebben met de 1.0 ecoboost trouwens een mooie prijs in de wacht gesleept voor beste motor in zijn klasse)
     
  2. @Johan waar zijn deze waardes gemeten? Op dezelfde rollenbank of verschillende? Want verschillende rollenbanken geven verschillende waardes.
     
  3. Het voorbeeld waar ik het over heb zijn de auto's allemaal op de zelfde rollenbank gemeten.
    Daarom vind ik het ook zo raar.:weird::weird:
     
  4. Kan wel zijn Franc, maar klopppen doet het niet vind ik.
    Toen ik bij Jeroen was, vertelde een medewerker gelijk al tegen mij dat er een grote variëteit was in de standaard 150 pk ecoboost auto's.
    Er is een verloop gemeten van ca 138 pk tot ca 170 pk op standaard 150 pk ecoboost.
    Daarom mijn vraag is of was dat bij de ST en RS versies ook dat er een grote variëteit in de standaard zit.
     

  5. Er zijn bij turbomotoren zoveel invloeden: luchtdruk, temperatuur, koeling etc. Kan me voorstellen dat de maat velgen en de luchtdruk van de banden hier ook een aandeel in hebben.
     
  6. Dan nog is 32pk voor hetzelfde blok wel erg veul verschil hoor.
    Dit klinkt een beetje als de 1.8tfsi van VAG, ook lastig te tunen en veel verschillen. Ben benieuwd hoe dit zich houdt.
     
  7. Ik vind het een hele interessante discussie daar niet van, maar het heeft weinig tot niets te maken met mijn :focus3: dus als deze discussie ergens anders verder kan gaan ben ik een blij mens :mrgreen:
     
  8. Is het ook zo dat de ecoboost beter gaat rijden naarmate hij meer ingereden is? (Misschien een stomme vraag?)
     
  9. Da's geen stomme vraag Frank want het antwoord is ja.

    Nu moet ik dat enigszins nuanceren omdat er anders gedacht wordt dat de Ecoboost niet goed zou rijden als er nog weinig kilometers op de teller staan, want dat is nl. niet het geval ;) De Ecoboost rijdt gewoon prima maar zoals zo vaak als de boel wat rijpt dan smaakt dat naar meer :mrgreen:

    Zelf heb ik na iets meer dan een jaar een kleine 30K op de teller en de auto rijdt heerlijk, soepel en snel, een duidelijk verschil t.o.v. een kilometerstand van 4 Km ;)
     
  10. Ok, dus toch! :mrgreen:
    Ik dacht eigenlijk dat die motoren van tegenwoordig al vanuit de fabriek af ingereden waren i.v.m. testen etc.
    Ik heb er nu net 500km. op staan er het rijdt echt héérlijk, kan dus alleen nog maar beter worden :thumbs:
     
  11. Joost, ik meen ergens gelezen te hebben dat je j.l. maandag nog een keer naar Jeroen zou gaan.
    Of ben ik nu abuis.
     
  12. Twee geleden ben ik voor het laatst uit UT geweest en heb toen met Jeroen afgesproken het nog even aan te kijken met de tuning van dat moment. Dat moment betekend 203 PK en 368 Nm.

    Afgelopen maandag heb ik nog even contact gehad met Jeroen en heb hem laten weten de tuning zo te laten aangezien de auto momenteel erg goed aanvoelt ondanks het enorme aantal Nm's. Mocht het zo zijn dat me gevoel van onbehagen bekruipt dan kijken we weer verder, eerst maar eens een lange tocht maken met de auto (Zuid Frankrijk) om te zien hoe deze zich houdt.

    UT tuned nieuwe auto's een aantal dealers waaronder ook Schurer-Kamphuis. Het betreft dan met name veel Fiesta's maar ondertussen ook al de Focus Ecoboost en dat allemaal met behoud van garantie. Dit geeft in ieder geval aan dat ook de dealers overtuigd zijn van de kwaliteit van UT zeker als je weet dat ze het bewust promoten. Mocht er iets niet helemaal lekker gaan dan hoef ik iig niet al te schijnheilig te doen en dat is een lekkere ruggesteun zeker omdat die bijna 370 Nm's me prima bevallen :mrgreen:

    Ondertussen ben ik me aan het focussen (leuke woordspeling) op ander mod's zoals een dubbele uitlaat :cheer:
     
  13. Ga je ook voor rvs?
     
  14. Daar zal het wel op uitdraaien denk ik, maar ik zeg er meteen bij dat ik EPS wat aan de dure kant vind. Prima kwaliteit daar niet van, ze hebben ooit een uitlaat onder mijn toenmalige Toyota Hilux Pickup geplaatst, maar duur.
     
  15. Er zijn meerdere leveranciers ;) :D
     
  16. Zou wachten totdat Milltek/Piper etc wat op de markt brengt.
    Maar begrijp ik goed dat je nu dus van de brom af bent?
     
  17. De brom is alleen hoorbaar als ik extreem laag in de toeren zit (5e/6e versnelling) en vervolgens flink ga doortrekken en nee het is niet de brom die je hoort als je motor dreigt af te slaan ;)

    Wat de uitlaat betreft moet ik zeggen dat ik weinig uitlaat systemen echt mooi vind. Ik laat liever iets maken wat ik netjes vind. Het gaat mijn niet om performance maar om het opleuken van de achterkant van de auto.
     
  18. Moah, dan kun je met een setje pijpen en eventueel twee einddempers al veel doen Joost. Dan zou ik niet van voor tot achter vervangen. Dat RVS is leuk maar zet ook geweldig uit, als het warm wordt.
     
  19. Precies maar dan ga ik voor 1 demper met twee pijpies. De ST mag dan wel weg zijn, het uitlaat principe blijft gewoon mijn voorkeur hebben ;)
     
  20. Dus Schurer KH biedt de tuning van UT nu ook aan?
     

Deel Deze Pagina