1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

startmotor versleten?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door willy-klijn, 24 mei 2011.

  1. Hallo,

    Betreft fofo type1, jan-2001, 140dkm. 1.6wagon

    Sinds een maand of 2 start de fofo iets minder goed.
    Wel de eerste keer , maar pas na ca. 2 tot 3 sec starten.

    Ik heb toen de accu vervangen, zat nog de originele in!!!
    Nieuwe accu is op spanning, en laad ook bij.
    Het probleem blijft echter, al is het niet altijd.
    Iemand enig idee?
     
  2. Bougies aan vervanging toe?
     
  3. Was ook het eerste waar ik aan dacht, de standaard onderhoudspuntjes,
    filter, bougies, misschien zelfs wel de kabels, of een bobine die zachtjes aan
    defect aan het raken is, maar kan natuurlijk ook een vacuumslang zijn die
    gescheurd is;)
     
  4. Welke slang is de vacuum slang?
    Die tussen het lucht filter en boven op blok waar "16v - zetec"staat?
     
  5. Ander vraagje...
    Weet iemand ook waar duidelijke schema's met foto's te vinden zijn over fofo op internet ?
     
  6. Ik denk dat je exploded views bedoelt? Dan moet je het programma microcat downloaden voor Ford (niet legaal kijk is op isohunt oid, voor particulieren moeten ze niet zeuren).
     
  7. starten of aanslaan?
     
  8. Voor rallyesmoker.
    Ik bedoel het aanslaan.
     
  9. Ik heb het e.e.a. geprobeerd.

    Andere Bougies, resultaat helpt niet.
    Ik heb wel ontdekt dat de nummering van de bougie kabels NIET overeenkomt met op de verdeler.
    Nummer 1 en 3 zijn verwisseld.
    Kan dit de oorzaak zijn?
    Mag je deze zomaar wisselen?
     
  10. Nee moet in de goede volgorde, anders loopt de motor niet goed (ontstekingstijdstip). Ik weet niet hoe de cilinders genummerd zijn, dus ik weet ook niet hoe het moet zitten. Lijkt mij dat een monteur bij een dealer je dit zo kan vertellen.
     
  11. Van distributie (1) naar versnellingsbak(4)
     
  12. dank je !!!
     

  13. Ik heb het geprobeerd 1 en 3 te wisselen, motor liep van geen meter, dus weer snel terug gezet.

    Kan de accu niet te licht zijn , de nieuwe heeft 210A terwijl er op de oudere 11jaar oud 390 A staat, maar handelaar beweert dat dit anders gemeten werd toen der tijd.???
     
  14. Euhmm 210ah lijkt mij een beetje weinig
     
  15. Let er ook op dat in de focus niet zomaar elk type accu mag worden geplaatst. Dit is vanwege de hoge laadspanning en het Smartcharge systeem. Volgens voorschrift moet er een zilver-calcium (CA) accu in. Als je een normale ouderwetse lood accu zou plaatsen kan die in theorie gaan droogkoken door de hogere laadspanning. Misschien heeft het niets met je probleem te maken maar het kan geen kwaad om er even naar te kijken.

    Standaard staat er een 43Ah accu in een focus 1.6 met een CCA (Cold Cranking Amps) waarde van ± 420A (deze gegevens krijg je als je een accu zoekt op model,bouwjaar,motor e.d.). Als er daadwerkelijk een accu in zit met 210 CCA is dit dus veel te weinig.
     
  16. Dit topic kan worden gelsloten.
    Bedank allemaal voor jullie bijdragen.
     
  17. misschien de oplossing er even bij zetten of is die er niet?
     

Deel Deze Pagina