1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Luchtmassameter loskoppelen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CJIB, 16 mei 2011.

  1. Ja da's een probleem :P ik ook niet ;)
     
  2. Ga eerst eens vragen bij de dealer, voor je gaat schreeuwen.
    Volgens mij kost dat ding nog geen 5 tientjes..

    En als je een auto koopt met 192.000, weet je dat je dit soort dingen kan gaan krijgen, zo niet, dan moet je doorsparen en een nieuwe kopen..
     
  3. zo dat is duidenlijk>?:lol:
     
  4. je zou met remreiniger kunnen spuiten langs slangen
    als motor erop reageerd dan weet je dat hij valse lucht aanzuigt
    dit is voornamelijk met benzine, diesel gaat dan dieselklop geven

    bij deze motoren gaan naar mijn weten de lmm nooit kapot
    tenminste nog nooit problemen mee gehad eerder egr-klep en commonrail sensor dat lmm
    tevens lmm is ook niet schoon te maken heeft in principe geen nut ivm luchtfilter al het vuil tegen moet houden

    verder heeft deze niet echt last van valse lucht
    hebben al keer gehad dat luchtfilter huis (bij peugeot) die achter op het blok zit niet goed vast geklikt zit en daar valse lucht aanzuigt en licht te klapperen
    als je met de auto rijdt dan merk je zeer weinig van valse lucht je hoort hem meer fluiten de turbo

    verminderde gasrespons denk ik aan een egr klep wat kapot is
    door de lmm los te koppelen slaat motormanegement storing op en zal egr klep dicht worden gezet zodat er geen verkeerde hoeveelheid dooie lucht naar binnen gaat waardoor hij minder vermogen krijgt

    keer laten uitlezen zou een optie zijn
    dan weet je tenminste waar je naar moet kijken
     
  5. Uit laten lezen, geen gekke dingen, LMM is gewoon goed volgens dealer.. En toch rijd de auto 10x beter zonder LMM dan met.. de dealer kan er geen antwoord op geven en zegt dat de auto goed rijd...... zucht
     

Deel Deze Pagina