1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Luchtmassameter loskoppelen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CJIB, 16 mei 2011.

  1. Om te zien of mijn LMM de oorzaak is van een verminderde gasreactie heb ik deze op advies van fora eens losgekoppeld. En de auto rijdt inderdaad stukken beter.. dus ik zal deze van de week eens schoonmaken. Maar nu de vraag, overal lees ik dat als mensen hun LMM loskoppelen dat het motorstoringslampje gaat branden. Bij mij blijft dit lampje uit..?
     
  2. Lampje stuk? :mrgreen:
     
  3. Even een dom vragje:
    Dat loskoppelen werkt dat alleen met Diesel of ook met benzine modellen?
     
  4. Volgens mij met beide, nu heb ik alleen iets anders, bij je inlaatslang, gaat er ook een slangetje naar je blok (egr slang?) deze zit los bij de inlaatslang, dit hoort niet lijkt me?
     
  5. #5 rfknol, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2011
    Daar heb ik een keer hier wat over gelezen idd. Ik zal eens kijken of ik het nog weer kan vinden.

    Edit: Volgens mij is het deze
     
  6. Nee ik bedoel bij de gele cirkel.

    [​IMG]
    Daar zit bij mij best een grote kier, en ik kan er gewoon tussendoor blazen, ik vermoed dat dat de oorzaak kan zijn als daar grote hoeveelheden lucht tussendoor komt? Of zou ie dat dan ook moeten doen zonder MAF?

    Heb de MAF inmiddels schoongemaakt maar helaas geen enkele verbetering.
     
  7. Dan zou je er volgens het topic een schroefje missen.
     
  8. Met alle respect, maar hebben we het wel over hetzelfde? Bij de slang in het gele cirkeltje zit een soort knelring en daarachter zit dat ding aan de "hoofd"slang vast. Daartussen sluit hij niet goed af bij mij.

    [​IMG]
     
  9. Dan moet je de complete slang vervangen, want daar zuigt hij dus valse lucht aan!
    (Dit is niet meeberekend door de maf-sensor, en hier wordt de inspuiting derhalve ook niet op aangepast, vandaar vals!)
     
  10. Oh sorry die foto had ik niet gezien:)
     
  11. Daar was ik al bang voor, wordt een beetje kierewiet van dit motorblok en slangen.. is dan al de 3e slang dat lek is in 13.000 km
     
  12. staat je diesel uit 2005 pas op 13.000 joh?.
     
  13. Nee, loopt tegen de 192dkm aan :badgrin: In de afgelopen 13dkm zijn er 3 slangen defect geraakt bedoelde ik :mrgreen:
     
  14. Maar betekend dit dat mijn LMM ook echt kapot is dan? Dat als ik hem lostrek dat de auto voor het gevoel ruim 25pk meer heeft? Of kan het ook iets anders zijn?
     
  15. Als die valse lucht aanzuigt kan je Lmm zijn werk nog zo goed doen maar klopt het niet omdat die na de Lmm valse lucht aantrekt, dus eerst de valse lucht oplossen. Is trouwens die buis niet van de carterventilatie?

    Bij mij heeft de dealer een klipje afgebroken aan de kant dat die vast zit op mijn blok en aan kant van de aanzuigslang is het op de turbobuis altijd een beetje nat. Aan beide kanten dus niet geheel dicht. Ik vraag mij dan ook af of het echt heel erg is.

    Lijkt trouwens wel alsof er een deuk op je turbobuis zit.
     
  16. #16 CJIB, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2011
    Heb je hetzelfde probleem dan? Bij mij is er idd een klipje afgebroken, (niet mijn foto met die deuk)

    Heb inmiddels een nieuwe LMM besteld (€85 incl verz nieuw van ebay)

    Ik zie trouwens op het internet verschillende mensen die er een custom slang tussen zetten (welke maat?) en het EGR slangetje afdoppen met een oil catchcan? Of iemand een adresje om die slang goedkoop te krijgen?
     
  17. Nee ik heb geen pk verlies voor mijn gevoel, heeft alleen wat meer toeren nodig om vloeiend en vlot weg te komen dan voorheen (1500tpm), maar denk dat dit eerder de egr is of de km-stand (170.000km)
     
  18. Nou.. de nieuwe luchtmassameter doet precies hetzelfde maar dan erger.. verd*mme.. Zo blijf je natuurlijk aan de gang.. Zou het dan toch aan de slang liggen? Ik weet het anders ook niet meer.. Als ik de LMM loskoppel rijd de auto 100x beter en hangt aan het gas als een bezetene, sluit ik hem aan, heb ik een gasreactie van een slak en loopt ie voor geen meter..

    Wordt er een beetje moedeloos van, best juist overgestapt van een VW Passat 1.8t omdat ik daar zoveel gelazer mee had.. begint het zo weer opnieuw..

    De slang die ik moet hebben is 3M51-9A673M alleen ik kan die nergens op internet vinden.. dus dat zal ook wel weer 100 euro bij de dealer zijn gok ik.
     
  19. Heeft Samco geen mooi rubbertje voor je?
     
  20. Ik zou niet weten welke ik moet hebben..
     

Deel Deze Pagina