Koppelingsplaat op

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by CJIB, Apr 16, 2011.

  1. Is het normaal dat na 185dkm de koppelingsplaat bijna op is? Mijn koppeling komt echt op het laatste puntje op en ruik regelmatig een koppelingslucht.. Dus die zit er wel aan te komen binnenkort..

    Iemand enig idee wat kosten betreft?

    Het gaat om een Focus uit 2005 (1.6 TDCI)
     
  2. koppeling

    Heb het 2 weken geladen laten doen bij 230000km 1.8 benzine 650euro.
     
  3. Is inderdaad reteduur:twisted:. Heb laatst naar de dealer gebeld om uitleg voor meijn eigen TDCI fase 2-1, en het ligt rond de € 600-650. Komt omdat ze dan ook het 2-massa vliegwiel vervangen. Anders ergens rond de € 400-450. Trouwens, dit is alleen de onderdelen en NIET incl. de arbeidsuren. Zal dus nog hoger uitkomen. :crying:
     
  4. :wow: ik kom uit op 645 tot 1185 euro met arbeidsloon
     
  5. Valt me nog mee..... Ik heb m vorig jaar bij de dealer laten vervangen (bij 218000km) voor 1850 euro. Dat was voor de koppelingsplaat, het dubbelmassavliegwiel en het hydraulisch druklager.
    185000km is wat aan de vroege kant, maar niet erg vreemd. Zoals je met een beetje zoeken wel zult ontdekken zijn bij de meeste auto's de koppeling rond de 200.000km versleten.
    Maar ik dacht dat de :focus2: een gecombineerd systeem heeft. Dus rem en koppeling gebruiken dezelfde vloeistof. Kan het zijn dat je weinig remvloeistof hebt? Misschien dat dat ook nog een probleem kan zijn.
     
  6. Dat zal ik even moeten kijken vanmiddag, bedankt voor de tip!
    alhoewel, als dat niveau te laag is, zal er ergens een lek moeten zitten?
     
  7. Dat wel ja:( zou ook niet mooi zijn idd. Hoewel het ook met slijtage te maken heeft. Dus als de blokken verder versleten zijn zakt het nivo ook iets. Zolang hij nog maar boven het minimum zit is het goed:)
     
  8. Ik weet niet of de 1.6 TDCI een dubbelmassavliegwiel heeft. Mocht deze wel gemonteerd zitten dan deze meteen vervangen door een nieuw exemplaar. Je kunt ook even nagaan of Valeo een 4p-kit levert voor deze motor. Kost iets minder dan een nieuw dubbelmaasvliegwiel. Van mijn 1.8 TDCI is na ongeveer 206.000 km het geheel vervangen omdat het vliegwiel het had begeven. Kostte mij, in juni 2009, bij Bosch Car Service van Auto Oosterhuis in Heiligerlee € 1150.
     
  9. 200.000 km voor een koppeling is best normaal, mijn Escort kreeg ook bij die stand een nieuwe koppeling. Bij de dealer kostte dat 900 euro, maar een vriend die bij een garage werkt heeft 't voor "slechts" 600 euro gedaan.
     
  10. Ik heb nu 262000 km op de teller staan met de originele koppelingsplaat en vliegwiel en druklager, nog steeds geen problemen ondervonden ;)
     
  11. Ik ben net over de 3 ton gegaan op de originele set. Voordeel van 90% op de snelweg (+zonder files) weg te kunnen tikken.

    Wel weet ik dat er wat speling zit in mijn DMF. Dat vermoedde ik 80k geleden ook al en wist ik 40k geleden zeker (startmotor eraf en gevoeld). Als er dus iets vervangen moet gaan worden, mag alles tegelijk.
     
  12. dat kan heel goed hoor;)

    maarre, jij past dan zeker niet "het nieuwe rijden" toe? want als je het wel toepast sloop je hem mee binnen 2 ton;)

    ik kreeg er pas last bij, bij de 275000;)

    dus freddie: je hebt nog wel ff te gaan:)
     
  13. Ik heb de DMV bij meer dan 300.000 laten vervangen en dat was vorig jaar. Nu heb ik ineens last van een slippende koppeling. :(

    Ik kan de bon zo snel niet terugvinden, maar volgens mij was die ook niet gespecificeerd, dus ik kan nu niet achterhalen of de koppeling toen ook vernieuwd is.

    Bottomline: ik ben hoe dan ook genaaid door die k#tgarage. Ze hadden bij het vervangen van de DMV ook al het stuurhuis "vergeten" vast te zetten, een verkeerde nokkenassensor geplaatst, een kabel van m'n versnellingsbak gesloopt (zat op gegeven moment zonder achteruit) en nog veel meer van die ongein.

    Ik wil niet eens terug voor garantie.
     
  14. Vandaag heeft hij een technische check gehad bij Rentmeester in Tilburg en inderdaad, de koppeling is helemaal op.

    Ik heb ze een technisch onderzoek laten doen en in de tussentijd een paar telefoontjes gepleegd.

    Uitslag van het onderzoek was goed: beetje speling op de schokbreker/demper linksvoor en de schijven van de achterremmen beginnen op te raken, maar voor de rest ziet hij er nog heel netjes uit voor z'n 332.000 KM! :cheer:

    En er is nog meer :cheer: want ik heb een beuner gevonden die voor €350-450 de hele boel voor mij vervangt, incl loon en originele Ford onderdelen!!!

    Samen met de €50,- voor het technisch onderzoek vat het dus allemaal reuze mee.


    Rentmeester is trouwens echt een aanrader als je een garage met hart voor de zaak zoekt! Ik ga daar zeker de volgende keer weer heen als er iets is.
     
  15. Zooooo :)

    Das echt goedkoop kan je mij niet in contact brengen met die beuner ?
    Ik moet binnenkort ook mn koppeling laten vervangen... Die zit ook op zn eind.
    De ford garage vroeg 800 euri's
    Toen op zoek gegaan naar een beuner, vraagt die mafkees 900 voor. :S
     

  16. Kijk eens in het verkoop gedeelte bij het topic "aangeboden diensten" daar zitten ervaren sleutelaars die tegen vergoeding technische werkzaamheden verrichten.
     
  17. Mooi doe ik het voor 600 :mrgreen:
     
  18. ik doe voor 500,- , lekker concurreren :D moet je wel naar Twente komen:P hahaha
     

Share This Page