1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dit heb ik nog nooit meegemaakt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door 2sucof, 30 mrt 2011.

  1. Hoi,

    Misschien jullie iets soorts gelijks mee hebben gemaakt of mij buiten de dealer raad kunnen geven.

    Het volgende:

    Ik heb sinds vorig jaar een ford focus type2 1.8 flexifuel gekocht en wel nieuw.
    Een mooie en complete auto, heb er inmiddels al 18.000 opzitten .
    Sinds een paar weken heb ik de volgende problemen:

    ***Als ik bijv uit me werk kom en heb er dan 38 km opzitten en ik parkeer voor het huis en dan 20 min of later weer weg wil rijden start de motor wel maar zakt dan zover onder zijn toeren dat hij afslaat, als ik dan weer start en gas geef tot 2000 toeren doet hij het wel?????????????????????

    ***Als ik bij een warme of dan wel koude motor de start knop in druk om te starten is het net als of iemand tegen de auto loopt te schudden , ik ben hiermee naar de garage geweest en de motor steunen zijn goed .....omdat de hoofd werkplaats ziek is bellen ze maar daar ook over terug.

    ***Als ik op een koude motor weg rij nu met dit weer en ik ontkoppel de motor bijv omdat ik terug moet schakelen blijft de motor gewoon 2000/2300 toeren draaien ....en ik heb de koppeling nog wel in getrapt?????

    ***Nu hou ik het 3 weken al bij maar mijn verbruik is veel hoger geworden (komt niet door mijn rijstijl)????????

    ***en bij schakelen van 1 naar 2 voel ik een goede tik onder de auto , zo ook is het als ik achter uit rij en naar de 1 ga en op wil trekken ....andere versnellingen geven deze tik niet????????


    Ja ja het is heel wat maar ik dit alles nog nooit gehad sinds ik deze auto heb, nu heb ik wel wat gelezen over updates e.d maar het is toch te gekke dat mijn auto al die maanden als een zonnetje heeft gelopen en ik nu deze problemen ga krijgen ....tjonge heyyyy


    Nou graag jullie ervaringen of advies :thumbs: misschien dat ik de garage ook nog eens verder kan helpen wahahaha:schater:
     
  2. Zit er niet iets van een stationairregelklep op?
    En laat ze ook kijken naar valse lucht... geeft ook vaak problemen met t toerental van stationair draaien...
    Het schudden gaat dat gepaard met toerental variatie?
     
  3. Weet dat de 1.8 motoren wel de nodige problemen hebben (gehad). Software updates boden vaak de oplossin, maar dit klinkt wel heel vreemd. Zit ie nog in de garantieperiode? Zo ja, kan je ook naar een andere dealer toe waar er geen monteurs ziek zijn...
     
  4. Hij zit nog in de garantie periode daarom heb ik al contact gezocht met de garage.
    Ik heb eens rond gekeken op het net , idd veel klachten over software.

    Waar zijn die auto`s zonder computer of wat ik al zei het is te zot voor woorden dat je maanden lang vlekkeloos rond rijd en je nu dit krijgt
     
  5. Ik zie een leuke avater bij je, ben je met de caravan de bergen ingeweest? En is het daarna begonnen?
     
  6. Bij de dealers weten ze niks, en doen ze natuurlijk ook maar wat. Immers het Ford logo hangt er voor niks. Monteurs gaan nooit op peperdure cursussen en het diagnose apparaat tvw een dikke auto staat te verstoffen in de hoek!

    Kortom, zet dat ding neer bij de garage. Neem een leenauto mee, en haal 'm op zodra de auto weer goed is. :thumbup:
     
  7. Toch is het wel zo dat bij veel merkdealers monteurs niet verder kijken dan de reglementen en voorschriften, ook zijn er dealers die een probleem dat ze niet begrijpen of niet willen begrijpen als normaal of vervelend bestempelen (ervaring). Heb je een goede merkdealer monteur dan heb je echt een hele goede dat is een feit (ervaring!), maar wat ook een feit is dat goede niet merkgebonden dealers welwillender dieper op een probleem willen ingaan (ervaring). Ten minste dat is mij ervaring.

    Kortom jullie hebben beide een punt:lol:.

    2sucof: is de software al geupdate, daar zou ik is mee beginnen.
     
  8. Dat bedoelde ik ook te zeggen Kolere. Eerst dat ding aan de stekker voordat je natte vingerwerk gaat verrichten op internet. Voor de rest is jouw ervaring (helaas) ook mijn ervaring :nocheer:
     


  9. Nee geen caravan , no trekhaak he .
    De problemen zijn later begonnen.
     
  10. Nee de werkplaats chef zou dit verder uit zoeken maar deze is ziek , ik word terug gebeld .....ik heb er zelf al 3 keer achteraan gebeld of hij er al weer was....schijnbaar is hij de eenige van al die 6 monteurs die me kan helpen pffff
    23.000 euro betalen een paar maanden geleden gaf niet zoveel ellende :badgrin::badgrin:
     
  11. Een raar verhaal. Software update is niks anders dan de auto uitlezen en dan de auto via de computer updaten. Misschien dat ze de chef nodig hebben omdat het een garantie geval is. Maar er zijn zat ford-dealers in Nederland. Als je fabrieksgarantie nog hebt (eerste 2 jaar) kan je overal aankloppen.
     
  12. Ohja dit wou ik jullie niet onthouden : als een andere weg gebruiker panne heeft met de accu help deze dan niet want door het helpen ontstaan pieken in het systeem die de computer valse meldingen laat geven.

    (Nee mijn problemen waren er al voor die tijd !!!), bij de garage hebben ze 16 fout codes verwijderd

    Het lijkt erop dat al die chips elektronica chips is ...
     
  13. Lijkt mij dat er kortsluiting is geweest, ik heb meerdere keren iemand geholpen met starten nooit een storing/probleem aan mijn auto gehad.

    Focus heeft erg weinig bekende elektronica storingen, de motorcomputer is geen elektrronica storing. Maar software die niet goed geschreven is bij de flexifuel modellen.
     
  14. Nieuwe update schijnt al veel beter te zijn. Gewoon de focus bij de garage achterlaten en een leenauto meenemen. Scheelt je ook weer km's op de nieuwe wagen :)
    Of laat jouw dealer een andere dealer zoeken in de omgeving die je per direct zou helpen.
     
  15. Alvast bedankt mensen voor jullie reacties , kolere bedankt voor de tip ...dacht dat ik maar 1 jaar garantie had ....this geen wasmachine he .
    Ik zal ze krijgen hahahaha
     
  16. Wat was het nu uiteindelijk wat die tik betreft van het schakelen vanuit stilstand in z'n 1 of 2 zetten?

    Heb hetzelfde namelijk..
     
  17. Dit kan in sommige gevallen helpen op de aandrijfassen in de naaf schoon te maken en vast te zetten met loctite..
     
  18. Punten 1, 2 en 3 komen bekend voor...
    4 en 5 niet.
    Hoe heb jij de winter overleefd?
    Moet je op een spekgladde weg proberen weg te rijden met een stationair toerental van 1700-2000.
    Ik heb (denk ik) de laatste versie van de software, maar het helpt niet veel.
    Ik heb trouwens geen problemen boven de 7 graden buitentemp.
     

Deel Deze Pagina