Focus 1.6 16V pingelen schokken en roken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bb70, 25 mrt 2011.

  1. Hallo.
    Ik heb een probleem met mijn focus.
    Als de auto koud is, loopt hij super.
    Zodra hij echter goed warm word, (na 20 minuten) gaat hij pingelen, soms schokken en op 3 cillinders lopen bij acceleratie. Ook gaat hij roken bij accelereren.
    Ik heb al andere benzine getankt, reiniger voor brandstofsysteem gebruikt, allen stekkers in de motorruimte schoongemaakt en alles drie keer uitgelezen.
    Bij het uitlezen krijg ik steeds de melding p0171 wat inhoud dat het brandstof mengsel te arm is.
    Ik kan dat helaas niet hoger zetten volgens autodata.
    Heeft iemand hier ook deze ervaring? en wat kan ik er aan doen??
    Grtjs Richard.
     
  2. Focus I? Denk aan de bobine.
     
  3. Klopt ja het is een focus1.
    Ik dacht dat een bobine het deed of niet deed maar ik lees inderdaad wel veel over dat bobine probleem.
    Bedankt alvast.
     
  4. Het is heel normaal dat een kapotte bobine het nog maar een beetje doet. Bij warmte kost het allemaal nog meer moeite, dus ik zou ook zeggen dat het de bobine is.
     
  5. Ik heb hetzelfde probleem gehad.....bobine, bougiekabels en ook bougies vervangen heeft toen niet geholpen.
    Ze hebben in Frankrijk e.o.a. sensor schoongemaakt in het stroomcircuit. (letterlijke vertaling van de bon) Had het over een unit die de stroom / lucht regelt.
    En het luchtfilter vervangen wil ook wel eens helpen, mocht deze niet schoon zijn.
    Pin me er niet op vast, want is allemaal in het frans me is verteld.
     
  6. #6 kolere, 25 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2011
    Ik denk dat je de luchtmassameter bedoelt?:P
     
  7. Ja, die bedoel ik....en dat staat dan in het Frans op mijn bonnetje :)
    Die hebben ze schoongemaakt of zoiets...daarna liep ze een stuk beter.
    Af en toe schokt ze nog wel bij stevig doortrekken, maar niet meer dat ze loopt te bokken en eigenlijk niet fatsoenlijk stationair loopt.
     
  8. Hmm ik ga deze week maar eens aan de slag.
    De luchtmassameter lijkt mij ook wel een probleem want bij koud weer is niks aan de hand maar word het wat warmer in de lucht, dan word alles erger.

    Ik ga maar gewoon eens alles na, maak alles schoon en ren er maar eens met de meter doorheen. Daarna de boel weer eens uitlezen en codes wissen hahaha.
    Ik hoop op een goed resultaat.
    Bedankt allemaal.
     
  9. Vandaag de bobine vervangen voor een nieuw exemplaar.
    Schokken is weg maar het pingelen helaas niet. Dus wel al een stapje vooruit!!!
    Nu valt mij op dat als ik de LMM loskoppel dat er totaal geen verschil is in het lopen van de motor.
    Ik vind het echter wel en dure gok om een nieuwe te kopen.....Iemand een ander idee????
    Grtjs Richard
     
  10. Uitwisselen met 1 die wel werkt? Ff een minimeet houden?
     
  11. Is dat ding ook na te meten?
    Met uitlezen geeft hij iig niks aan.
     
  12. genoeg olie in het blok

    heb een keer meegemaakt met een opel, slecht lopen pingelen, had die 2,5 liter olie te weinig
     
  13. met 2.5 liter olie te weinig doet 'n blok weinig meer hoor.
     
  14. Kan ook nog een BDP sensor zijn, krijgt hij een verkeerde onsteekingstijdstip
    en anders kan het zelfs in 1 van de lambda sensoren zitten;)
     
  15. Ja mensen het is opgelost!!!!
    Ik heb de bobine vervangen en het stotteren was weg.
    Na alles gereinigd te hebben en doorgemeten volgens autodata bleef het pingelen terug komen.
    Het werd erger en erger.
    Diverse keren uitgelezen en steeds die verdomde melding ( brandstof mengverhouding te arm)
    Ik heb toen eens rustig het hele forum doorgelezen en kwam tot de oplossing!!!!!
    Ik heb de auto pas enkele weken en wat blijkt, ik tank de verkeerde brandstof.
    Na jaren in alle auto's RON 95 te tanken deed ik dat ook in de focus.
    Nu heb ik RON98 getankt en nu is alles helemaal perfect !!!!
    Hij loopt als een zonnetje, rookt niet meer en pingelen is verdwenen.
    Noit geweten dat een auto zo gevoelig kon zijn op benzine soort.
    Ik ben al 21 jaar monteur van vele merken maar dit slaat voor mij alles hahaha.
    Maar goed, zo ziet men dat je iedere dag nog bijleert.
    Gelukkig kan ik zelf uitlezen anders had dit grapje al veel geld gekost aan uitlezen hahaha.
    Iedereen bedankt voor alle vermeldingen en de goede zorg.
    Btw, mooi forum alhier en ik zal zeker regelmatig een kijkje nemen.
     
  16. Euh een 1.6 moet ook op RON 95 kunnen lopen hoor...
     
  17. Er is toch echt iets anders aan de hand als hij alleen op 98 wil lopen.
    Die melding kan alleen van je voorste lambda sensor komen.
    Dus misschien is die sensor niet goed....
    Verder kan het je luchtmassameter zijn, of je brandstofdrukregelaar.... ga zo maar door.
     

Deel Deze Pagina