Ik heb een FoFo 1 fase 1 uit 1999 en mijn remblokken voor zijn bijna versleten! Ik ben zelf monteur maar dan bij een vrachtwagen bedrijf. dus van luxe wagen heb ik weinig verstand. daarom zou ik willen weten hoe dit moet gebeuren. (heb je er speciaal gereedschap voor e.d.)
Imbus dat vind ik knap als er een torks bout in zit Trouwens nu maar even uitleggen. (1) 4 moeren loshalen van je wiel wel even vooraf stukje losdraaien voor hij op de krik gaat. (2)Bij de voorste blokken zie je een soort beugel zitten zet er een schroevendraaier achter en klik hem over de nokken van de klauw.(je draait als het ware die beugel van achter de klauw naar voorkant van de klauw) (3) Achter de klauw zit waar de bouten zitten soort rubberen buisjes met een plastic dopje erin (peuter gewoon met de hand) dopjes eruit. (4) in rubberen buisje zitten de bouten verstopt 2 torks even losdraaien. (5)Nu met beetje wrikken kan de klauw eraf. (6) Nu klauw eraf is eerst de achterste remblok lostrekken uit zuiger (7)Voorste moet je de blok eraf schuiven maar moet je eerst naar de kant dat hij erafgeschoven moet worden die beugel die kant weer over 2 nokjes heen trekken dit gaat nu zonder schroevendraaier met de hand.. (8) zuiger duw je terug met grote tang let wel even op je ressevoir dat die niet overloop De rest volgd zichzelf
Daar wil k dan wel is foto's van zien, vervang al 5 jaar meer als 2x per week remblokken van een ford maar nog nooit torx gezien hoor Sent from my iPhone using Tapatalk
Leuk je vraag of ik efff mijn 18 inch eronderuit schroef met risico op lakbeschadeging dan eff bout eruit draaien foto maken en alles er weer onder te zetten zal je toch tot de winter moeten wachten....
Nee, dat vraagt hij niet. Als je torx hebt, is er blijkbaar een niet-originele bout in gegaan. Maakt ook niet uit toch, als het maar goed vast zit.
Stuur naar rechts draaien en met je camera/telefoon ff achter het wiel een foto maken nadat je het kapje eraf hebt gehaald is al voldoende, maar t hoeft niet hoor, ben gewoon benieuwd naar de bout die erin zit. Sent from my iPhone using Tapatalk
Ook bij mij zit er toch echt een torx in. Zal foto maken als ik weet wat voor maat torx ik ervoor moet hebben. Ben er wel achter dat ford gek is op speciaal gereedschap. Zoals achter kan ik mijn cilinders niet indrukken omdat daar weer apart iets voor is...
Ik weet wel het verschil tussen een torx en een inbus. Inbus is zeshoek, torx is soort ster (kan het even niet anders omschrijven)