1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

koelw.temp.meter snel op 90 grad.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 12 mrt 2011.

  1. Ik heb gisteren mijn nieuwe focus opgehaald (Focus II fase 2). Nu valt mij op dat de koelwater temperatuurmeter binnen twee minuten op 90 graden celcius staat. Ben even terug naar de dealer geweest en deze zeggen dat dit normaal is. Tijdens het rijden loopt de temperatuur niet verder op.
     
  2. Klopt, ik heb deze vraag ook bij mijn dealer gelegd over mijn FoFo 2.2. Ook ik kreeg het antwoord dat dit normaal is. De temp loopt daarna ook niet meer verder op.
     
  3. Dat klopt inderdaad. Toch is het even schrikken!
     
  4. Ik wou dat die van mij dit deed, duurt bij mij toch al gauw een 20 minuten
     
  5. De laatste keer toen ik een C-max als leenauto kreeg, merkte ik ook direct dat deze veel sneller op temperatuur was dan mijn Focus.
     
  6. Tja, aluminium geleid warmte erg goed, dus volgens mij volstrekt normaal dat de motor snel warm wordt.
     
  7. Klopt, die van mij staat ook binnen 1 kilometer tegen het midden.
    Zal te maken hebben met de plaatsing van de temp. voeler ten opzichte van de thermostaat.
    Zodra die opengaat zie je de temperatuur oplopen.
     
  8. ??
    Die gaat pas open als de temp 92 graden is..
     
  9. Naar mijn idee zijn de verklaringen die voor de snelle opwarming worden gegeven onzin:
    - Alle 1.4 en 1.6 benzine blokken die in de focus zijn geleverd of geleverd worden zijn van aluminium (1.8 en 2.0 weet ik niet), de 1.6 warmt ook veel sneller op dus dat verklaart de verschillen in opwarming niet.
    -De thermostaat gaat pas open als de watertemperatuur op warmte is, dus hij gaat waarschijnlijk sneller open maar voor de temperatuur maakt dit geen bal uit (of hij moet te vroeg open gaan maar dan komt die niet op temperatuur).
    De enige verklaring die ik heb is dat er misschien minder koelvloeistof of een andere manier van opwarming wordt gebruikt. Als het goed is zou de plaats van de sensor niet uit moeten maken, anders zou de meter nergens op slaan.

    Hoop dat de volgende diesels ook zo snel warm worden:dance:.
     
  10. Is ook nog iets met een klein circuit en een groot circuit...
     
  11. Klopt, als de thermostaat dicht is heb je alleen motor en kachelradiateur, Als de thermostaat open gaat komt de radiateur+slangen erbij.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Deel Deze Pagina