1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niks te doen?? Laten we dan maar eens gaan tellen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door hoomer, 11 feb 2011.

  1. Thor 1916 1000cc 7hp 2 cyl ioe€45.000,00 [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Thor 1916 7 PK Model “U” 978 cc kopzijklep V- twin motor # V2238

    De Aurora Machine and Tool Company begon als metaalwerkplaats in Illinois in 1886.
    Er werden gietstukken en bewerkte onderdelen gemaakt voor de toen sterk in opkomst zijnde fietsenindustrie.
    Veel ondernemers begonnen een fietsenfabriek en betrokken de nodige giet- en smeedstukken, naven en vrijwielen van Aurora.
    In 1902 werd gestart met het leveren van motorblokken voor Indian en in 1903 richtte Aurora de Thor Moto Cycle and Bicycle Company op. In 1908 werd een dealernetwerk opgezet en werden verkoopfolders geproduceerd; vanaf dat jaar werden “echte” Thor motorfietsen geproduceerd, de jaren ervoor waren Thors producten die uit lossen onderdelen werden samengesteld door kleinschalige motorfietsfabrikanten.
    De Thor motorfietsen konden naar wens worden geleverd met riem- of kettingtransmissie en met magneetontsteking of accu-bobine ontsteking.
    Naast eencilindermodellen was er ook een twin leverbaar met automatische inlaatkleppen.
    Bij deze twin stond de achterste cilinder verticaal. In 1911 werd voor het eerst een koppeling toegepast en in 1912 kwamen er nieuwe eencilinder en twin modellen op de markt.
    De twin had nu gecommandeerde inlaatkleppen en de cilinders stonden onder een hoek van 50 graden.
    Als extra was een tweeversnellingsbak leverbaar die werd gemonteerd naast de achternaaf.
    In 1913 was er niet veel nieuws te melden maar vanaf 1914 waren er twee versies van de twin leverbaar, 1000 cc en 1200cc.
    Er was nu ook een Schebler carburateur verkrijgbaar op het zware model; tot dit jaar waren alle Thors voorzien geweest van een eigen carburateur.
    In 1916 kwamen de laatste modelwijzigingen; de motorfietsen kregen een achter het blok gemonteerde conventionele driebak.
    De productie van Thors eindigde rond 1918.
    De Thor die we hier kunnen aanbieden is een zeldzaam gave en ongerestaureerde motorfiets in uitstekende technische staat.
    Voor een uitgebreidere Thor historie zie de website http://209.204.252.20/thorhistory.htm


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. [​IMG]



    1922 US Bikini Laws « ConradAskland.com
    jpg - 1200x971 - 457k
     
  3. 1926

    T-Ford 1926
    [​IMG]
     
  4. #2034 thom, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2012
    1929

    [​IMG]
     
  5. [​IMG]
    1930 Ford Model A of John Dillinger - Front And Side - 1024x768 - Wallpaper
    Image Credits - Barrett-Jackson
     

Deel Deze Pagina