1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mike's Wagon STDCI. Na 132 pagina's heeft ze me verlaten...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mike, 2 jan 2011.

  1. Een 1.9 TDI zou absoluut mijn voorkeur hebben boven een 2.0 TDI vanwege betrouwbaarheid. Waarom ik dan toch een Octavia 2.0 TDI op het oog heb? Puur omdat het een RS uitvoering is.

    De Touran is wel een 1.9 TDI, met DSG bak. DSG geeft icm met dat blok geen noemenswaardige problemen, zo heb ik uit onze eigen database van ons wagenpark kunnen ontdekken.

    Op Gran Canaria bijvoorbeeld reden vroeger alleen Mercedessen als taxi, tegenwoordig is de helft een Octavia 1.9 TDI, bijna allemaal met DSG bak. Krengen daar hebben soms al 5 a 6 ton op de teller staan, rijden dan ook 24 uur per dag door met verschillende chauffeurs (Nederlandse taxi chauffeur gesproken daar) en die DSG bakken zijn allemaal nog origineel. En dat terwijl het daar ook erg heuvelachtig kan zijn, dus ze moeten er best aan sleuren soms.

    Mondeo is inderdaad een MK3, een na laatste bouwjaar. Roest zou bij een late MK3 al minder vaak voor moeten komen, maar wordt zeker aandacht aan besteed mocht ik gaan kijken, thanks voor de tip Marco.
     
  2. Dat ligt eraan hoe de Focus verkocht gaat worden. Compleet zoals hij er nu bijstaat, of wat origineler, dan komen er wel delen te koop ja want daar heb ik dan niets meer aan.
     
  3. Zeker een BMW liefhebber, zal ik ook altijd blijven. Echter, een 3-serie Touring heb ik gehad, 2x zo weinig ruimte als in mijn Focus...zeker in de kofferbak en op de achterbank!

    Daarom heeft de Mondeo ook een lichte voorkeur: meer ruimte. Octavia en Touran hebben ook minder kofferruimte dan een Focus.

    Een 5-serie zou ik op zich wel willen, maar de leuke uitvoeringen vind je alleen in 6-cilinder diesels, en die wil ik niet, hoe mooi die blokken ook zijn, ze brengen een hoop kosten met zich mee (gewicht, verbruik, onderhoud).

    Dit zou bijvoorbeeld echt een prachtexemplaar zijn, maar dan heb je meteen een km-stand van 180.000 en 10 jaar oud, waar de overige 3 opties die ik heb allemaal rond de 100.000 km zitten en max. 6 jaar oud.

    Ik zie overigens nu dat ie verkocht is, van de week stond ie nog te koop voor 11.000 euro. Maar het is wel een beauty!

    http://www.autohan.nl/aanbod/567/BMW--525d-Touring-M-pakket.html
     
  4. Niet dat ik echt fordminded ben Mike , en ik ken je wensen niet helemaal ,maar waarom geen smax? Zelfde klasse als de touran toch ?
     
  5. #1265 McGyver, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2012
    Een Octavia en Focus zijn dezelfde klasse, een Touran is formaat C-max en een Mondeo is een klasse hoger, dezelfde klasse als Passat. De S-max staat op het onderstel van de Mondeo en is daarmee (veel) groter dan de Touran, dat staat op het onderstel van een Golf.
     
  6. Dat weet ik wel, zeer betrouwbaar, op de verstuivers, EGR en het vliegwiel na :mrgreen:
     
  7. Hey Mike,
    Ik heb voor het einde van het jaar ook andere plannen om wat anders te kopen waarvan de octavia in mijn lijstje staat vind ze zo mooi ,mooier dan de vw.
    Maar toch blijf ik bij Ford hangen wat het is:shrug:
    Zal waarschijnlijk focus mk2 rally worden.
    Ik heb trouwens vernomen dat ROBO ook focus af is !!
    Succes met je zoektocht.
     
  8. @ mcgyver ...wat doet de golf + dan ? Lijkt mij meer een cmax concurrent
     
  9. @Nick De Golf Plus en de Touran vallen beide in de klasse compact MPV.
    De S-MAX en Galaxy vallen in de klasse large MPV.

    En weer :ontopic:
     
  10. #1270 McGyver, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2012
    Dat is idd een goeie! Een Golf+ zit tussen de Golf en Touran in.
    Maar eigenlijk een opgerekte Golf. De C-max is geen opgerekte Focus.

    De S-max is onderhuids gelijk aan de Galaxy. De Galaxy Mk1 rolde van dezelfde band Als de Sharan. En dat model staat boven de Touran.


    En nu idd weer :ontopic:
     
  11. De Octavia en Touran zijn nieuwere modellen, maar de Mondeo is een klasse hoger. Lastige keuze, maar ik zou voor de Mondeo gaan.
    - meer ruimte
    - lichter dan de Touran
    - meer Torx (= Jeremy Clarkson taal voor NM trekkracht)
     
  12. lastige keuze mike!
    elke auto heeft zn voor en nadelen, ik zou kiezen voor diegen die je het fijnst vind rijden en waar de minste problemen mee zijn.
    Weet in ieder geval dat de 2.0TDI motoren na 2006 weer meer betrouwbaar zijn als daarvoor. Succes in ieder geval met de lastige keuze.
     
  13. Zelfde problemen als een 1.8 TDCI dus in principe. Zijn er verder nog bijzondere punten waar ik op moet letten?
     
  14. Klopt, Ronald heeft zijn Focus ingeruild op een nieuwe belastingvrije Renault Twingo.
     
  15. Kijk dat is het betere werk;) Goedkoper, luxer, mooier(Velgen), en een lagere km-stand!
     
  16. zo dat is geen zielige bak die mondeo, wat een gaaf ding zoals die tekoop staat.
     

Deel Deze Pagina