1.8 TDCi 100pk 1.8 tdci valt zomaar uit:S

Discussie in 'Performance' gestart door chris92, 2 dec 2010.

  1. Wij hebben een probleempje met onze Focus 1.8 tdci uit 2003.

    Het is tot nu toe 3 keer voorgekomen dat de motor zomaar ineens uitvalt.
    Het gebeurde natuurlijk weer net niet toen ik er in reed maar ik hoorde dat als je de koppeling in trapt dat het blok uit valt. Het gaat niet hortend en stotend maar gewoon net zoals dat je hem van het contact af zet.

    Kent iemand dit probleem of moet ik hem gewoon even laten uitlezen?

    Hoop dat jullie mij kunnen helpen!:thumbs:
     
  2. Mijn vrouw heeft dit probleem gehad (ander merk auto) en toen is de stappenmotor eerst schoongemaakt. Dit hielp niet en toen is het vervangen.

    Misschien dat dit hier ook het geval is?
     
  3. ik ga hier toch denken aan een vervuild brandstoffilter of een verstuiver die zijn beste tijd heeft gehad :(
     
  4. een tdci heeft dacht ik geen stappenmotor, de brandstofpomp zorgt voor brandstofdruk op de commonrail, en de inspuiting word elektronisch aangestuurd vanuit de ECU, de verstuivers worden geopend dmv. magneetventielen;)
     
  5. Hou op, ik krijg maagpijn van dat verstuiver verhaal :P
    Is nogal een dure grap of nie, zo´n verstuiver..
    Denk dat ik hem eerst maar eens laat uit lezen, misschien is het wel een of andere sensor.

    Maar het gekke is, de auto rijdt en start altijd goed. `t is tot nu toe nog maar 3 keer voor gekomen dat het blok gewoon uit ging terwijl je (ont)koppelt. Bij een vervuild brandstoffilter zou je toch denken dat hij constant niet lekker loopt?
     
  6. Zou heel goed kunnen hoor, ik heb geen verstand van diesels.

    Het viel mij op dat hij aangaf zodra de koppeling wordt ingetrapt de motor uitslaat. Dit was bij mijn vrouw precies zo.
    Stappenmotor regelt het toerental bij stationair heb ik begrepen, dus vandaar dat ik de link legde ;)
     
  7. verstuiver kost nieuw dacht ik 300 euro..... :wtf:

    en een gereviseerde (ook nieuw eigenlijk) :schater: 150 euro......
     
  8. Hmm slecht nieuws dus misschien:(
     
  9. Mijn vader heeft zijn nokkenassensor kapot gehad. Toen viel de motor ook spontaan uit. Ook tijdens het rijden. Misschien dat daar een probleem zit?
    Ik hoop het wel voor je, dat scheelt in de kosten...
     
  10. Ik had het er net met m´n zwager over, die heeft een audi a4 op benzine. Hij had ook dit probleem en dat was inderdaad ook z´n nokkenas sensor. Zal wel een fout code in de computer staan denk ik:D
     
  11. en die zijn gelukkig niet zo duur :D
     
  12. haha klopt(:
    Nou ik zal hem laten uitlezen en dan horen jullie het wel.
     
  13. Moet dat uitlezen trouwens per sé bij de Ford dealer? Of kan het ook met een universeel apparaat van bosch ofzo??
    onze ´beun´ leest ´m namelijk voor bijna niks uit:D
     
  14. Heb het ook een paar keer gehad bij mijn vorige 100pk TDCi. Daarna altijd weer gewoon gestart en na de eerste keer dat het gebeurde nog ruim 80.000 km gereden met dezelfde sensor en verstuivers. Ik heb het maar gegooid op een foutje van de computer. Raar is het wel, maar pas als het vaak achterelkaar gebeurt is er echt wat aan de hand. Bij slechte verstuivers moet hij kou ook moeizaam gaan starten omdat het sproeibeeld niet meer optimaal is. Als de nokkenassensor kapot is doet hij het meestal helamaal niet meer heb ik begrepen.
     
  15. Ik denk dat het uitlezen ook gewoon met een apparaat van Bosch kan.
    De nokkenassensor kan kapot aan het gaan zijn. Dan geeft ie niet altijd de goede waarden meer door. Als de sensor helemaal niks meer doorgeeft zal hij inderdaad niet meer starten.
     
  16. Zou de nokkenas sensor incl bijpassende stekker eens vervangen
     
  17. Ik heb dit zelfde probleem ook eens gehad op mijn FoFo 2.0l benzine.
    Dit was een versleten/kapotte stationair regelaar.. dit zorgde ervoor dat als ik mijn koppeling intrapte, automatisch het toerenatal zakt, en de stationair regelaar 'te laat' was met het oppakken van het toerental en de motor daardoor afsloeg..
    Ik weet alleen niet of dit ook voor een diesel van toepassing kan zijn..
     
  18. Volgens mij werkt de stationair regeling op een diesel compleet anders dan op jouw benzine motor;)

    Ben er nog niet aan toe gekomen om hem uit te laten lezen. Denk dat ik het dit weekend even laat doen. Hij is overigens niet meer afgeslagen(A)
     
  19. ja klopt, het stationaire toerental word geregeld door de ecu bij een tdci;)

    puur inspuiting en niks geen klepjes:P
     

Deel Deze Pagina