koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door DennisST170, 22 nov 2010.

  1. slimme mannen!!! :lol:

    vanochtend toen ik met de auto naar mijn werk reed, deed zich het volgende fenomeen voor:

    Ik reed ongeveer 50 in de 5de versnelling, toen ik wat wilde versnellen, door een flinke stoot gas te geven, liep het motortoerental op tot 6000 RPM maar ik ging geen steek harder.
    Later gebeurde dit nog een keer in de hoge versnellingen.
    In de 1ste tot 4de versnelling, heb ik niks gemerkt.

    Nu denk ik zelf dat dit de koppelingsplaten zijn die ver****en zijn, ik heb ook nog even een tip van hier opgevolgd om in de 5de versnelling bij stilstand de koppeling op te laten komen, maar toen viel de motor wel stil.

    Weet iemand of dit echt aan de koppeling ligt? of dat het iets anders is? En als het inderdaad de koppelingsplaten zijn, waar kijk ik dan tegenaan qua prijs, de kostprijs van de koppelinsplaten en andere onderdelen bedoel ik dan.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groeten Dennis
     
  2. dit is bijna zeker de koppeling.
     
  3. zeker de koppeling, ik ben gister bij een lokale garage geweest voor een prijsje van me 1.8 tdci

    en die vervangt um voor 1000 euro, dit is wel koppeling, vliegwiel en hydraulisch druklager, uitsluitend originele onderdelen

    hoe het bij een st170 zit weet ik niet, maar ik denk dat je ook wel zoiets kan rekenen....
     
  4. heb je eerde nooit gemerkt dat de koppeling minder werd?
     
  5. Het gebeurt vaker dat een koppeling slipt in de 5de versnelling als deze minder begint te worden.
    Zeker bij accelereren combinatie lage toerentallen en een hoge versnelling.
    Een nieuwe koppelingsset voor een 2.0 ST170 127kw (excl druklager en ex montage) van LUC kost € 366,- bruto ex btw.
    (bron www.H-Base.nl)

    Gr. Dennis
     
  6. Doe jezelf een plezier voor een tdci, vraag of hij er een vast vliegwiel inzet, gaat tenminste niet meer kapot. Als het origineel moet zijn eentje van een transit connect, anders kitje VALEO 835019, heb ik er zelf ook ingezet tot grote tevredenheid, en ja ik heb het echt zelf gedaan, scheelt me een heleboel aan werkloon:mrgreen:
    Wat betreft de ST170, voor zover ik weet heeft deze ook een DMV, dus die zou ik ook gelijk vervangen, kwestie van na een korte tijd niet weer alles uit mekaar te hoeven gooien

    gReetS
     
  7. Voor dit soort vervangingen mail me maar prijzen zijn intresanter dan garage ;)
     

Deel Deze Pagina