1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

hoeveel km kan tddi blok mee?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stormloader, 25 okt 2010.

  1. tja, eerst start ik de auto, rook ik buiten een sigaret, dan pas rijden;) gaat prima;) en de buren moeten niet zeuren:mrgreen:

    dat doen ze ook niet;)
     
  2. ach ja starten en weg rijden dat doe ik al jaren. Gewoon niet met veel toeren weg rijden. Wat betreft de duur van een tddi; mijn focus 1.8 uit bj 2000 staat nu op ruim 330000 km. Ik heb wel de nodige noodzakelijke onderhouden moeten plegen. Daarnaast heb ik afgelopen jaar de dynamo moeten vervangen. Verder niet veel kosten. nu eb ik wel een volgend probleempje accu lampje gaat soms vanzelf branden tijdens het rijden, maar dit lampje gaat weer uit na een tijdje. Ik heb het nog niet laten nakijken. Iemand nog tips?
     
  3. Ik heb altijd begrepen dat het het beste is om gelijk weg te rijden na het starten. Maar ben geen auto technicus dus kan het niet onderbouwen.
     
  4. De gedachte achter meteen weg te rijden is dat onder (lichte) belasting de motor sneller opwarmt en zo de "koude" periode verkort wordt wat weer slijtage scheelt.
    Als je rustig weg rijdt zal de motor niet echt harder van slijten dan dat die stationair draait.
    Tevens voorkom je interne vervuiling die ontstaat als je een motor lang(er) met choke laat draaien en er geen optimale verbranding plaats vindt.
     
  5. die onvolledige verbranding heb je ook als je direct wegrijd;)

    die motoren waar ik op me werk mee te maken heb (meestal V18 - 91 ltr inhoud op aardgas) draaien ook bij starten eerst 10 minuten 900 toeren om warm te worden om daarna naar de 1500 toeren te gaan en worden dan pas belast;)
     
  6. Maar als ze dan belast worden moeten ze zeker ook meteen de volle mep kunnen hebben ??
     
  7. Een collega van me, werkt dus ook bij Ford, koopt altijd een 1,8l diesel Focus met ongeveer 100000km, hij verkoopt hem dan weer met 500000km, hij rijdt zo'n 80000 per jaar. Hij heeft nog nooit een reparatie aan de motor en bak gehad, alleen slijtageonderdelen als koppeling, aandrijfassen, wiellagers.
     
  8. van nullast naar vollast kost ongeveer een half uurtje na het synchroniseren van de netspanning;)
     
  9. Ik zit op 340.000
     
  10. zo, even een oud lijk gereanimeerd?

    Doorgeven van je kilometerstand is mogelijk in het daarvoor bedoelde topic in Algemeen.
     
  11. Mijn 1e focus uit 2000 was uitgerust met een 1.8 TDDi blok. Gekocht met 67.000 km op de teller en er mee doorgereden naar ruim 370.000 km.
    Ik reed er 45.000-50.000 km per jaar ermee en gaf de auto 1x grote beurt per jaar.
    De enige hoge kostenposten die ik heb gehad buiten de remblokken, banden en normale onderhoudskosten was alleen de brandstofpomp (helaas een bekend probleem van ford:thumbs:, helaas geen coulance) die ruim € 1.800,- heeft gekost om te renoveren en 1 lager.
     

Deel Deze Pagina