1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 100pk Andere (grotere) motorblokken in je focus

Discussie in 'Performance' gestart door fofowava, 30 sep 2010.

  1. Wisselen!!:D
     
  2. Overigens is er meer dan de 50% regeling om het geheel wettelijk juist te krijgen.

    Het aantal cilinders en de brandstofsoort moet ook gelijk blijven. Je kan dus niet zomaar in een 2.0i een blok uit een ST met 5 cilinders leggen, dan moet je alsnog een herkeuring laten doen.

    Verder lijkt het me zowieso een goed idee om een wijziging aan de verzekering te melden. Als je voor een 1.4 verzekerd bent en er blijkt bij een ongeval een 2.0 in te liggen, kon je nog welleens een probleem hebben.
     

  3. Zou ik geloven dat dat 'm niet gaat worden, voor dat geld kop je een complete schade mondeo:mrgreen:
     
  4. Reken er maar wel op dat je moet herkeuren.
    Er is voor jou auto geen type goedkeuring uitgegeven met deze motor er in.

    Ik zou mezelf eerst maar eens goed laten informeren als ik je was, er komt nogal wat bij kijken namelijk.

    maar desalniettemin succes ;)
     
  5. ai dat is idd een misser, op je kentekenbewijs staat idd het motorinhoud + aantal cylinders...
     
  6. #26 fofowava, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2010
    ik zie idd dat het allemaal wat moeilijker is geworden en ik geen rekening heb gehouden met de soepele kentekens die ik eerder had.
    Bedankt db voor het erop wijzen.

    Van mijn vorige (duitse import) auto's zaten er 2 tussen waar geen cc's opstonden, dus van 1.6 8v naar 1.9 16v was toen geen probleem, zeker niet omdat er ook een typegoedkeuring bestond voor de 16v. Dat het aantal cylinders gelijk moet blijven is vanzelfsprekend. 50% moet 40% zijn.
    Blijft de motorcode hetzelfde doen hoef je niet te herkeuren, zelfs niet met meer dan 40% vermogen. Echter kan je dan wel in de problemen komen als je een ongeluk veroorzaakt (waarbij die sterkere motor er een aandeel in heeft uiteraard, sta je stil of reed je netjes de max snelheid dan heeft het er niks mee te maken). Dus opgeven aan je verzekering is noodzakelijk. Dit heb ik altijd gedaan in het verleden idd.

    Op deze manier blijft er weinig makkelijks over voor de fofo, verschillende tuning stages van chiptuning tot grotere turbo, koppeling, assen zijn dan vanzelfsprekender.
    Niet dat dat geen mogelijkheden schept, maar een groter blok is nou eenmaal berekend op meer krachten.

    Verklaart gelijk waarom er zo weinig over te vinden is.
    Het kan nog steeds, echter is herkeuring met ander kentekenbewijs altijd wettelijk vereist dus.

    Ik hou het dan voorlopig alleen bij een bluefin :mrgreen:
     
  7. Het is redelijk simpel, als jou auto geleverd is met de motor die jij erin lepelen wil, zijn er
    zolang jij de donor auto aan kunt tonen en je aan de remmen etc denkt geen problemen
    bij de rdw. Het veranderen van het kenteken is in dit geval ook niet zo duur.

    Wanneer je echter een motor in je auto lepeld die niet standaard in jou auto geleverd is,
    bijf een v6 in een focus dan kan dit wel maar het kost veel geld (met 1000 euro kom je
    mooi in de richting) omdat de auto dan veel grondiger getest gaat worden en het niet
    slechts een aanpassing van het kenteken betreft.

    Wat ook kan is dat je bijf een standaard 2.0 helemaal tuned (nokkenassen, chip,
    bewerkte kop, uitlaat enz.
    Als je hier meer dan 40% vermogen winst uit zou halen, is het ook verstandig om dit in
    het kenteken op te laten nemen, dan kan de verzekering na een ongeval achteraf nooit
    zeggen dat je aan je auto geprutst hebt om vervolgens de schade niet te hoeven dekken.
     

Deel Deze Pagina