1.6 TDCi 110pk in soort noodloop

Discussie in 'Performance' gestart door mauce, 29 sep 2010.

  1. Mijn collega zei dat ie het ergens al gelezen had op het forum, maar we kunnen het stukje niet meer vinden, en we hebben echt ons best gedaan. Kan iemand het ons wijzen of gewoon reageren op de volgende klacht.

    Als ik hard optrek en van 1 naar 2 schakel valt af en toe de motor "dood".
    hij loopt dan langzaam terug in toeren en kan gas geven wat ik wil maar er gebeurt niks meer. Alles blijft verder werken van radio tot dash verlichting noem maar op. Het lost zich alleen op door even het contact 1 tikkie terug te schakelen en weer terug. Je hoeft dus niet eens te starten maar gewoon contact weer aan en lopen.

    Iemand???
     
  2. Maar als je contact terug doet, zet je toch de motor af? Doet die dit niet als je in zijn 5 van 85 naar 140km-h vol doortrekt? Lijkt op de vacuumregelklep, dan krijg je meestal overdruk.
     
  3. Nee puur en alleen bij hard optrekken en dan het moment dat je gas geeft in 2. Boem toeren weg... Je klikt je contact sleutel 1 klik terug en weer heen. En hij loopt weer.
     
  4. Het gebeurde vandaag zelfs bij normaal weg rijden....staat woensdag bij de garage.
     
  5. Ik heb een tijdje terug een postje uitgezet met hetzelfde probleem. Misschien dat je dat bedoeld??

    Bij mij is inmiddels de EGR al vervangen maar probleem is niet opgelost alleen maar erger geworden. Auto gaat 25 okt wederom naar garage. Ben benieuwd waar ze nu mee komen.

    Lees steeds meer van dit soort problemen bij de Focus diesels van die jaartallen!! Enige echte oplossingen die ik heb kunnen lezen is een motorwissel
     
  6. Het is in de loop der tijd inderdaad steeds erger geworden. Het begon met horten en stoten bij het opschakelen van 1 naar 2 en soms in noodloop. Maar het gebeurt steeds vaker en steeds vaker noodloop. Soms al bij relax wegrijden. En ja zelfs bij mijn vrouw gebeurt het en die rijdt echt niet hard.
    EGR zou misschien kunnen als ie niet kan sluiten, Als ie dicht blijf zou het alleen maar goed zijn. Ook is het weers afhankelijk heb ik het idee. Maar begint wel heel vervelend te worden. Vanochtend naar mijn werk twee keer op 20 km.
     
  7. Woensdag naar de garage geweest, aantal foute in het systeem. Brandstof te kort etc. Nieuw brandstof filter en roetfilter gerevitaliseert of zoiets.....lijkt goed te gaan tot nu toe.
     
  8. Brandstoffilter wel tijdig vervangen?
     
  9. Ja weet ik niet, is auto van de zaak. En alle reguliere beurten worden uitgevoerd, bij een volgens mij prima en in ieder geval heel fijne ford garage.
     
  10. Buiten het brandstoffilter en roetfilter, is ook de software geupdate. Het vreemde is dat het lijkt of ie beter dan ooit rijdt. Ik heb altijd al wat moeite gehad met wegrijden (koppeling/gas) maar dacht dat dat aan mij lag. Nu gaat ie als een speer.
     

Deel Deze Pagina