1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitlaat lek bij spruitstuk ???

Discussie in 'Performance' gestart door yes-n, 29 sep 2010.

  1. Hey allen, ik ben weer terug na twee weken vakantie in Spanje, en gisteren de Focus weer gestart.

    Dit ging gepaard met een hoop gesputter en witte rook uit de uitlaat, en daarna vielen de toeren even helemaal weg en sloeg de motor bijna af.

    Toen iets meer gas gegeven om de motor opnieuw op toeren te laten komen.

    Sinds gisteren heb ik een hele diepe (mooie :lol: ) brom in mijn motor, die ik ongeveer kan herleiden naar het begin van de uitlaat.

    De middendemper en achterdemper zijn redelijk nieuw en daar hoor ik niets, maar het diepe brommen lijkt me van de voorkant te komen.

    Het heeft er niet eerder gezeten en de diepe brom komt ook niet van het K&N inleg filter af wat ik kan horen.

    De brom is er vandaag ook nog na ruim 300km rijden, dus ik vermoed dat er iets lek is.
    Vooral bij koude motor roffelt de motor aan de voorkant als ik gas geef, wat ik nog niet eerder heb gehoord.

    De KM stand is nu 143700.

    Kan de spruitstuk/kat/uitlaat 'zomaar' kapot gaan na twee weken stilstaan ?

    Heeft de Ford Focus een van de trekken dat het spruitstuk, de kat stuk gaat rond deze km-stand ?

    Graag jullie ideeën hierover, hopelijk kunnen jullie ideeën geven voor ik naar de garage ga.
     
  2. Standaard kwaaltje van de Focus. Heb het zelf ook al gehad. Ik heb toen een nieuwe bij de dealer gehaald en zelf gemonteerd. was al met al €275,- kwijt. Succes
     
  3. Dit is waarschijnlijk het flexibele stuk, deze zit aan het spruitstuk vast..
     
  4. Als je de auto regelmatig gebruikt, komt de uitlaat op temperatuur en verdampt het vocht, maar als je de auto 2 weken niet gebruikt, kan het vocht dat in het uitlaat traject zit aan het materiaal gaan vreten. Als je dan na 2 weken de auto weer start en daarmee weer een overdruk ontstaat, kan dit via en verzwakte (= verroeste) plek naar buiten komen.
     
  5. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Bij mij is intussen het flexibele stuk vervangen (wat toch nodig was). Probleem zit bij het koppeling van spruitstuk naar de kat, maar omdat dit bij een 1.8 uit een stuk bestaat zou ik de hele kat moeten vervangen. Ik laat het
    voorlopig ff zo.
    Ruik je ook uitlaatgassen in de auto? Als dit zo is dan is het hoogstwaarschijnlijk het flexibel stuk.
     
  6. Bedankt allen zover, geen uitlaatgassen die ik ruik in de wagen tot zover, en ik heb er dus al 300 km mee gereden.

    Morgen weer 150km rijden dus eens kijken of ik dan wat ruik of beter kan herleiden wat het euvel is.
     
  7. Spruitstuk

    Deze spruitstukken scheuren uit de flens die aan het blok vast zit.. flexibels gaan ook veel. Beetje late reactie maar beter laat dan nooit..
     
  8. Inderdaad erg laat, ik had al meer gelezen dat ze scheuren bij het flexibele deel, wat bij mij dus ook was gebeurd.

    Nieuw spruitstuk moeten kopen, de Ford garage zei dat deze niet gelast kon worden.
     

Deel Deze Pagina