Luchtfilter? welke?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door TurboNick3, 27 sep 2010.

  1. Hoi Focus rijders.

    Ik ben me aant voorberijden op de aankomende onderhoudsbeurt.
    Ik wil olie vervangen, de standaard onzin dat erbij hoort (alles door garage) etcetc.

    Nu vraag ik me af. Omdat ik voorkeuren kan geven bij de garage.
    Of het zin heeft om een andere luchtfilter erop te zetten?

    Leverd dit prestatie winst op? gaat hij dan wat langer mee? of is het beter voor iets?

    Wanneer iemand ervaring heeft of een bepaalde voorkeur voor een luchtfilter kan uitspreken hoor ik het graag.

    Thanks, Nick
     
  2. openluchtfilter = leuker geluid , bij een goed geplaats filter levert t iets vermogenswinst op , maar dit is bijna niet merkbaar.

    vervangingsfilter= weinig verandering van geluid , geen vermogenswinst , hoeft alleen maar op de zoveel kilometer schoongemaakt te worden,

    het is maar net wat je wilt , vind je het af en toe leuk om een brul te horen , neem dan een open filter systeem
     
  3. Openluchtfilter: vermogensverlies
    en absoluut geen winst, reden is het aanzuigen van warme lucht onder de
    motorkap vandaan.
    Inlegfilter / vervangingsfilter: geeft niet of nauwelijks geluidsverschil,
    wel vermogensvooruitgang (ik zeg bewust geen winst....)
    merkbaar in het koppelgebied, dus niet in de pk's, pakt soepeler op bij optrekken
    en doortrekken....in theorie geven ze aan dat je ongeveer 5 pk erbij krijgt,
    maar dat moet je met een korreltje zout nemen.
     
  4. diesel, dus gewoon orgineel...

    of een vervang filter van K&N ofzo.

    op mijn focus heb ik K&N gehad maar dat vond de motor niet fijn. dus weer orgineel.

    openluchtfilter op een diesel is niet echt handig, ook al heb ik wel een op me escort tdi :P
    ( voor de turbofluit )
     
  5. Ben toch van mening dat een goed geplaats open filter ( die echt de rijwind pakt) vermogenswinst geeft , want dat filter krijgt de kans niet om de lucht uit de motorruimte te halen.
     
  6. Gezien de kostenpost op een openluchtfilter te nemen of de normale filter te vervangen heb ik gekozen voor de laatste optie.

    Ik spaar liever eerst even door voor een chiptuning & inbouw 2din radio/navi systeem

    maar bedankt voor de reacties zoals altijd
     
  7. Dan praat je dus over een CAI (Cold Air Intake) en niet de filter die bekend
    staat als een openfilter, want die proppen ze allemaal direct op het gasklephuis
    of LMM....en die werken dus negatief;)
     
  8. K&N vervangingsfilter, prima
     
  9. hoeft niet, je hebt alleen een filter rechtstreeks op de LMM, of je hebt van
    K&N de 57i set, die komt half in je luchtfilterbak, en dan heb je nog de CAI
    boxen........
    En dan nog eens de verschillende merken leveranciers die het allemaal anders doen;)
     
  10. Vandaag een open luchtfilter geplaatst op de plaats van de bak, een carbon nog wat van marktplaats. Lucht zal nu vanaf de zijkant gepakt worden waar het lang zo warm niet is .
    Ik ben nog niet klaar het het plaatsen van de slang welke bijgeleverd is.
    Ik denk dat ik deze bij de koplamp plaats waar goed lucht aangezogen kan worden.
    Ik kan niet anders zeggen dat dit filter me goed bevalt, net als in de fiesta. Pakt makkelijker ligt lekkerder aan het gas en lijkt dus met optrekken sneller. Wat betreft het toenemen van het geluid dat is enorm in vergelijk met de fiesta.
    Misschien is het allemaal een optelsom want heb ook goede NGK bougies geplaatst (hield in met BOSCH bougies) gasklep ontkoold (viel reuze mee maar toch) stationair regelklep grondig gereinigd. LMM gereinigd.
    Hij begint nu wel leuk te worden die focus, met name dat geluid dus . Over die warme lucht, vroeger was het niet anders had je juist voor de winter een stand dat de inlaat gedraaid kon worden naar de uitlaat voor WARME lucht.
    EGR klep was dan toch wel het meest foute, warme neen hete lucht en vervuiling. Open luchtfilter klinkt leuk en de auto lijkt sneller al moest ik een lexus wel voor laten gaan vandaag, tja
     

Deel Deze Pagina