1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 100pk Bluefin 1.8TDCi aangeschaft

Discussie in 'Performance' gestart door OCLV, 8 sep 2010.

  1. Omdat ik soms te weinig vermogen vond onder mijn rechtervoet heb ik mijzelf verwend met een Bluefin. En dat rijdt heel anders dan gewend moet ik zeggen.
    Ik heb het er nu 3 weken inzitten en heb al ruim 1000 km op de teller bijgeschreven en nu zie ik de verschillen in verbruik ook langzaam opkomen.

    Het vermogen is duidelijk hoger geworden. Een snelle inhaalactie is nu goed te doen, al is het natuurlijk geen sportwagen geworden. Je moet goed in de toeren klimmen maar dan heb je ook wat. Optrekken is ook leuker geworden dus ook weer mooi meegenomen. Waar ik mij over verbaas nu is het verbruik. Als jullie nog kunnen terugroepen heb ik ooit een topic geopend met de vraag hoe ver de naald kan zakken vanwege het zeer zuinige verbruik van mijn auto. Eerlijk gezegd dacht ik dat de max hierin wel was bereikt maar...ik rijd nu 120km/h en heb dan een verbruik van 3.6ltr per 100 km! Mijn gemiddeld verbruik is gedaald naar 4.1 ltr per 100 km wat gewoon subsidiewaardig is! En geloof mij, ik rijd niet als een natte krant.
    Hebben jullie hier zelf ook ervaring mee? Kan het nog gekker?

    Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

    Groeten!
    Nanne.
     
  2. Ik heb 'n 1.8 TDDI, gechipt met Bluefin. Zolang ik "rustig" rijd (120 - 130km/h), valt het verbruik wel mee.
    Ik betrap me er enkel nog op dat ik rij naar het vermogen dat ik erbij heb gekregen, zodat de verbruikswinst teniet wordt gedaan.
     
  3. Vandaag getankt, helaas door het slechte weer veel file vandaag wat de actiradius natuurlijk niet ten goede komt. 946km op de klok en de naald recht over het laatste streepje. Ik had zeker nog verder kunnen rijden maar dan had ik morgenochtend misschien in de knel gekomen. 51 liter en vol. Dat is dus een verbruik van 1 op 18.5 waarvan ik zeker weet dat het hoger kan. Dat wordt de uitdaging dus, maarrrrr...wel na de vakantie want maandag ben ik er lekker 3 weken tussenuit:wave: en voor die tijd krijg ik de tank niet meer leeg.

    Groeten!

    Nanne.
     
  4. ik zat ook te kijken naar de bluefin, ik snap alleen niet dat er uiteindelijk een ander vermogen uit de 100 pk komt dan uit de 115 pk, in principe zijn die blokken toch identiek behalve dat de ecu anders is geprogrammeerd ?

    bluefin 100 pk + 240 nm -> 131 pk + 306 nm
    bluefin 115 pk + 250 nm -> 136 pk + 296 nm
     
  5. bakoverbrenging is net iets anders tussen de 100pk en 115pk.
     
  6. ah, vandaar meer trekkracht en minder pk's.
    Heb dan idd liever meer trekkracht :mrgreen:
     
  7. Ik zie persoonlijk niet het verschil tussen een Bluefin, en een goede Chiptuner..
    De chiptuner haalt meer uit je Focus volgens mij toch?
     
  8. Bluefin is een standaard map die je met een apparaat in je auto download.
    Dit is dus ook altijd aan de veilige kant gedaan! Een chiptuner doet dit vaak ook, tenzij je een chip op maat neemt. Natuurlijk kan hij dan verder gaan dan een "standaard" chip van bluefin, immers kan hij alles checken.
     
  9. O.K je kunt hem dus zelf in je auto laden, maar wat is nu precies het voordeel?
    Kost toch aardig wat zon Bluefin?
     
  10. Het is goedkoper dan een echte 'op-maat' tuning.
    Maar stukken beter dan de el-cheapo tuning van de meeste nederlandse tuners.

    Ik ken maar een paar tuners die echt zelf software schrijven. Superchips (bluefin) is daar 1 van.
     
  11. als je hem in nl koopt bij een winkel met uitleg 850 of iets dergelijks.
    direct bij bluefin/superchips in UK rond de 500 euro incl verzending (424 pond).
     
  12. #12 OCLV, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2010
    Ik heb er iets minder dan 600 euro voor betaald bij Bollen Racing. Omdat ik er toch al was heeft hij het er ook voor mij ingelezen, wat overigens erg makkelijk gaat bij de oudere Focus. Bij de nieuwere modellen kan het nog wel eens lang duren wat de accu nog wel eens wil nekken en daar zit net het probleem: gaat het tijdens install mis doet de auto niets meer en moet de originele software weer worden geprogrameerd.

    Dus echt wel goedkoper dan 850 euro. en de uitleg staat op de bijgeleverde cd. Hoewel Wouter het ook graag even uitlegt.

    Nanne.
     
  13. #13 Iodokus, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2010
    Ik zal een wel enorme z**kerd zijn maar waarom heb je de Bluefin niet gewoon bij Superchips in Engeland besteld, je bent dan voor € 480,- incl. btw en verzending klaar.

    Die verhalen over het installeren zijn echt bedacht, als je accu te weinig stroom heeft om de tuning te kunnen voltooien dan was het al niet eens mogelijk geweest je auto te starten :mrgreen:

    Ik heb nu bij meerdere FoFo's (ST MK2) een Bluefin installatie gedaan en durf bij deze te zeggen dat mijn zoon van ruim 6 dit ook kan, het stelt echt helemaal niets voor ;)
     
  14. en zo is het! Nee grapje. Ik vraag me af of dit ook bij die van me broertje werkt die heeft een 1.8 TDDI. Maar sinds de nieuwe brandstofpomp is de auto echt traag geworden, bij ford konden ze het probleem niet vinden...
     
  15. Sorrie Iodokus, maar ik ben het niet eens met de stelling dat een "slechte" accu een auto niet meer zou kunnen starten. Bovendien is de tijd die het inlezen van de software neemt van belang en in die tijd staat de motor niet te draaien en wordt er dus geen stroom geleverd vanaf de dynamo. En al staat alles aan verbruikers nagenoeg uit zal er toch een vrij hoog percentage uit de accu verdwijnen. Bovendien zet ik in mijn post neer "Omdat ik er toch al was heeft hij het er ook voor mij ingelezen, wat overigens erg makkelijk gaat bij de oudere Focus." dus wat bedoel je nu precies?
    Als het je om de prijs te doen is, ik wilde het NU hebben en had het er voor over dus voor mij geen reden om via de UK te gaan bestellen.

    Groeten,
    Nanne.
     
  16. Het is geen aanval op je aanschaf ik vind het alleen zonde van de centen. De reden 'ik wil het nu hebben' hanteer ik ook altijd, maar twee dagen wachten en tenminste € 150,- besparen is me dan toch meer waard.

    Het inlezen bij een ouder type Focus gaat net zo makkelijk als bij een nieuwer type, stekker erin en klaar. Dan terugkomend op het accu verhaal, verkooppraat :puke:.
    Met dat niet starten wil ik aangeven dat je accu echt slecht moet zijn wil je tegen problemen aanlopen met de installatie van de Bluefin. Aangezien ik er vanuit ga dat je de FoFo goed onderhoud is het nagenoeg onmogelijk om tegen dit verkooppraat verhaal aan te lopen.

    Bollen probeert in combinatie met "wij installeren de Bluefin voor u" de meer prijs te onderbouwen, onzin in mijn optiek. Gezien het gemak van de installatie en een stukje klantenbinding is het voor Bollen heel goed mogelijk de Bluefin voor € 480,- te verkopen incl. de installatie, geloof me dan maken ze nog steeds winst. Maar goed nu dwaal ik af het is wel duidelijk ik heb niets met Bollen, sorry, gelukkig sta ik hierin niet alleen :mrgreen:

    Het belangrijkste is jij bent tevreden en daar draait het allemaal om daarom wens ik je heel veel :sturen: plezier met de zeer zeker beter rijdende FoFo :thumbs:
     
  17. pff, ben er vandaag bij het stoplicht uitgetrokken door een astra 1.8 16v.
    Komt mede door mijn nieuwe grotere banden (205-55-16 ipv 205-50-16) maar toch.
    Zodra het geld binnen is komt die bluefin hierheen.
     
  18. Ziet er echt gemakkelijk uit

    Wat is nu beter:

    - Bluefin
    - Dreamscience
    - Custom tuning bij Heinz of gelijk welk andere betrouwbaar bedrijf

    Gelieve je antwoord ook te staven :)

    Bedankt!
     
  19. ik zou voor bluefin gaan;) dit zijn de pioneers op gebied van tuning voor ford;)
     

Deel Deze Pagina