1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling vervangen met of zonder hydraulische druklager? prijs etc?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mvharten, 18 aug 2010.

  1. Hoi allemaal,

    Ik heb een vraagje, wat is jullie ervaring bij het vervangen van de koppeling en drukgroep? de kosten hiervan zijn namelijk ongeveer 150 euro en het hydraulisch druklager 125.

    Wat raden jullie aan, de hydraulische druklager wel ofniet meevervangen?

    Daarnaast, hoe lang ben je ongeveer bezig met het vervangen van deze onderdelen? Je moet namelijk je wiel en versnellingsbak eraf halen en dit lijkt me een redelijk karwei.

    Iemand ervaring met de kosten bij een autobedrijf en/of dealer? en doen zij in de regel automatisch ook het hydraulisch druklager?

    Tot slot, zijn er nog bijzonderheden om rekening mee te houden?

    Het gaat om een Focus Futura 2004 1,6 benzine.
     
  2. Is 150 euro incl. koppeling en montage? Dan is dit een koopje.;)
    Maar als ik jouw was zou ik het incl. druklager doen, je hebt alles toch los liggen, dan ga je niet het oude spul laten zitten met de kans dat je het later alsnog het lager moet vervangen. Beetje jammer van het geld dan.;)
     
  3. Je hebt de boel toch open.....gewoon mee vervangen.
    Is zonde van arbeidsloon als het later alsnog moet.
     
  4. #4 mvharten, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2010
    bedankt voro jullie reacties tot zo ver!

    Die prijzen zijn alleen voor de onderdelen. dus voor als je het zelf gaat doen :)

    Nog mensen met tips of iets waar ik op moet letten?!
     
  5. Ik heb 2 weken geleden mijn koppeling, vliegwiel en druklager laten vervangen door de dealer.
    koppelingset kostte 260 euro, druklager (hulpcilinder - koppeling) 113 en vliegwiel was 461.
    Alles excl. BTW. Manuren heb ik 600 voor betaald. Al met al niet erg fijn voor de portemonnee...
     
  6. Maar wel een fijn rijdende focus er voor terug. Dat is ook wat waard.;)
     
  7. absoluut!
     
  8. Het is normaal om alles tegelijk te vervangen dus ook druklager ;)
     
  9. AaaaaLtijd allllllles vervangen !
     
  10. Zeker het druklager mee vervangen ja. Want je wilt echt niet mee maken, dat over een half jaar de bak er weer uit moet. Omdat je druklager dan versleten is.. En ik spreek uit ervaring ;)
     
  11. Waarom vliegwiel vervangen? Was deze zo slecht bij jou dan rfknol?
     
  12. standaard bij ford,

    is een dubbelmassa vliegwiel en daar komt speling op, gezien je een koppeling voor minimaal weer 200.000 km monteerd en het vliegwiel dat niet volhoud, vervang je die ook meteen. en al met al zit het bij een dealer rond de 1700 en bij een universele garage rond de 1300 euro. verschil zit hem in manuren.
     
  13. Hoe kom je erachter of het vliegwiel is meevervangen?
    Ik heb laatst een nieuwe koppeling incl. druklager gekregen, gelukkig nog onder garantie. Mijn 1.6 TDCI had net 100.000 op teller.
    Hoe merk je dat je vliegwiel slecht is of wordt?
     
  14. Ik heb niet echt gemerkt dat het vliegwiel slechter wordt. Gaat natuurlijk geleidelijk.
    Als het vliegwiel kapot is hoor je een rammelend/ratelend geluid als de motor stationair draait. Ook voel je een trilling in de koppeling als je deze intrapt. Vergelijk dat gevoel maar met een in werking tredende ABS.
    Via de volgende link mijn ervaringen hiermee http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=9595&highlight=dubbelmassavliegwiel.
     

Deel Deze Pagina