1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remlicht zekering brand steeds door.

Discussie in 'Electronica' gestart door ralphd, 16 aug 2010.

  1. Goedendag allemaal,

    Mijn remlichten deden het een tijdje geleden niet, dus ik heb enthausiast de zekering verwisseld voor n nieuwe. Nu doen mijn remlichten het weer eens niet, en ik kijken ja hoor, voor de 4de x in 2 maanden de zekering doorgebrand. Nu weet ik mijn god niet waar ik dit zou moeten zoeken. Misschien dat iemand dit ook meegemaakt heeft? Of weet waar ik dit kan zoeken?

    Alvast heel erg bedankt!!

    Mvg,

    Ralph
     
  2. Waarschijnlijk ergens kortsluiting op circuit naar remlichten
     
  3. Is je bedrading (voor zever je kunt zien) goed? 't Is misschien een overbodige opmerking, maar toch...:)
     
  4. Of de zekering is te licht ;)
     
  5. Is te zien wat er origineel inzat, want als er origineel dezelfde instak, dan is er een probleem op het circuit denk ik
     
  6. Ik denk dat je het moet zoeken in de achterklep bij het derde remlicht
    meestal (als af en toe de zekering springt) licht de draad in de tule of in de achterklep aan massa (doorgeschuurde plek)
     
  7. Dag allemaal,

    Dank alvast voor alle reacties!
    Ik heb de draden nagelopen in de achterklep (het betreft een sedan), maar kan hier niet aan of op ontdekken. Het is een originele zekering(15mA) die ik erin gedaan heb als vervanging, een hogere zou immers ervoor kunnen zorgen dat de boel doorbrandt.

    Gr, Ralph
     
  8. Zou de schakelaar bij het rempedaal problemen kunnen leveren? Ik weet niet of de Focus er ook 1 heeft, maar bij een vrachtwagen van ons hadden we een soortgelijk probleem en was die schakelaar de oorzaak.
     
  9. die bestaan volgens mij niet eens:nocheer: ik denk eerder 15 Ampere ipv. milli Ampere;)
     
  10. misschien zit een van de bolletjes niet goed in de fitting, mits het dubbelpolige bolletjes zijn. Komt nml vaker voor dat zo'n lamje lostrilt en dan soms sluiting maakt tegen de massa van het bolletje zelf.
     
  11. Zoals Gert Jan zei, controleer de draden in de thule van je achterklep. Grote kans dat daar een draad bloot ligt.

    Is er een trekhaak gemonteerd? Wellicht dat die stekker ook een probleem geeft.;)
     
  12. Lampjes al eens vervangen? Misschien dat 1 van de draadjes niet al te best meer is en soms contakt maakt met een andere?
     
  13. Ik zou het even gaan zoeken in de de doorvoer tule van de auto zelf naar de achterklep.
    Heb zelf ook een sedan en bij mij waren van alle draden die in die tule zitten de isolatie geknapt.
    Dit komt omdat het hele stugge hard plastic achtige isolatie is. Door het vele open doen van je klep knappen ze gewoon.
    Krimpkousjes er omheen en probleem opgelost.
    Ik denk dat jij het zelfde probleem hebt als ik dit zo lees.
     
  14. Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!
    Heb het allemaal op n rijtje gezet en zal t morgen na werk allemaal even openhalen om te zien of ik het probleem kan vinden.
    En om even terug te komen op een remlichtschakelaar, die heeft de ford focus wel ja, deze had ik al weleens problemen mee gehad dat deze bleef hangen maar dit was snel opgelost met een vervanger.

    En die tule waar je het over hebt, is dat de zwarte "kabelhoes" van auto naar achterklep? Want als ik mijn zekering vervang doen de remlichten het wel een korte tijd.
     
  15. Jups! dat is hem ;)
     
  16. Heb je het probleem al gevonden??
     
  17. Ik haak even in op dit topic aangezien ik toch wel tips zie die voor mij ook relevant zijn.

    Mijn focus is afgelopen maandag apk goedgekeurd, maar woensdag kreeg ik de opmerking dat mijn derde remlicht weigerde.

    Met het open en dicht doen van de klep deed hij het af en toe dus het licht niet an de lampjes. De andere remlichten deden het dus ik heb de zekering ook uitgesloten.

    Zoals voorgesteld eerder in dit topic de ''tule'' aan beide zijde losgemaakt als ook het derde remlicht zelf. Kabeltjes zagen er zover ik kon zien goed uit en de stekker zat goed (voor de zekerheid ingespoten met contactspray).

    Zijn er nog meet tips voordat ik hem bij de garage af moet zetten?
    Technisch doe ik veel aan de focus maar het is daar wel heel krap met verschillende draden en ruitenwisservloeistof etc.

    Wie kan mij helpen, alle suggesties en tips zijn van harte welkom
     

Deel Deze Pagina