hoog verbruik of niet?

Discussie in 'Performance' gestart door focusrider236, 8 aug 2010.

  1. Hallo.

    Onze focus 2.016v centinentel sport rijd 9.8/100km
    met gewoon normaal rijgedrag.
    Zelf vind ik dit erg hoog kwa verbruik.
    Me vorige auto Ford sierra 2.0 reed 1 op 14 zuiniger dus.
    Me broertje zijn sierra rijd zuiniger dan onze focus.
    Lig het aan mij of moet ik me er bij neer leggen en accepteren dat ik een zuipschuit heb.
    Gr:cool:
     
  2. wel wat aan de hoge kant. Ik had met een dergelijke auto 1/12 (8.3/100).

    Met de ST170 ben ik zuiniger dan wat je nu haalt.

    Veel binnenwegen en korte stukkies?
     
  3. Nee dat niet Rij elke dag over de snelweg naar me werk heen en terug. Tuurlijk wel her en der binnen door maar ook niet echt dat je zegt ik rij korte oma stukjes.
    De auto word gebruit waar die voor is km maken en rijden.
    gr
     
  4. wauw! rijd jij zo zuinig? :mrgreen:

    Ik tank meestal rond de 1:8,5-1:9,5 ;)

    Dat zijn meestal wel korte stukjes, zit er een keer een langere rit tussen, dan haal ik de 1 op 10 wel :D

    Is dat trouwens de waarde van de BC of reken je het uit na het tanken?
     
  5. Misschien is je bandenspanning wat laag. Verder wil alleen snelweg ook niet alles zeggen. Wanneer je harder dan 120 rijdt gaat 'ie ook meer verbruiken. Ik kan op de snelweg wel zuiniger rijden, naar ik heb geen zin om als een oud wijf te rijden. Dus ik rijd meestal tegen de 130.

    Maar bandenspanning kan best wat schelen. Heb je 215/40/17? Dan is 2.5bar niet verkeerd hoor.
     
  6. Jaren ook een 2.0 gereden, op 12,5 was heel normaal, als ik een rustige week had was 1 op 13 ook mogelijk. En benzine van Tango of Tinq, en dan mag ik wel 48 zijn maar als een slak rijden is er nog niet bij. Topmoter heerlijke power en dat ook nog met 275000km, nu over op diesel maar ik mis hem nog regelmatig.
     
  7. De boardcomputer van mijn FoFo1 fase2 2.0i 16V geeft na een tank leeggereden te hebben meestal 7,5l/100km aan. Dat zou in theorie dus betekenen 1 op 13.3 zijn. En met het 20% meerverbruik wat ik op lpg heb klopt dat iedere keer feilloos. Nu moet ik wel zeggen dat ik van fabriek uit cruisecontrol heb die ik heeeeeel veel gebruik.

    En zo ben ik er met de boardcomputer bijv. ook achter gekomen, dat rijdende in de 5de versnelling, het verbruik tussen 100km/h of 110 km/u praktisch hetzelfde is. 120 km/h verbruikt inderdaad ineens een stuk meer. Een onzuinige snelheid in zijn 5 is bijvoorbeeld ook 70km/h. Het verbruik is dan bijna hetzelfde als bij 90 km/h, dus kun je dat beter rijden (als dat ter plekke ook mag). Maar bij 60km/h is ie weer ultra zuinig en bij 50km/h zelfs rond de 3,8 l/100km!
     
  8. De boordcomputer geeft 10,4/100km aan. De banden spanning is al 2,5bar
    en ik rij toch echt normaal.
    Straks is het een emmer op 100km.
    hij rijd verder perfect alleen vind het verbruik zo hoog.
    Ik red soms net 500km op een tank en tank dan 49liter brandstof dus tank vol.
     
  9. OK, das dus een redelijk hoog verbruik. Je hebt in het verleden al eens gepost dat je maar moeizaam 200km/uur haalde.... Misschien loopt de motor dan toch niet helemaal goed.
     
  10. Bij de laatste opmerking rijd je dus 9.8/100km ;)
    Is dus wel iets zuiniger dan dat de boordcomputer aangeeft.

    Ik heb 1x 550km op de dagteller gezien, maar dat was hoge uitzondering (alleen snelweg en mezelf inhouden ;)) Maar normaal ben ik blij als ik de 450km haal op een tank. (wel voornamelijk binnenstad)
     
  11. Mijn 2.0 heeft een iets netter verbruik, daar zitten zowel korte ritjes als vrij lange ritten tussen. Ik denk dat ik net tussen de 580 en 600 km haal op een volle tank.
     
  12. van die cijfers kan ik alleen maar dromen niels... :(
     
  13. Die haal ik niet eens met mijn 1.6.
    Daar doe ik al 1 op 9 mee.:nocheer: Wel veel korte stukjes.

    "TS: je luchtfilter is wel schoon? Veel rommel in de kofferbak? Veel toeren maken? Etc.
     
  14. Ik heb er een open luchtfilter opzitten. Kofferbak is leeg en toeren is normaal geen absurd hoge toeren stunten.
    Heb vandaag alleen op de snelweg gezeten en kwam op een gegeven moment op de 8,9/100km daar stond ik echt van tekijken.
     
  15. Misschien heeft het met leeftijd en km-stand van de motor te maken Bas?

    Dat is wel een heel erg hoog verbruik voor een 1.6i Marco of niet?! Zelfs als je veel kleine stukjes doet.
     
  16. 't is een '99-er en er staat +/-138k op de teller. dus dat is niet zo heel erg veel. Maar kijk maar eens in het verbruiktopic, kun je zien hoe "zuinig" die van mij is :P
     
  17. Duckmole heeft helemaal een mooie score!:D

    Rijd je ook vrij 'sportief' Bas? Ook het warmrijden is belangrijk!
     
  18. Is de tankinhoud van een Fofo1 wel gelijk aan die van een Fofo2?;)

    Volgens mij is dit een lijstje een beetje vertekenend want Bas heeft in dit lijstje nagenoeg hetzelfde verbruik van een Fofo2 :st: :confused:

    Is het niet zo dat in een fofo1 40 of 45 liter gaat en in een fofo2 55 liter?
     
  19. volgens mij gaat er bij mij ook max 55 liter in.
    Ik weet dat het hoge verbruik bij mij vooral aan de korte stukjes ligt, aan warmrijden komt ie niet toe, daar zijn 70% van de ritten te kort voor.
    Ikzelf heb een (te :mrgreen:) sportieve rijstijl, zeker als ik alleen in de auto zit :whistle:
    Of ie überhaupt zuiniger kan dat weet ik niet, daar rijd ik te weinig snelwegkm's voor (ik rij zowiezo maar 7-8k per jaar...)
     
  20. Ik weet bijna zeker dat als je de motor goed warm rijdt, langere stukken gaat maken en 1 op de 5 tankbeurten een keer BP ultimate o.i.d. gaat tanken je meer uit een tank benzine kan halen. Ook de rechtervoet kunnen beheersen zal je verbruik gaan drukken..!:lol:

    Tevens ben ikzelf wel benieuwd wat een 2.0 RS MK1 met een tank brandstof doet...
     

Deel Deze Pagina