1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gerammel bij de motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rfknol, 12 jul 2010.

  1. Hier het zelfde probleem. Zojuist door de dealer bevestigd dat het vliegwiel zn beste tijd heeft gehad. Alleen komt de vraag bij mij naar boven wat zou de eventuele oorzaak hiervan kunnen zijn? slijtage? Misschien dat jullie me kunnen helpen deze vraag te beantwoorden!
     
  2. #22 michael0212, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2011
    zoals je in het filmpje ziet werkt het met veren, en deze veren worden lam;)

    dat geeft een te grote speling op het 2e vliegwiel die de ratel geeft.
     
  3. [YOUTUBE]IOq7y7210v8[/YOUTUBE]

    zo, even het filmpje zichtbaar gemaakt;)

    Wel grappig om te zien:D Ik had geen idee hoe het werkte
     
  4. hoe maak jij het zichtbaar dan?

    je hebt van valeo ook vliegwielen met radiale veren:)
     
  5. alles achter het = teken plaatsen en dan even dan &feature en zo weghalen:)
     
  6. zo kan het ook ;)

    [YOUTUBE]Cpy443ansPY[/YOUTUBE]
     
  7. oke duidelijk dat die veren lam kunnen worden. Zou het misschien wat te maken kunnen hebben dat onlangs de distributieriem is vervangen?
     
  8. en zo klinkt een vliegwiel als die echt kapot is (lees: gebroken veren)

    [YOUTUBE]GU3Qs5NRO7s[/YOUTUBE]
     
  9. Met Torque Limiter... Niet nodig hoe meer hoe mooier:mrgreen:

    En die Peug.... geen commentaar.:D
     
  10. De distributie heeft er niks mee te maken als het goed is gedaan. Als ik het goed heb zit die aan de andere kant van de motor:)
     
  11. tja het blijft natuurlijk altijd de vraag of het goed is gedaan. Iig bedankt voor de reacties en ga me beraden wat nu het beste te kunnen doen (origineel vliegwiel laten plaatsen of de valeo.
     
  12. het is kiezen of delen;)

    2massa vliegwiel vangt meer op en dempt meer, maar beschermt wel de bak en krukas

    1massa vliegwiel gaat niet kapot, maar je hebt kans op krukasbreuk of bakschade omdat deze meer stress te verduren krijgen;)

    overigens heb ik dat laatste nog nooit met een ford meegemaakt, ik heb dat wellis gehoord over een renault megane :P maarja, dat is appels met peren vergelijken:schater:
     
  13. Appels en peren blijven fruit, maar een Renault is iets compleet anders
    dan een auto:mrgreen:
    En ik mag het zeggen na 3 Renaults.....het was altijd wel wat met die dingen:nocheer:
     
  14. Niet onbelangrijk: een enkelmassa is 50% goedkoper dan een dubbel...
     
  15. dus conclusie, enkel of dubbel ?

    enkel over de 250k en dubbel daarvoor ofzo ?
     
  16. Een 2mass vliegwiel geeft minder trillingen door.
     
  17. Dat is zeker niet waar!

    Ik heb mijn dmv kit goedkoper dan een valeo 4p kit.
    Dat komt omdat de Valeo kits duurder zijn geworden, en de Luk Repkits goedkoper (via de juiste kanalen, dat wel).

    Maar om de vraag van apix te beantwoorden: Als je wilt batsen en heisteren moet je een normaal vliegwiel pakken en als je maximaal comfort wilt houden een dmv.
     
  18. en nog iets wat je niet moet vergeten: de krukaspoelie en vrijlooppoelie van de dynamo krijgen bij montage van een enkelmassa vliegwiel meer op hun donder.

    deze 3 dingen werken namelijk met mekaar samen om een zo trillingsvrij mogelijke motor te hebben
     
  19. En toch blijf ik het zeggen: met SMF vind ik niet dat nou echt veel minder comfort heb vergeleken met TDCIs die nog een DMF erin hebben zitten.

    En met extra slijtage van overige onderdelen valt het heel erg mee, aldus de info van interweb.
     
  20. In de eerste tddi's stak een enkel heb hier nooit bakproblemen of breuken mee gehoord. Heb bij de mijne dadelijk een enkelmassa gestokenna de tuning. Nog niks van miserie bij gehad. Al dat zeggen van trillingen en breuken en gedonder is niks van waar.
     

Deel Deze Pagina