1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PIAA performance halogeen

Discussie in 'Exterieur' gestart door ST130, 22 jun 2010.

  1. Kom een keer langs als je wil. Kan je zien wat piaa doet. Stuk witter dan halogeen in mijn geval. En licht genoeg.
     
  2. Ik heb nog steeds de Xenon erin zitten, heb veel met de hoogteregeling (handmatig) zitten experimenteren, en heb nu iig ook licht vóór de auto.
    Nog steeds mider als aan de zijkant, maar het is voor nu te doen.....
    Binnenkort eens gaan proberen wat een goede garage kan bereiken met echt afstellen van de koplampen!
     
  3. Excuses dat ik dit oude topic ophaal, maar ik vond het niet nodig een nieuwe te openen. Ik zoek voor mijn focus wat extra licht.
    Ben al naar 'n autozaak geweest waar ik te horen kreeg dat de enige optie: rallylampen met een hoger wattage, apk afkeur zouden betekenen en nog een gevaar voor de bedrading zouden opleveren.:vingertje:

    De PIAA's lijken mij wel wat, aangezien er hetzelfde wattage doorheen gaat en toch in de buurt komt van de hoeveelheid licht als xenon.

    Maar waar koop ik deze of soortgelijke lampen (betrouwbare zaak)en welke zijn aan te raden? Voor een studenten budget ;)
     
  4. Nou xenons kopen op ebay. En goedkoper dan PIAA en meer licht...
     
  5. Als je geen xenon armatuur hebt, zou ik niet aan xenon beginnen.
    Ik mijn vorige Focus ook xenon geprobeerd en dat was echt RUK! Overel héél veel licht, behalve daar waar je het wilt hebben, 30-50mm voor de auto.
    Na een week heb ik de xenon-lampen er om die reden ook wer uitgehaald en heb ik philips X-tremeVision lampen geplaats. Werkt perfect! Ze zijn niet goedkoop, maar als je handig bent met eBay wel betaalbaar.
     
  6. Veel mensen hebben er geen last van zoals jij het omschrijft Roelard. Dat je in een reflector meer strooilicht hebt dan in een projector klopt gewoon.
    Als de xenonlamp goed is dan zit in principe het gedeelte dat licht geeft op dezelfde hoogte als bij halogeen.

    Philips Xtreme performance heb ik ook gehad, geeft meer licht dat is zeker, gaat ook rete snel kapot. Daarom nam ik xenon. Geen zin om 4 keer per jaar zoveel geld aan lampen te moeten uitgeven. Reed toen ook altijd met de lampen aan.
     
  7. Dat is idd het verschil tussen een Mk1 en Mk2. Daar had ik even niet bij stil gestaan.
     
  8. Mwa MK1 heeft ook reflector, maar er zijn ook mensen die in een standaard MK2 reflector weinig tot geen problemen hebben met nabouw xenon.
    Ieder z'n ding, mocht xenon goed werken bij Roadrunner dan is dat het handigste denk ik. Meer licht en gaat langer mee dan halogeen.

    Mooiste zou een ombouw naar projectorkoplampen zijn.
     
  9. Toen ik Mondeo reed, raadde een medeforummer lampen van het merk MTEC aan. Ik heb er geen ervaring mee, want ik had ook PIAA in de Mondeo voor €53 via EBay. En ja, PIAA lampen schijnen ECHT feller dan standaard halogeen. Verschil was zeer duidelijk te zien bij de wisseling van lamp. Ook een tijd(je) met Osram Nightbreaker gereden, maar waren na 6 maanden allebei op.

    Gr.
     

Deel Deze Pagina