ja ik merk zeker het verschil. Ten eerste is hij een stuk stiller binnen. En hij krijgt geen warme lucht van de motor meer. Want die zwarte buis is op mijn snorkel aangesloten. Trek nu dik een ST er uit.
uhmm, die carterontluchting is op deze manier zeer link (lees brandgevaarlijk)..... hier komt namelijk zeer rijk vermengde olie uit wat dus heel goed brand, het beste is deze met een slang aan te sluiten op de inlaat zodat dit veilig verbrand en afgevoerd word
Nou, misschien iets vriendelijker? Michael is een behulpzaam persoon, hij bedoelt het alleen maar goed. Of hij gelijk heeft, geen idee, heb ik geen verstand van.
Heb er ook een filter opzitten en er komt helemaal niks uit dus vind ook beetje onzinnig iets om daar wat van te zeggen ????? Tip komt wel positief over maar zou dus wel willen weten waar je dat vandaan heb.?????
nou, een monteur op me vorige werk heeft het een keer laten zien, welliswaar bij een wat grotere motor: een cummins 2100 kw 18 cilinder. daar werd de carterontluchting ook apart van het luchtfilter gescheiden, hij trok van dat gas een monster (boterhamzakje met dat gas) en stak zijn sigaret door het plastic..... BAM! carterontluchting zit niet voor niets origineel op het luchtfilterhuis
op grotere motoren wordt het ook wel gebruikt om de turbo te smeren en ook het kleppen mechanisme van binnen uit te smeren. en bij grotere motoren heb ik het over langzaam tot middelsnel lopers die gemiddeld groter zijn dan een personenauto
klopt, ik heb gewerkt met zogenaamde "stationairmotoren" die 1500 rpm of 750 rpm draaien maar overeenkomst tussen deze motor en de motor in je auto blijft dat er uit de carterventilatie zwaar ontbrandbaar materiaal komt in de zin van veel te rijk vergaste olie de afgewerkte olie uit je auto die wordt afgetapt bij een beurtje gaat ook dienst doen als brandstof in de scheepvaart in die motoren word het ook zwaar vergast
Beste michael0212 Vorige keer zei je ook al dat mijn grootlicht schakelaar in de fik zou kunnen vliegen van vonkies. Ik heb dit al jaren gehad en tot heden nog geen last van gehad! Dus vind t wel prima evengoed bedankt voor jouw alerte tip want stel je eens voor wat er kan gebeuren
ook voor jouw vandaag aan het werk geweest eerst de delen gereinigd met kunststof reiniger en een rondje in de cabine gestookt daarna nog een keer gereinigd daarna alles in de filler ook de bumper geschuurd en in de filler maandag alles weer schuren en dinsdagavond spuiten