1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk 16TDCi turbo probleem.

Discussie in 'Performance' gestart door bjorn meyvaert, 6 jun 2010.

  1. De turbo gaat soms wel en soms niet. Turbo krijgt wel zijn druk en alle waarden zijn goed. Als ik plankgas geef als de turbo niet werkt gaat hij dus echt niet vooruit de wagen. De garage weet het ook niet wat het kan zijn. Ze gingen beginnen met een sofware update en dan gingen ze verder zoeken. Dan waren ze zeker dat de sofware goed was.
     
  2. Wat ik hieruit begrijp, is dat de dealer de auto al rijdend heeft uitgelezen? Als je dan vol gas geeft komt de auto niet vooruit maar alle waardes die sensoren geven zijn in orde tijdens het rijden?
    Dus de turbo druk etc wordt wel opgebouwd?
     
  3. ja klopt, dat is de juiste interpretatie. de turbo druk word opgebouwd tot 2,2bar.
    Het is wel erg raar want heb er soms veel problemen mee dat de auto echt niet gaat en dan is het eens terug normaal.
     
  4. Is de turbodruk op het moment van inhouden ook goed?
    Kan in de vacuumregelklep zitten, die de geometrie regeld.
     
  5. de druk is op elk moment ok. het probleem is dat de auto soms wel goed optrekt en soms niet. maar als hij niet trekt is het wel extreem (een echte tamme diesel). En soms komt hij wel op gang de auto maar echt in een vertraagde versie en begint hij maar op 3000toeren te trekken.
     
  6. Ja, normaal trekken ze vanaf zo'n 2000 toeren
     
  7. de druk is op elk moment ok. het probleem is dat de auto soms wel goed optrekt en soms niet. maar als hij niet trekt is het wel extreem (een echte tamme diesel). En soms komt hij wel op gang de auto maar echt in een vertraagde versie en begint hij maar op 3000toeren te trekken. Maar als ik mijn gas eens los en terug gas geef kan het probleem ook weg zijn. Weet er echt geen raad mee.
     
  8. Waar wordt de turbodruk gemeten? Ik neem aan vlak voor de gasklep? Wordt de gasklep bediend met een gaskabel vanaf het gaspedaal of is het elektronisch geregeld?
    Als het elektronisch geregeld is blijft misschien de gasklep dicht terwijl deze open hoort te gaan.....
    Ik roep maar wat hoor:cool:.
     
  9. Zoals al eerder aangegeven hierboven, nieuwe vacuum regelklep kan wonderen verrichten bij deze auto's
     
  10. Dat klopt, want een diesel heeft geen gasklep.
    Alleen een smoorklep als je een roetfilter hebt., maar die heeft niets met je gaspedaalstand te maken..
     
  11. het was de vaccum regelklep die stuk was. Wat zou de reden kunnen zijn dat deze stuk gaat?
     

Deel Deze Pagina