1.6 TDCi 110pk Vermogensverlies boven 3500 toeren

Discussie in 'Performance' gestart door Rene Noyons, 31 mei 2010.

  1. Af en toe, als ik mijn Focus 1.6 TDCi uit 2007 boven de 3500 toeren trek krijg ik vermogensverlies. Beneden de 3500 toeren is er niets aaan de hand en het is ook niet altijd. Het lijkt wel alsof mijn gaspedaal niet meer reageerd en als ik van het gas afga valt de motor (af en toe) zelfs helemaal uit. Eenmaal opnieuw gestart is het probleem over???
    Naar de dealer geweest en software uit laten lezen. Deze gaf aan dat de EGR klep vaststond. Deze voor veel geld laten vervangen echter zijn de problemen niet over!!!!
    Heb de topic hier en op problemcar doorgelezen en gezien dat probleem vaker voorkomt maar heb nog geen pasklare oplossing gevonden. Die zou ik wel graag hebben voordat ik weer onnodige dure reparaties uit laat voeren.
     
  2. Netjes op tijd schakelen is ook geen oplossing?
     
  3. Ja, bij zo'n hoge toeren vermindert koppel al terug
     
  4. Klopt, maar dan hoort hij uiteraard niet uit te vallen.
    Sorry, maar kan je met deze info niet echt verder helpen.
    Laat hem nog eens ergens uitlezen mischien?!
     
  5. Oplossing van de dealer vind ik wel wat kort door de bocht, wat zegt de computer oke vervangen die handel. Je egr gaat al helemaal dicht bij 2500 toeren (of daar ergens bij flink gas geven), dus dan is het niet logisch dat daar het probleem in zit, als het probleem pas optreedt bij 3500 toeren.

    Misschien een verstopte roetfilter, smerig spruitstuk (mogelijk door slechtwerkende EGR), drukverschil sensor. Vind toch dat je bij een auto van 3 jaar wel wat meer service van een dealer mag verwachten en jou tegemoet komen in de kosten voor het vervangen van een onderdeel dat niet kapot was.
     
  6. Beneden 3500 toeren blijven is natuurlijk een optie, maar je moet maar eens kijken als je optrekt, hoe snel je daaraan of daarboven komt en dan is het best lastig als je motor uitvalt!!!
     
  7. #7 kolere, 1 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2010
    Ik vind het niet echt veel meerwaarde hebben om verder in de toeren te gaan dan dat. De echte power zit tussen de 2000 en 3500 toeren. Ik kom dan ook vrijwel nooit in het gebied boven de 3500 toeren, of ik moet in een ongeduldige of geïrriteerde bui zijn maar dat is niet meer dan 1 keer per week.

    Eigenlijk doet dit helemaal niet ter zake, indien de motor inhoudt klopt er iets niet, dit kan alleen maar erger worden of meer schade aanrichten en moet dus opgelost worden.
     
  8. Ik had bijna hetzelfde. Conclusie van garage was het vervangen van de EGR-klep, maar later bleek een software update van de auto de oplossing te zijn..

    Wellicht een idee?!

    Groeten,

    Robert
     
  9. ik heb ook zo een voorval, maar bij mij gaat de turbo soms wel en soms niet. Turbo krijgt wel zijn druk en alle waarden zijn goed. De garage weet het ook niet wat het kan zijn. Ze gingen beginnen met een sofware update en dan gingen ze verder zoeken. Dan waren ze zeker dat de sofware goed was.
     
  10. Ik kom vrijwel nooit boven de 3500rpm, omdat dan de meeste fut eruit is en opschakelen dan meer de moeite loont als doortrekken tot 4000/4500rpm.

    ontopic: als je auto er boven de 3500rpm mee ophoudt is er iets niet in orde, dus negeren (n.a.v. mijn eerder reactie) is wat mij betreft not-done.
     
  11. Problemen zijn intussen een half jaartje verder alleen maar erger geworden. Auto slaat nu zowiezo uit boven de 3000 rpm's en ook al tijdens normaal stadsverkeer.

    Auto gaat deze week wederom naar garage. Ben benieuwd waar ze nu mee komen. Vrees dat er hier een motorwisseltje plaats zal moeten vinden om echt van de problemen af te komen.
     
  12. Geeft de turbo geen problemen dan? Er zit toch ook een variabele turbo in? Misschien dat die niet helemaal goed werkt en dat hij daardoor te veel brandstof inspuit? 't Is maar een wilde ingeving hoor
     
  13. Vacuumregelklep turbo al vervangen?
     
  14. Zelf van de zomer een soortgelijk probleem gehad, als de motor warm was, trok hij geen worst van tafel zeg maar. Met de caravan niet vooruit te branden, EGR klep laten vervangen en gaan maar weer dacht ik. Helaas dezelfde avond wilde de wagen helmaal niet mee van de plek, volgende dag om 7.30 weer naar de garage, uitlezen en weer storing op de EGR klep, alles gereset en daarna geen enkle probleem meer. Blijft alleen de vraag of de 1e keer vervangen wel nodig was, had toen een reset ook niet geholpen? Hoorde dat de klep nu € 110,- duurder geworden was, blijkbaar is het goede handel voor Ford.
    Ik had zoiets van geef mij die oude klep maar terug, zal ik een zien of ik hem schoon kan krijgen, dat was wel mogelijk maar dat kostte me dan weer €45 extra (statiegeld of iets dergelijks)
     
  15. :schater:

    wat een oplichterij allemaal..

    lang leve de beunhaas :dance:
     

Deel Deze Pagina