1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met optrekken

Discussie in 'Performance' gestart door bekokv, 22 mei 2010.

  1. #1 bekokv, 22 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2010
    Sinds een tijd merk ik vooral als het brandstoftank bijna leeg (7-8 liter nog) is dat ie heel moeilijk wil optrekken, eerste, tweede en derde versnelling. Kan tank vervuild zijn, dat ie daardoor troep inspuit en als het zo is hoe maak je het schoon. Het is Focus uit 1999, benzine. Net ging ik tanken en toen was het gelijk over.
    Alvast bedankt!
     
  2. Als je optrekt word je benzine verplaatst naar achterin de tank.. misschien dat de toevoer naar de benzinepomp voorin ligt waardoor je auto dus gewoon te weinig benzine krijgt?

    Ik zou gewoon wat eerder tanken :roll:
     
  3. misschien is je brandstoffilter vervuild?.. weet zo niet waar hij zit in een focus ;)
     
  4. brandstoffilter zit bij de tank,dus onder de auto!!!
     
  5. #5 DexterXL, 23 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2010
    Wat is de stand van de auto??
    dus hangt hij op zijn kont of zitten er hulpveren onder.....
    dit heeft invloed hierop;)

    edit:
    zal geen verstopping kunnen zijn, dan zou je constant deze klacht hebben,
    het zit hem in de kracht van de pomp of de stand van de auto....
     
  6. Mogelijk vacuum zuigen van de tank?? Wat gebeurt er als je de dop los draait? Lucht kun je vacuum trekken, brandstof niet.. dus hoe minder brandstof, hoe meer het vacuum. Daarbij blijft het gewicht drukkend van de brandstof op de bodem ook meetellen welke je als voordeel moet beschouwen zodat het probleem minder is... Maar uiteraard is het filter hier ook een optie en blijft de laatste opmerking van kracht, de brandstof wordt door zn eigen druk door het filter "geperst"..
     
  7. Is jammer dat de TS niet meer reageerd, zowel hier als op Problemcar
    zet hij wel zijn vraag neer, maar daarna hoor je niks meer:nocheer:
     
  8. Kan ook zijn dat er een beetje water in de tank zit. Dit drijft op de benzine. Als er dan niet zo heel veel meer in zit kan bij een bepaalde beweging van de auto de brandstof zo bewegen dat de pomp een beetje water aanzuigt.
     
  9. Sorry hoor, ik was paar dagen weg.
    Ik heb ontdekt dat hij soms niet goed wil optrekken ook met volle tank. Ik rij hem dagelijks gemiddeld 30 minuten en het gebeurt maar 1-2 keer per dag (altijd als ik voor de stoplicht wacht en daarna wil optrekken) soms om de dag.
    Vraag aan DexterXL: War bedoel je precies met: Wat is de stand van auto en hangt hij op de kont. Ik begrijp het niet echt, heb niet zo veel verstand van auto’s.
     
  10. zal daar mee bedoelen,wat is de kilomeer stand van de auto en hangt de 8er kant van de auto ook door...dus net als hij bijvoorbeeld zwaar beladen is 8er....
     
  11. Hij heeft 260.000 gelopen en is bijna nooit zwaar beladen achter, of er hulpveren onder zitten zou ik niet weten. Wat zijn er eigenlijk hulpveren?
    Ik weet niet of het belangrijk is, het is een Station Wagon
     
  12. Met de stand van de auto, bedoel ik of de auto op zijn kont hangt als er
    niemand in zit, dus net of het lijkt of er wat zwaars achter in de kofferbak ligt.

    Hulpveren zijn extra veren die je plaatst op het moment dat je bv veel met
    een aanhanger rijd, hierdoor zorg je dat hij dus sterkere veren achter heeft en
    minder inzakt, daardoor rijd hij met aanhanger stabieler;)

    Maar als ik dan ook lees dat hij met volle tank ook raar doet, zoek het dan
    daar maar niet in, mischien pomp zijn kracht aan het verliezen, of een bobine.....
     
  13. #13 bekokv, 3 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2010
    Hij hangt niet op zijn kont, ziet normaal uit, rij nooit met aanhanger. Hulpveren heb ik dan niet, hij is bijna nooit zwaar beladen, 2 keer per jaar als ik op vakantie ga.
    Wat is (zijn) bobine??? En trouwens nu weer 3 dagen geen klachten, heel raar
     
  14. Wat zou jij doen. Ik ga 12 juli naar Servië met auto. Ik doe daar altijd jaarlijkse buurt aangezien uurloon bij Ford garage daar 20 euro is en ik ben heel tevreden met service. Maar het baart me beetje zorgen, kan het kwaad aangezien ik op de snelweg geen klachten heb. Ik dacht misschien zonder hier iets aan te doen daar naartoe rijden en gelijk bij Ford daar met buurt alles laten nakijken. Ik heb meerdere mensen gevraagd en ze zeiden dat het waarschijnlijk niks ergs is en dat ik gerust naar Servië kan rijden en daar na laten kijken (vooral omdat op de snelweg geen klachten zijn, alleen na wachten op het stoplicht). Jouw mening vind ik belangrijk, volgens mij heb je heel veel verstand van.
    Alvast bedankt!!!
     
  15. Nou, heel veel verstand heb ik er absoluut niet van, maar ik weet wel de basisprincipes van een verbrandingsmotor.
    Als je bij normaal rijden er geen last van hebt, zal het idd niet erg kunnen zijn,
    gaat hij echt beroerd rijden, dan absoluut geen lange afstanden afleggen
    voordat de reden boven water is....;)
     
  16. Dit probleem heb ik ook met mijn 1.6 uit '99, en ben vanmiddag er achter gekomen waar dit door kwam.

    Probleem;
    Bij het snel intrappen van het gas pedaal houdt de motor even in, maakt niet uit hoe hard je rijdt maar in de meeste gevallen gebeurt het bij snelheden onder de 80km.
    Het inhouden is maar halve sec. lijkt of hij even te weinig benzine krijgt en versnelt daarna als normaal.

    Bij mij komt het door het vacuum trekken van de benzinetank,
    Vanmiddag was de tank leeg dus even langs de pomp, toen ik de dop los maakte voelde ik licht een vaccuum, en daarna een hoop zuigend geluid uit de tank.
    Toen 15 liter getankt, en daarna geen enkel probleem meer gehad wat ik ook probeerde met de focus.
    Toen ik thuis was (30km verder), heb ik de auto uitgezet en de dop weer los gedraait en ja hoor weer zuigend geluid uit de tank. (wel minder als de vorige keer, maar vaccuum was aanwezig)

    Dus nu even de aankomende dagen proberen
     
  17. Mocht het de bobine zijn die minder wordt, kan dit op de lange termijn schade aanrichten. Denk aan: bougies, bougiekabels en in het ergste/duurste geval de katalysator. Overigens is het niet heel moeilijk om de bobine zelf te vervangen. Je moet op 1 ding letten, plaats de kabels op dezelfde manier terug! De volgorde is belangrijk.

    Verder is er weinig over te zeggen. Kan van alles zijn: slechte brandstofpomp, vervuilde brandstoffilter (al lijkt mij dat het probleem vrij continu zal moeten opspelen daarom opperde ik al beetje water in de tank), vervuilde of slecht werkende sensor (LMM kan soms zorgen voor kortstondig minder kracht of zelfs inhouden).
     

Deel Deze Pagina