1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk vermogen verlies! Chiptunning?

Discussie in 'Performance' gestart door T-Focus1.8tdci, 4 mrt 2010.

  1. Hallo wie kan mij helpen?
    Ik heb sinds kort een Ford Focus 1.8tdci gekocht bouwjaar nov. 2005.
    Heb hem op advies ook laten chiptunen en dat beviel ook wel.
    Na een maand of drie rijden had ik op een keer met inhalen vermogen verlies!
    Hij ging van 160km/u direct terug naar 60km/u en zo heb ik een tijdje rond gereden tot de eerst volgende tankstation.
    Heb de auto uitgezet en even gewacht, daarna weer opnieuw gestart en toen had hij weer vermogen. Kon gewoon weer 180 rijden.
    Ok niks aan de hand maar ik had de laatste tijd wat opvallende dingen zoals met het koude weer dat als ik de motor starte dat er witte rook uit de uitlaat kwam en soms met optrekken in de 1 dat die al uitsloeg.
    Of dat ik hem stationair laat lopen en dat het normaal klinkt, maar als gas geef dat die niet echt geleidelijk terugloopt.
    mijn vraag?
    -Waar kan dit aan liggen?
    -Heeft het te maken met chiptunning dat m'n motor van slag is?
    -Komt dit vaker voor?
    -hebben jullie daar een antwoord op?
    -hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen?
    gr T
     
  2. Ging de auto niet in de noodloop?
     
  3. Loopt de motor stationair ook onrustig? 't Kan ook zijn dat je LMM vies is, kan een hoop vermogen schelen heb ik gemerkt. Misschien dat je toch nog een keer terug moet naar je tuner om het een en ander na te laten kijken.
    Witte rook uit de uitlaat als het koud is, is normaal. Dat moet wel overgaan als de motor warmer is, anders is het niet normaal.
     
  4. vermogen verlies

    He thanks! Volgens chiptunning was dit normaal dat die inderdaad vermogen verlies opliep!
    Verder liep die inderdaad op een noodloop!
    en staionair geen probleem geen rare dingen.
    Ik heb hem laten aflezen en gaf maar twee fout codes aan met verder geen uitleg hoe en wat.
    Volgens de monteur een sensor fout.
    Chiptunning kon ik altijd naar toe om hem daar uit te laten lezen.
    Verder geen probleem maar je gaat steeds meer denken dat er meer aan de hand is.
     
  5. Jou leverancier van de software aanpassing gaf aan dat vermogensverlies en noodlood normaal was? Snel een andere leverancier zoeken!!!
     
  6. Ik snap het ook niet helemaal.
    Chiptuning en vermogensverlies? Waarom doe je het dan? Eco-tuning?
    Dan zou ik liever de fabriekssoftware hebben. Functioneert alles tenminste.
     
  7. Vermogensverlies na een tuning :loco:
    Da's echt niet goed, misschien is er iets mis met de gebruike software (map), persoonlijk zou ik toch verhaal gaan halen.

    Ik moet er niet aan denken dat de tuning van mijn FoFo minder vermogen zou opleveren, of een slecht (minder goed) lopende motor, of problemen bij het optrekken. Vanwaar dan een tuning :shrug:
     
  8. Als je na chiptuning opeens last krijgt van noodloop bij hoge snelheden dan wordt de turbodruk meestal niet goed gecontroleerd.

    Slechte tuning dus.

    Vermoedelijk is de ingespoten hoeveelheid diesel zo hoog dat de turbodruk niet meer onder controle gebracht kan worden.

    Dan loopt de druk tever op met noodloop als logisch gevolg om de spullen tegen schade te beschermen.

    Nou ben ik wel benieuwd:

    - Liep de auto voor het tunen WEL zonder problemen? Anders kan het zijn dat het mechanisme van de VNT vastzit en daardoor de turbodruk niet meer goed regelt.
    Bij stilstaande motor moet je met de hand met enige kracht het mechaniek van de VNT kunnen bewegen.
    - Is de auto voor het chippen uitgelezen en gecontroleerd op problemen?
    - Wie heeft de chip geschreven?
    - Is er op een rollenbank getest?
     

Deel Deze Pagina