Draagarmrubber los te vervangen???

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door spiky, 2 mrt 2010.

  1. Ik heb een ford :focus::st:170.
    Hij maakt een bonkent geluid bij sommige hobbels. De ene drempel wel en de andere niet.
    Ik ben even op onderzoek uit gegaan met de bandenijzer en daar is uit gekomen dat mijn draagarmrubber kapot is.Is nog wel heel maar met ver bewegen klinkt het ijzer op ijzer zo lijkt het.

    Mijn vraag is nu of deze rubber los te vervangen is?
    Het gaat hier over mijn rechter draagarm en dan het achterste rubber.Op de afbeelding is dit de onderste.
    Wie kan me hier bij helpen?

    M.v.g. Bob[​IMG]
     
  2. Dat is mogelijk. Je zou dan ook Powerflex PU bussen kunnen monteren.
     
  3. Als ik je een tip mag geven, want ik heb dit recentelijk ook gefixed:

    Vervang altijd de volledige arm, want als er 1 rubber stuk is, dan is de andere ook wel gaar (ook al zie je dat niet goed in gemonteerde toestand) .
    Dan heb je meteen een frisse nieuwe fuseekogel.

    Als je ze wel wilt vervangen, dan wens ik je veel succes met vinden van de bussen, ik heb ze alleen nog maar in Duitsland in een aantal webshops gezien.
    Hier in Nederland levert niemand die.
    Overweeg dan eens Powerflex rubbers....... probleem is wel, dat de fabriek eind vorig jaar is afgefikt, en productieachterstand nog niet is weggewerkt.

    Neem zeker geen imitatie draagarmen; dit heb ik bij een kennis van me gemonteerd uit kostenoverweging. Armen zijn opzich wel goed, maar de pasvorm is niet echt optimaal. Dit resulteerde in een niet zo'n mooie uitlijning, waar helaas niets meer aan gedaan kan worden!
     
  4. Denk dat de Powerflex bussen via eBay nog wel te koop zijn.
     
  5. nee, 95% zet bestelling gewoon door naar powerflex :nocheer:
     
  6. Ok dank je wel.
    want ik zag wel dat die rubber los te krijgen was maar wist niet of dat alleen vervangen kon worden. De mijne heeft nu 90.000 gelopen.
    Ik heb de andere rubbers ook gevoeld met de bandenijzer en deze zijn nog goed.Ik ga het eerst proberen door die rubber te ervangen die kapot is en als ik dan nog last heb dan doe ik die ander ook.
    Moet ook mijn tijd een beetje vol maken he.:D

    :thumbs:
     
  7. Dat is dan tegen de regels van eBay. Wat je aanbied moet je ook kunnen leveren. Maar je zou dan voor de zekerheid vooraf contact kunnen opnemen met de verkoper of ze ook daadwerkelijk leverbaar zijn.
     
  8. Sommige rubbers zitten erg vast (eventueel geperst). Moet soms het betere sloopwerk aan te pas komen (brander, grote schroevendraaier, moker etc).
     
  9. Geen brander gebruiken!

    Metaal verhard namelijk als je het rubber er uit stookt; en de kans op breken is dus groter!
     
  10. Rubbers moet je eruit persen en niet anders!
     
  11. Het onderste rubber zit volgens mij niet echt geperst of wel.
    Volgens mij zit er gewoon een stuk ingeschroven.Ik ga denk ik van het weekend eens kijken hoe het allemaal prezies zit.Ga morgen ook ff een nieuw rubber halen of bestellen. En dan is het weer hobbyen.
    :thumbs:
     
  12. die zit gevulkaniseerd om een metalen binnenbus. Je kan met een beetje creatief hamerwerk (met een schroevendraaier of doorslag) de zooi eraf tikken.
    Als het rubber al los ligt van de binnenbus kan je hem een paar tikken op een aambeeld geven, van schuif je ook die binnenbus er zo af.
     
  13. Dank je voor de tip.
    Ga het proberen en als het gelukt is post ik het wel.
     
  14. Ik heb hem net vervangen.
    Jeetje wat een werk om hem eraf te krijgen.
    Heb hem heel voorzichtig in 2 helften geslepen om hm eraf te krijgen.
    Los slaan liukte me niet. Maar om de nieuwe er weer op te krijgen moet je ook aardig rammen. Zo nog een stukje rijden en wat drempels nemen.
    Ben benieuwd of het nu weg is.:thumbs:
     
  15. fuseel kogel

    ik heb vandaag de fuseekogel vervan was een helskarwei maar het wil wel hoor de kogel kost 35 euro incl bouten en moeren ik was een slijptol en boormachine nodig en het is mij gelukt werktijd plus min 2.5 uur
    :focus2:
     

Deel Deze Pagina