Voor mijn focus (2liter uit 2006) ben ik op zoek naar nieuwe remblokken aan de voorzijde. Mijn plaatselijke Brezan dealer zegt: wij leveren een set van Delphi voor 74 euro. Als ik hier de zoekfuctie gebruik zie ik heel veel EBC, maar volgens de medewerker van Brezan kan ik die beter niet gebruiken omdat het merk te kleine aantallen fabriceert en het productieproces kwalitatief niet voldoet aan de eisen van de huidige automerken om als oemleverancier te mogen leveren. Op zich zou ik best wat sportievere remblokken willen hebben vandaar ook mijn zoektocht naar EBC green op het forum, maar nu ga ik toch weer twijfelen of ik niet gewone oem blokken moet nemen. Trouwens bij de dealer (Ardea Delft) kost het vervangen van remblokken voor 169 euro inclusief montage. Wie heeft er raad?
Rij hier al een jaar op EBC greenstuff blokken, maar bevallen heel goed! Beter als de standaard blokken. Gaat hier dan wel een om Focus mk1
het vervangen is en blijft een dealerprijs bij een dealer. ikzelf vervang ze gewoon zelf, mits de remblokken alleen zijn is dit een niet te moeilijk klusje. stuur maar een pb als er een vraag is etc.
Delphi is een huismerk van Brezan, wij hebben op de Focus voor en achter ook alles van Delphi erop zitten. Remt prima en doet niets onder voor de orginele remmerij, ook geen extreme slijtage. Mijn ervaring met EBC green stuff blokken ; + minder remstof - veel slijtage, blokken waren binnen een jaar op - veel last van fading maar dit kwam denk ook door de EBC schijven. Als je er niet mee het circuit op gaat zou ik gewoon voor de blokken van Delphi gaan, dit omdat je ook standaard schijven hebt. Of je moet extra centen over hebben voor iets minder remstof.
Nu heb ik ook deze Ferodo remblokken gevonden. Volgens de verkoper goede blokken met net een beetje meer grip. Nadeel is dat ze wel even op temperatuur moeten komen. Iemand ervaring met deze Ferodo DS2500 remblokken?
Ja, ik heb ze er al een tijd onder zitten (voor en achter). Remmen heel goed en klopt, af en toe moeten ze even opwarmen voor de beste remkracht. Maar vind het niet hinderlijk, je trapt dan gewoon iets harder op het rempedaal.
Vandaag zijn er 4 nieuwe remblokken onder de focus gegaan. Standaard Ford oem (Motocraft) totaal 341euro.
Ja, ik schrok er ook wel van. de bon ziet er zo uit: remblokken voor v/a (2 zijden) 71.58 remblokken achter v/a (beide zijden) 53.68 remblokken voor 68.36 remblokken achter 60.14 remmen montage vet 5.86 huurwagen klasse Ka 24.37 btw 54.67 totaal 342.42
Bijzondere bon........ Ik tel 4 setjes remblokken, is het niet toevallig 2 setjes blokken en 2 setjes schijven?? Kijk anders eens op masterbase.nl setje voorblokken €60,- setje achteblokken €55,- ex.btw Maar ik zie ook geen motagekosten op de bon staan........wazig.
Dit is de bon. Volgens mij is het onderdelen en uurloon gespecificeerd. De bovenste twee regels zijn volgens mij het uurloon, en daaronder staat de onderdelenprijs. Zou dat kunnen?
Als ik het zo zie, dan zijn de 1e 2 regels de onderdelen, dan de koste voor de leenauto, en dan de montagekosten in eenheden, voor de voor en achterkant staat een andere tijd voorgeschreven. Dus ze hebben gewoon de tijd gerekend die TIS voorschrijft, helaas maar waar waarschijnlijk de redenen dat er een aantal geschokt reageren komt omdat "wij" dit soort dingen zelf doen en dan alleen de materiaalkosten betalen. Maar als je het nuchter bekijkt zullen de kosten bij de dealer wel als normaal beschouwd worden
Kun je toch veel geld besparen als je een klein beetje handig bent. Die btw komt ook altijd erg hard aan vind ik.
Inderdaad veel geld, maar ik ben wel weer blij. Het remmen is weer super. Dan merk je wel verschil hoor. Mijn zwager is zo'n handige klusser en normaal gesproken had hij het gedaan, maar aangezien ik a.s. vrijdag op vakantie ga en hij deze week geen tijd had was dit de oplossing. Daarom zitten er ook nog geen "sport" remblokken onder. Ach en Ardea kan het geld wel gebruiken ...
Remblokken v/a staat voor verwijderen/aanbrengen. Ik vind het wel vreemd dat voor meer kost, dit is ongeveer 10 minuten werk per kant, terwijl achter meer werk is, gezien je de zuiger terug moet draaien, en je minder ruimte om de klauw hebt ivm de handremkabel. Maargoed je moet niet beknibbelen op veiligheid.