focus opkrikken

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door mello st, 7 jan 2010.

  1. Kan bij de achterwielen ook, maar als je veren wil gaan vervangen op die manier (waar een brug volgens mij veel handiger/veiliger voor is) lukt dat niet.
    Makkelijkst is een blokje hout met daar de felsrand uit gefreesd. Dan kun je gewoon de plekken gebruiken die je anders met de Ford krik ook gebruikt.
     
  2. Overigens, waar ik iedereen wel voor wil waarschuwen... Als je een originele krik hebt, zakt de krik om de felsrand heen. Gebruik je een andere krik, en zet je hem ergens anders neer, en gaat de auto schuiven, heb je kans dat de auto beschadigd raakt.

    Geloof het of niet, dit heb ik met de escort gehad. Te hoog opgekrikt waardoor de wielen niet gingen rollen, maar opzij schoven. Hierdoor gleed de auto ook van de krik af en die kwam in de dorpel terecht. Gelukkig niet zichtbaar en weinig schade, maar dit kan ook gebeuren als je hem onder de auto opkrikt op andere plekken waar het meer schade kan aanbrengen. De inkeping in de felsrand zorgt ervoor dat de krik altijd op die plek blijft staan.

    Een gewaarschuwd mens telt voor 2?? :P
     
  3. Ik denk(en wie ben ik?)dat je eerst en vooral de veiligheid van jezelf moet bekijken.:shock:
    Met een garagekrik op de originele punten de wagen omhoog.
    en altijd één wiel onder de dorpel leggen tijdens het (de)monteren van het betreffende wiel.
    De wagen zo hoog opkrikken dat de beide wielen van de grond komen is volgens mij niet gezond.
    Dan gebruik je beter een brug....
    Ik steek altijd een U-profieltje(gevuld met een rubberlapje) over de steunpunten en hierdoor is die rand ook weer beter beschermd.
    Dit werkt prima:thumbs:
     
  4. ik heb ook een garage krik aangeschaft voor de zomer en winterwissel.
    Ik vind de krik die standaard bij de auto wordt geleverd meer voor noodgevallen onderweg.
    Toch zit ik er iedere keer weer mee waar ik nou die krik het beste kan plaatsen voor en achter.
    Ik vind dat daar bij de ontwikkeling jammergenoeg onvoldoende aandacht aan is besteed.
    Aangezien de auto deze of volgende maand naar de dealer moet voor onderhoud ga ik het denk ik toch eens vragen wat het beste is/ waar hun hem zetten..
     
  5. Heb dit weekend de auto opgekrikt met de originele krik.

    Wat een poep ding... wie heeft er bedacht dat het systeem zo
    moest zijn? Heel onhandig, en als je te enthousiast aan het krikken
    bent kan je zo met het handvat langs de deur schuren. Niet gedaan
    hoor maar scheelde niet veel.

    Maar wat ik nog erger vond was dat de krik halverwege leek te gaan
    bezwijken terwijl die echt nog nooit gebruikt was. Ding stond zo wat
    krom. Ik was net klaar gelukkig en heb snel het wiel erop gezet. Maar
    ik krijg de kriebels van dat soort dingen. En natuurlijk stond ie op een
    vlakke harde ondergrond enzo... *(ook weleens de krik in het gras
    mensen langs de snelweg gezien)

    Dus volgende keer zeker alleen nog met een goede garage krik. En als je
    echt werk gaan doen as steuntjes.
     

Deel Deze Pagina