1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slecht stationair lopen bij warme motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ewobbuh, 24 nov 2009.

  1. Dit kan juridisch niet. Staat zelf expliciet in de het artikel met de zwarte lijst (onredelijke bedingen), kijk maar in art. 6:236 BW.

    Van dan raal is normaal hebben alle focus I. Dit zal je ook zien als je aan het stuur draait en je draait stationair.
     
  2. #22 ewobbuh, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2009
    Ik moet er vanavond heen, en zal dan wel even overleggen hoe en wat. Ik weet ook niet of het redelijk is of alles voor hun rekening komt?
     
  3. Kleine update:

    Gisterenavond langs geweest om de auto te brengen, helaas hadden ze de beloofde leenauto al uitgeleend, dus kon ongedane zaken weer naar huis :S

    Heb al wel overlegd over de eventuele kosten van repareren van het stationair lopen: onderdelen voor inkoopprijs zijn voor mij.

    Dus mocht er alleen iets schoongemaakt/opnieuw afgesteld hoeven te worden, hoef ik niks te betalen.

    Ga morgen alleen even langs de Kwik-Fit zodat ze snel even kunnen zien wat er mis mee is, dat ik niet een poot uitgedraaid wordt :).. En omdat ik morgenmiddag naar Duitsland moet, en dat ik toch even snel wil weten of het wel veilig is/kwaad kan.
     
  4. De kwikfit, persoonlijk vind ik die niet echt deskundig.
     
  5. Mwah valt wel mee. Voordeel is dat je er zonder afspraak terecht kunt, erop kunt wachten, en je geen geld hoeft te betalen voor het onderzoek. Mocht het dus naar voren komen dat een 100 euro gaat kosten om iets schoon te maken, dan ga ik gewoon naar de garage waar ik de auto vandaan heb. Dan kost het me niks omdat er geen nieuwe onderdeel in moet, maar dan weet ik ook dat als ze aankomen met dat er meerdere onderdelen vervangen moeten worden dat ze me een pootje proberen te lichten.
     
  6. Ze hebben gisterenochtend de luchtmassameter schoongemaakt omdat ze niks anders konden vinden. Het probleem doet zich echter nog steeds voor. Heb nu ook dat de auto af en toe schokt op een 80/100 weg. In de bebouwde kom en snelweg nergens last van. Misschien is het probleem weg gerelateerd?
     
  7. Kunnen vele andere oorzaken zijn (waarvan er al een aantal is genoemd). Zou ook een niet goed werkende lambdasensor kunnen zijn. Een goede garage zou de auto rijdend uitlezen en dan kijken of er iets opvalt.
     
  8. Kom net bij de garage weg, ze hebben het gasklephuis schoongemaakt, die was smerig. Heb nog niet veel gereden, dus kan nog niet zeggen of het geholpen heeft. Heb een andere "probleempje" nu, als ik de koppeling ingedrukt heb en wat gas indruk en dan de toeren opvoer naar bv. 3000 toeren en dan het gas los laat, lopen de toeren terug naar 1500, blijft daar even hangen en valt dan pas terug naar de 750. Dan tikt hij nog 2 x naar de 800 en uiteindelijk blijft hij op de 750 staan. Is dit normaal nadat een gasklephuis schoongemaakt is (moet hij eerst even goed doorgesmeerd worden, omdat hij te schoon is nu ofzo)? Of is er nu een ander probleem? Hellup ? :)

    Bovenstaande had ik niet voordat hij schoongemaakt was.
     
  9. Moet allemaal nog even "inleren" nu hij schoon is, kijk het even aan, dan zou
    je het verschil moeten zien.;)
     
  10. Moet inderdaad inleren, maar volgens mij is het ook normaal.
     
  11. Net weer een stukje gereden, in de file, en de toeren zijn normaal, tenzij ik afrem met koppeling dan schiet hij naar de 2000 toeren toe en wordt pas minder als ik helemaal stil sta. Is dit dan ook normaal? Ook schokt hij af en toe tijdens rijden, en hoor ik verdachte geluiden (denk ik :) ). Ik weet het ff niet meer, en heb steeds meer mn twijels over de garage, maar ik "moet" er wel heen omdat ze het nog gratis repareren.
     
  12. Hetzelfde probleem had ik ook met mijn fofo. Heb toen de stationairsensor laten vervangen wat helaas niet hielp.
    Dealer heeft toen onder druk van mij toch de software ge-update wat idd gevolgen had. Probleem was weg, ja, ik zeg was weg omdat nu na ruim een jaar het probleem weer zaggiesaan terugkomt kan ik horen en zien.
     
  13. Kan je zoiets ook versnellen? :) Zag in andere topics staan dat het zou kunnen helpen als je ECU reset, maar wat is de ECU en hoe reset ik hem?

    De rare geluiden is meer een fluitend geluid die ik af en toe hoor. Als ik de koppeling pas laat in trap bij het remmen, dan blijven de toeren een stuk minder vaak hoog hangen. En nu heb ik ook dat ik het gas los laat, hij vanzelf door blijft rijden op dezelfde snelheid :S Ik kan dan zeker een aantal 100der meter 50 blijven rijden zonder het gas te gebruiken. Dit had ik eerst allemaal niet, kan dit alleen maar komen door het schoonmaken van een gasklephuis?
     
  14. Als de de ECU reset dan begint het inleren weer van voor af aan. Je kunt het versnellen door even een rondje Nederland te doen :mrgreen:

    Je TPS (gasklepsensor) zou wel eens het probleem kunnen zijn. Of de gasklep blijft hangen.
     
  15. Rondje nederland niet zo'n zin in :)

    Kunnen al die problemen die ik net omschrijf ontstaan door een kapotte of verkeerd terug geplaatste TPS dan? Had dit op dit forum wel vaker gelezen, dat die verkeerd terug geplaatst wordt. Kan ik dit zelf makkelijk goed zetten, of niet?
     
  16. Als je weet wat je doet kan dat wel ja. De TPS zit op de as van de gasklep en registreert zo hoever de gasklep open staat. In de TPS zit een dus ook een soort asje en dat moet wel goed staan als je de TPS monteert.
     
  17. Laat maar wezen dan :) Totaal geen verstand van auto's.. Zal die garage maar weer eens bellen dan..
     
  18. #38 ewobbuh, 3 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2009
    Net gebeld en hij zei ook dat ik het eerst maar een paar dagen aan moest zien. Is het opnieuw inleren echt niet sneller te realiseren? Heb hier in het forum ook gelezen dat het kan helpen de accu er 5 min. af te halen. Zou dat helpen?

    Als het niet sneller kan, na hoeveel km / tijd zou ik al verbetering kunnen merken?
     
  19. Las ook ergens dat bij het schoonmaken van het gasklephuis dat de accu er af moet. Bij mij is deze er echter niet af geweest aangezien ik geen keycode hoefde in te voeren op mn radio.
     
  20. het inleren is bij een focus 1 volgens mij 20km ofzo, staat in het instructieboekje ook vermeld (heb die niet bij de hand, anders had ik ff gekeken voor je)
     

Deel Deze Pagina