1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor valt uit in bocht naar rechts. Focus 1 Fase 1 1.6 16v. SLECHT NIEUWS!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wouterhil, 19 sep 2009.

  1. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt maar ik ga het proberen!!!
     

  2. Ik ben nog niet bij de garage geweest. Ik weet namelijk zeker dat ze net zo lang gaan zoeken als ik. Alleen dan met 65 euro per uur. Een vriend van me is langs geweest bij de dealer om te vragen of ze het probleem herkenden, maar ze hadden er nog nooit van gehoord en wilde graag dat ik kwam vertellen wat het was zodra het probleem opgelost was.:o
     
  3. Ik heb ook een uitgevallen toerenteller en km teller gehad waarbij de auto even wegviel en gelijk weer oppakte op de snelweg en beide malen in een bocht (toevallig?)

    Viel ook twee keer uit bij achteruit rijden waarbij een zekering kapot ging. Dat heb jij nu juist weer niet.

    Uiteindelijk was het de krukas sensor (kunnen ze niet uitlezen??) en niet de brandstofpomp waaraan werd gedacht door de ANWB. Nu rijdt de auto tot nu toe weer probleemloos.

    Misschien heb je hier wat aan?
     
  4. Je heb een goedkope garage met een uurtarief van 65 euro per uur. wil ik hem ook wel brengen. Die van mij rekend 100 euro per uur .
     
  5. Hoi,

    Bij mij valt alleen de toerenteller naar 0 als de motor uitvalt (terwijl hij toch in de versnelling staat en dus feitelijk op de motor afremt) Mijn snelheidsmeter blijft wel de snelheid aangeven.

    Ik weet niet of een krukas sensor uit te lezen is. Toen mijn auto vorige week werd uitgelezen waren er geen foutmeldingen te zien.

    Is de krukas sensor makkelijk zelf te vervangen/te wisselen voor een testexemplaar, of is dat echt weer zo'n klusje voor de dealer?
     
  6. Kun je nagaan:p Ik deed maar een gokje met mn 65 euro per uur. Kzit er dus nog ver naast blijkbaar:eek:
     
  7. Geen idee of deze gemakkelijk los is te vervangen, heb dit bij mijn vaste bovag garage laten doen, kosten inclusief diagnose 187 euro. De sensor kost echter slechts 39 euro.

    Bij mij vielen beide tellers uit, maar weet niet of dat ook was toen dit bij mijn vriendin gebeurde, die had meer zoiets van wat is dit nu weer en kon niet echt vertellen wat er uitviel.
     
  8. Okee, lastig.

    Zijn er andere clubleden die weten of de krukas sensor makkelijk zelf te vervangen is?
     
  9. Het is volgens mij wel goed te doen. Alleen als ik het goed heb, moet je de nieuwe sensor wel ingelezen worden in de computer van de auto. En dat gaat je natuurlijk ook geld kosten.
     
  10. Oke,

    Ik ga eerst maar eens onder mn dashboard kijken aan de passagierskant. Daar zouden de kabels van het motormanagement liggen. Eens kijken of daar een kink in de kabel zit:p
     
  11. valt alleen de motor uit en blijft de radio/verlichting etc gewoon werken?
    En heb je je andere sleutel al geprobeerd zoals koos zei?
     
  12. Ja, radio en verlichting blijft werken. Andere sleutel heb ik ook geprobeerd, maar ging net zo goed fout.
     
  13. Vandaag bij de dealer geweest voor Grote Beurt + APK. Lang na zitten denken of ik het probleem van het uitvallen in de bocht wel zou gaan melden want voor je het weet zitten ze uren te zoeken en krijg je een lel van een rekening voor 'onderzoekskosten'.

    Toen ik de auto ging brengen heb ik toch maar aangegeven dat er een probleem was in een bocht naar rechts. Afijn, alles uitgelegd en hij zou het doorgeven aan z'n collega's. Ik heb hem gevraagd er max 2 uur naar te kijken en anders eerst even te bellen als hij meer tijd nodig had.

    Werd ik om 16:00 gebeld.
    We zijn bezig met uw Ford Focus en waren even aan het kijken naar het probleem van het uitvallen in de bochten. Het blijkt dat het axiale lager (op de krukas ofzo?) spelling vertoonde of zelfs helemaal weg was waardoor in een bocht naar rechts het vliegwiel naar buiten gedrukt werd en de krusaspositiesensor geen signaal zou krijgen en dus geen ontsteking. Daardoor viel de motor uit. (Sorry voor de gebrekkige omschrijving. Hij kon het mooi verwoorden maar ik kon de helft van zn verhaal niet volgen) Na de bocht sluit het zaakje weer mooi aan en draait de motor weer vrolijk verder.

    Hij vervolgt: Helaas is het axiale lager niet los verkrijgbaar dus is er maar één oplossing. Een nieuwe motor. Dus ik vroeg: Is dat lager dan niet los te krijgen van een in elkaar gelopen motor? Hij zegt: Die kans is zeer klein. Enige oplossing is om een ander blok te kopen. Eentje met 7000km voor 1375euro en eentje met 100.000km voor 1160 euro.

    Daar ga ik dus nu nog niet aan beginnen. Ik wil eerst kijken welke mogelijkheden ik heb. De grote beurt is niet uitgevoerd omdat het blok dus een kapot lager had en als je dan een beurt uitvoerd op een blok dat vervangen gaat worden (volgens hem) dan heeft dat geen zin. Prima zei ik. En de APK dan? Daar was hij gelukkig zonder problemen doorheen gekomen.

    Helaas zit ik dus nu met een groot probleem. De werkplaatschef beweerde dat Ford geen losse (draaiende ) motoronderdelen verkoopt. Geen lagertje, geen zuiger, geen krusas, geen nokkenas. Enkel het kleppendeksel en de kleppen waren los te koop. Als dus je distributieriem brak en je zuigers stuk gingen dan kon je een nieuwe motor kopen.

    Klopt het wat die man zegt? Dat kan je als merk toch niet eisen van je klant? kapotte zuiger? Koop maar een nieuwe motor. Ik kan me het niet voorstellen. Zijn er mensen die hier wat over kunnen vertellen?

    Wat ik nu ga proberen is om een 2e hands lager uit een sloopmotor te kopen. Het lager is makkelijk te vervangen, als je het maar ergens kan krijgen.
     
  14. Das enorm balen zeg!
     
  15. Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het lager los te verkrijgen is. Als je weet welk lager er in zit, zou je bv kunnen kijken bij SKF of INA

    maar dat is wel balen zeg! (maar wel een leuk excuus om er een 2.0 in te lepelen ;-))
     
  16. Die beste man van de garage heeft gelijk. Ford verkoopt idd geen losse motoronderdelen, enkel complete nieuwe en gereviseerde motoren.
    De beste optie is een ruilblok van de sloop (prijstechnisch dan)
    Heb nog nooit van dit probleem gehoord, maar eens moet de eerste keer zijn.

    Je kan eens een motor-revisie-bedrijf bellen. Die kunnen vast wel een los lager leveren.
     
  17. Spijtig dat Ford geen aparte onderdelen levert en wordt alles bij Ford gemaakt qua onderdelen? Want anders moeten ze ze toch ook van ergens halen
     
  18. euhm er is pas bij mijn focus gewoon een nieuwe zuiger geplaats dus vind dat wel een raar verhaal! zou eerst maar een ff goed gaan rondbellen ;)


    btw die prijzen van die motoren vind ik nog wel meevallen ;)
     
  19. Zoals in het verleden al genoemd heb ik het niet zo op dealers. Maar als tip wil ik geven, ga eens bij een 'gewone' garage langs. Leg het probleem voor, en vraag of zij hier wel heil in zien. Mogelijk dat het nog een bak euries kost om te fiksen. Maar wat jij ook zegt 1100-1300 euro voor een nieuw blok is ook behoorlijk veel.

    Ik ben altijd zeer goed geholpen door de kleinere 1-mans garage. En de service is er niet minder om, eerder beter.
     
  20. Klopt helemaal geen lagers los te bestellen daar was ik 6 maanden geleden met pijn in mijn portemonee ook achter gekomen. bij mij was het alleen het lager aan de kant van de bak :rolleyes::rolleyes:
     

Deel Deze Pagina