Iodokus Focus 2 2.5 ST1 - 3e Focus

Discussion in 'Mijn Focus' started by Iodokus, Jun 7, 2009.

  1. Daar heb je een statement ;)
     
  2. Zo wat mij betreft zitten de mod's er op en dankzij Michael (michaelrally) heb ik een totaal andere auto terug gekregen :thumbs:

    Vandaag naar het Zwijndrechtse gereden en de ST op een paar vlakken onderhanden laten nemen door Michael. Eerst de motor/baksteun vervangen door een Vibra Technics torque link, daarna de wielen eraf om ruimte te maken voor het plaatsen van de Goodridge rvs remleidingen en de laatste nog te vervangen sensor, de solenoid.

    Omdat de remleidingen toch vervangen gingen worden meteen maar de remvloeistof aangepakt en deze vervangen door DOT5.1 van AP racing. Als afsluiter de voorwielen nogmaals op het balanceer apparaat geplaatst en linksvoor voorzien van 10 gram lood waardoor nu de kleine trilling die ik had volledig is verdwenen :thumbs:

    @Michael ik heb de wielmoeren nog een keer nagelopen en het K&N filter goed gereinigd en zonder toevoeging van de olie teruggeplaatst ;) en voor ik het vergeet nogmaals dank voor het verrichten van de werkzaamheden :rock:

    Voor alle andere die deze opmerking lezen, vanmorgen dachten we een lekkage geconstateerd te hebben, het betrof echter een rode vloeistof die we niet als FoFo eigen konden plaatsen. Na wat licht in de duisternis te hebben gebracht, bleek de vloeistof afkomstig te zijn uit het luchtfilterhuis. De olie welke op het K&N filter zit droop eruit. Omdat ik wel graag het K&N filter wil blijven gebruiken maar ik geen zin heb in een vette MAF heb ik het advies van Michael gevolgd door het filter goed te reinigen en na het drogen geen olie te gebruiken maar het filter zo terug te plaatsen.

    Maar goed terugkomende op het begin, "hoezo een totaal andere auto?"
    Alle onderdelen die vandaag zijn vervangen dragen behoorlijk bij aan deze verandering. De torque link wel het meeste denk ik en dat zal bevestigd kunnen worden door diverse andere die deze motor/baksteun hebben geplaatst. Het geluid en het gevoel in en van de auto is merkbaar anders, even wennen maar zeker niet onplezierig ;)

    Het reageren van de remmen op een aanraking van het rempedaal, remmen moeten wel warm zijn, is merkbaar anders. Je hebt minder kracht nodig om een flinke vertraging te bewerkstelligen :thumbup: En last but not least door het vervangen van de solenoid sensor reageert de turbo(druk) beter, lees vloeiender, dan deze de laatste tijd deed. Ook hier kan ik dus stellen dat het een verbetering is.

    Ondanks dat ik graag een woordje schrijf hoop ik dat het voorlopig even stil wordt in dit topic want meer mod's zitten er dit jaar niet in en ik hoop dat ik buiten het normale beurtenschema om de garage dit jaar niet meer zie.
     
  3. :thumbs: Vibratechnics + Goodridge + DOT5.1 :rock:

    En nu maar gewoon lekker rijden met het ding!
    Trouwens ook mijn CAIS filter niet meer geolied na recente schoonmaakbeurt, leek me beter voor de MAF en het filter is er fijn genoeg voor.
     
  4. Hopelijk hoef je dit jaar alleen nog maar te genieten van je Andere :st:
     
  5. Dat hoop ik ook Peter, dat hoop ik ook ;)
     
  6. ze adviseren niet voor niks de olie erop te spuiten ;) Ik heb vandaag gewoon weer filter ingespoten. Kijk je goed nadat je hem schoongemaakt heb dan kijk je door filter heen nadat de olie erop zit zo goed als niet. Heeft toch met wat fijnere vuil te maken dat de olie erop zit....
     
  7. Kun je die MAF Sensor niet inspuiten met iets wat hem schoonhoudt??
     
  8. Kan zijn maar voor mij werkt het niet. Ik heb al een MAF mogen vervangen en zit niet te wachten op de volgende binnen een jaar ;) Overigens krijg je het filter nooit helemaal olie vrij zelfs niet al haal je een nieuw filter uit de verpakking en reinig je deze eerst voordat je hem plaatst. Kortom dat fijne vuil ben ik niet zo heel erg bang voor.

    Ik ben gewoon eigenwijs geweest en heb tegen beter weten in de richtlijnen van K&N gevolgd terwijl ik, met name op het Engelse ST forum, voldoende verhalen heb gelezen om dit niet te doen, beetje dom dus :mrgreen:


    Je kan, maar ik moet op zoeken waarmee, je MAF reinigen. De handeling is echter niet ter preventie, je haalt de MAF eruit en reinigt deze voordat je problemen hebt of omdat je problemen hebt. Het is bij mijn weten niet mogelijk een goed werkende MAF in te spuiten met een goedje zodat je geen problemen krijgt, zoiets als verf over blank metaal om te voorkomen dat het gaat roesten.
     
  9. mooi Joost!!! En nou rijden met dat ding! 2 jaar een ton erbij en dan een RS!
     
  10. Ik moet zeggen Joost dat je echt een kaasje ST hebt man. :kwijl:
     
  11. Goe gedaan joggie. En nu karren met dat hok! :D
     
  12. Je hoeft denk ik niet bang te zijn dat er binnenkort nog wat kapot gaat Joost met al die nieuwe onderdelen op je :st:

    In het ergste geval waaien je stickers er een keer af maar ach . . die schade is te overzien :mrgreen:

    Veel succes ermee :)

    Grtz
    Ron
     
  13. Mooi he die remleidingen en ford super dot4 doet het ook prima maar goed ik snap je update echt een aanrader
     
  14. #1035 Iodokus, Mar 13, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 10, 2014
    Nog twee weken en dan heb ik de :st: twee jaar :cheer: :veryhappy:
    Mooie aanleiding om de uiterlijke veranderingen even tentoon te stellen, valt eigenlijk best wel mee ;)

    April 2009
    [​IMG]

    Maart 2011
    [​IMG]


     
  15. Mooi beknopt overzicht Joost. Eigenlijk een andere :st: na 2 jaar :mrgreen:
     
  16. blijft 'n mooi ding om te zien:kwijl:
     
  17. Struiken in de tuin doen het ook goed :mrgreen:

    :st:is natuurlijk om bij te :kwijl:
     
  18. :schater: die heb ik vandaag maar eens goed gesnoeid :D
     
  19. :party: Gefeliciteerd met alweer bijna twee jaar Focus :st:
    :biertje:
     

Share This Page