Ik heb ook een Trend uit 2008. Dankzij deze uitleg is het mij ook gelukt het werkend te krijgen. Ziet er goed uit zo 's avonds als je instapt.
Ik vond het niet veel werk. het is altijd lastig om in een auto te werken vanwege het gebrek aan ruimte. Maar het is zeker niet moeilijk.
garage Gisteren was is toevallig even bij de garage. Denk ga even vragen wat het kost als zij deze stekkers (zoals hier omschreven) even willen verbinden met de inter.verlichting zodat er stroom op de voetverlichting komt. Doen ze toch even moeilijk. Ze weten niet of het wel kan?? Zoiets moet eerst tegen betaling onderzocht worden!
Nee, ben niet gegaan. Ga niet mijn auto wegbrengen als ik niet weet wat het kost. Ze doen een beetje moeilijk daar in alphen aan den rijn. Vindt het gewoon vreemd dat ze niet kunnen zeggen voor hoeveel ze het kunnen maken.
Ik vind het niet zo vreemd dat ze daar bij de dealer geen prijs voor op willen geven. Ze zullen er eerst 100% zeker van moeten zijn hoe het aangesloten moet worden en dat het ook achteraf geen problemen opleverd. Ze zullen dus de auto moeten vergelijken met de originele schema's om te bepalen welke verbindingen gemaakt moeten worden. Dat kost nu eenmaal vrij veel tijd wat moeilijk vooraf in te schatten is en zal toch betaald moeten worden door de klant. Als de dealer het aansluit en er gaat iets kapot achteraf dan zijn zij verantwoordelijk. Je kan het altijd nog zelf op de eerder genoemde manier aansluiten. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk als er iets kapot gaat.
misschien heeft iemand er eens op een soort klusdag zin in om te helpen ben op electronica een leek!!helaas
instapverlichting Hallo. Ik heb een focus uit 2010. De blauwe stekker waar u hier over praat waar kan ik deze vinden. Bij de zekeringenkast onder het handschoenen kastje of ergens anders. Ik wil kijken of ik het op deze manier ook brandend kan krijgen. Mvg. Japio
Deze stekker zit inderdaad op de interieur zekeringkast aangesloten. Om hier bij te komen kan je het beste de 2 vleugelschroeven waarmee de zekeringkast is bevestigd los draaien. De zekeringkast kan je dan naar beneden kantelen en volledig uit de scharnierpunten tillen. Op die manier heb je veel meer ruimte om alles goed te bekijken.
instapverlichting Mensen allemaal bedankt het is gelukt om de instapverlichting te laten branden. Mede dank zij jullie berichten is het goed gelukt.
Is er ook een manier om ze eruit te krijgen? Heb nu gewone lampjes maar wil LEDs erin . Ik krijg ze alleen niet meer los Gerco.
De lampjes in de voetverlichting zijn T10 / W5W lampjes. Dit zijn normale steeklampjes die je er normaal gesproken zo uit kan trekken. Als je niet genoeg grip hebt op het glas van het lampje kan je het met een doek proberen of eventueel voorzichtig met een tang met een doek ertussen.
Weet iemand hoe je die draadjes uit de blauwe stekker eruit krijgt? Ik zie het namelijk niet zitten om te solderen... Krijg je dan alle draadjes en contactjes in de zwarte stekker?
Oke deze even naar boven halen. Ik heb geen voetverlichting geen fitting geen bedrading. Fitting en bedrading heb ik vorige week opgehaald van de sloop. Nu zie ik het niet zo zitten om te gaan knoeien met de aansluitingen op de zekering kast en ik wil mijn voet verlichting aan hebben staan tegelijk met mijn dashboard verlichting en daarbij dus ook uit moet gaan. Ik heb dus in gedachte om mijn bedrading aan te sluiten op de bedrading van de radio. Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong) moet ik dan van connector A pin 14 ( illumination ) hebben voor de plus en pin 12 ( ground ) voor de min Ik kan hier niet terug vinden welke de + kabel en welke de - kabel is maar omdat zwart volgens mij het meest word gebruikt voor grond/- kabels ga ik daar hier ook even vanuit. Plus kabel: oranje/wit Min kabel: zwart/wit Kan iemand mij bevestigen of ik het op deze manier goed aansluit of ergens een fout heb gemaakt voordat ik ga solderen. StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006