FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Okay, maar met vvt krijg je de powerband toch iets eerder beschikbaar. Bullitproof snap ik op zich wel, maar met vvt kan de solenoid eens kapot gaan en dat is het?
    Weet dat met aftermarket management vvt meer werkt als vtec ipv het ti-vct systeem van Ford. In elk geval, wat ik zoal lees in GB.

    Maar is die 322pk en 290nm uit de ST170 op standaard internals?
     
  2. je kan onderin wat meer vermogen pakken met VVT maar dit word bij de st170ook nog incombinatie gedaan met variable inlaatspruitstuk korte en lang poorten
    dat laatste heb ik er ook niet opzitten ga met 4 gaskleppen rijden
    hierdoor is de motor ook wat mooier aftestellen de nokkenassen hebben een behoorlijke lift
    mijn motor leeft als er turbodruk is zonder turbodruk is het een normale atmo die 10 pk extra onderin vind ik niet boeiend als ik ga sporten kom ik niet onder de 4200 toeren
    solonoid en het tandwiel zelf kan ook kapot
     
  3. weer wat spullen binnen uit de usa
    alleen de helft is nog niet geleverd een brace voor onder de auto voorzijde en een koudere thermostaat voor de nieuwe motor

    de turbular draagarmen zijn wel binnen mooi spulletje weer met verstelbare fuseekogels
    uniball uitgevoerd
    kompleet met nieuwe bouten en zwarte polyurethaan bussen

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Dat is weer super gaaf spul, Dennis! :thumbs::kwijl:
    Wat ik me afvraag; gebruik je deze wagen nog als daily ride of heb je er wat anders bij naast? En als dit wel je daily ride is, is dit nog te doen met die nwe draagarmen?
     
  5. ik heb een auto van de zaak anders wordt dit een erg kostbaar geintje als daily ride
    de Focus is van 2003 en heeft pas 52.000km gelopen maar heeft brandstof verbruikt voor 200.000km
    maar doe er gewoon boodschappen mee en is natuurlijk een genot om er afentoe even mee te toeren na een week in een diesel van de zaak te hebben gereden
    auto is wel behoorlijk hard afgeveerd met een KW compititie set
    ook me camberplates zijn voorzien van uniballs dus geen rubbers meer dus alles voel je en hoor je in de auto maar daar in tegen is de wegliging absurd en vanmiddag nog ff de oren gewassen van een Porsche 4S:cool:
     
  6. Zie heel soms je :rs: vlakbij Loogman Aalsmeer staan wetende dat je een wolf in schaapskleren hebt ;) :mrgreen:
     
  7. klopt me ouders wonen links van Loogman
    zelf woon ik in Uithoorn
    dat schaapie laat nog weleens mening schaffeur van een snelle auto verbazen
    in het donker is het helemaal leuk dan zie je helemaal niet dat het een RS is
    de gedachtes van waarom er soms van die dikke vlammen uitkomen zullen er dan ook wel zijn
     
  8. :mrgreen:
    Beter!
     
  9. Zoals ik al zei, wat een supergaaf project dit. Ik ben erg benieuwd hoe de wagen is als hij voorzien is van zijn nieuwe hart... Zeker i.c.m. dit onderstel... Je post wel filmpjes dan hè?

    Over je nwe motor gesproken, wanneer zal dat huwelijk plaatsvinden?
     
  10. Erg mooi (en hardcore) spul.
    Ben zoals Marco zegt erg benieuwd naar de eerste tests.
     
  11. Ziet er netjes uit Dennis,
     
  12. de motor gaat er als het goed is van de winter in
    nadat deze is afgesteld op een waterrem word nog een aardig klusje 8 injectoren dubbele wastegates
    me throhtlebodies zijn ook binnen deze morgen maar even bekijken
    het inbouwen wordt ook nog wat eerst alles op maat maken slangen oliecoolers drysumptank etc etc...
    ook wil ik de motorruimte ff nieuw in de verf hebben

    gister me me brace voor onder de auto binnen gekregen ook weer een mooi exemplaar met wat extra stevigheid tenopzichte van de standaard uitvoering

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Laatst een Fastford gelezen met waarschijnlijk de hoogst vermogende RS1 die er is. Als jouw project klaar is overtref je deze denk ik wel!:thumbup:
     
  14. hoeveel pony,s had die RS onder de kap?
     
  15. 515 PK Dennis, heb het blad net even opgezocht. Als je wil kan ik een scan van het artikel maken. Ik hoor het wel.
     
  16. altijd welkom weet denk wel om welk artikel het gaat
    volgens mij had hij een GT2876 turbo 515Pk is dan een lastig verhaal met zo,n turbo omdat vermogen te halen
    wil niet zeggen dat het onmogelijk is maar vaak zijn het pk,s aan de barkruk gemeten en niet aan de krukas maar ben bnieuwd

    Groeten Dennis
     
  17. weer een zeer belangerijk en mooi onderdeel binnen gekomen voor de 2.2 Turbo
    het nieuwe inlaat traject 4 48mm gasklephuizen uitgevoerd met 2 brandstof railsen goed voor 8 injectoren kompleet met turboplenum en 4 kelken voor in het plenum
    alleen fijn dat engelse niet altijd mee denken
    de gaskleppen zijn 48mm en de gaten in het plenum zijn 43mm terug sturen maar zodat ze het juiste kunnen op sturen komt wel weer goed maar niet erg handig

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Ah Jenvey :)
    D'r is er een in Engeland die een soortgelijke set-up gebruikt als jij. Dat is echter een standaard 1.6 met forged onderdelen. Motor trekt op de bank bij shawspeed 300+pk. Echt absurd.
    Waarom ga je eigenlijk voor 8 injectoren als ik vragen mag? Directe injectie was geen mogelijkheid geweest bij dit blok?
    En het principe van Alfa (twin spark) zou dat nog wat voordeel opleveren (betere verbranding)?
     
  19. Bij deze;

    Bron@FastFord-magazine

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr. Niels
     
  20. #300 tvdl2000, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2012
    8 injectoren is om het simpele feit dat het mooier/fijner in te stellen/regellen is. de meeste aftermarket ECU's kunnen qua inspuit tijd geregeld worden op de 0,1 mili seconden en voor het vermogen wat dennis gaat draaien zou die minimaal zo'n 1000 cc/min (dennis kennende zal hij eerder voor 1200 a 1500 CC/min gaan door zijn hoge toerentallen, maar voor reken gemak is 1000 cc makkelijker :P ) injectoren moeten hebben. zijn DTA heeft 4 dedicated injector uitgangen, hij zou met die 4 uitgangen kunnen kiezen voor sequentiele inspuiting (per cilinder de injector tot op de 0,1 ms in kunnen regellen) echter dit wordt zelden gedaan met aftermarket omdat men dan zeer nauwkeurig moet meten en daarbij ook bepaalde data hebben die niet zomaar voorhanden is dus eigenlijk alleen proefondervindelijk is te meten, ook daar gaat weer erg veel tijd en geld in zitten. maar de 4 injector drivers kunnen ook BATCH injection draaien, d.w.z. injectors per driver, en in die zin 2 cilinders....

    bij 1 cilinder wordt er dan als het ware "loos" ingespoten echter het daadwerkelijke brandstof efficientie verlies daarvan is maar enkele procenten.

    op die manier kan hij de ECU programmeren om onder (bijvoorbeeld) 50% belasting van de motor te kiezen voor maar 1 injector bank en bij belasting hoger dan de 50% alle 2 de banken te gebruiken.

    het voordeel er van is dat men een verdubbelling van de tuning resolutie krijgt omdat elke stap van 0,1 ms voor een injector open tijd 0,016667 CC injecteert bij een 1000 CC/min injector en 0,008333 CC injecteert bij een 500 CC/min injector en dit is handig in de lagere belasting gebieden van de motor omdat bij stationair maar een fractie van de maximale flow van een injector nodig is.

    als je dit relativeert naar een standaard straat auto bijvoorbeeld de Escort RS2000 16V (een wagen waar ik toevallig erg veel van weet) deze heeft batch injectie met 255 CC/min injectoren, met dezelfde 0,1 ms nauwkeurigheid vanuit de ecu/programmering praat je daarbij over een effectieve inspuit nauwkeurigheid van 0,00425 cc per 0,1 ms een RS2000 16V heeft met standaard injectoren een stationair injectoren opentijd van 2,1 ms waarbij 0,9 ms op gaat aan de injector daadwerkelijk te openen dus hou je een totaal nuttig ingespoten stationair loop inspuiting van 0,051 cc per cilinder over. dit zal een tikkie hoger liggen bij dennis doordat hij iets hogere inhoud en wildere nokkenassen heeft en nog wat andere zaken die er voor zorgen dat zijn stationair loop inspuiting naar mijn vermoeden zo rond 0,06 cc per zou hij dit met een enkele rail 1000 CC injectoren doen dan zou hij een stationair open tijd hebben van 1,259 hebben per cilinder. zou hij echter dit met 2 banken van 500 CC injectoren doen waarbij bij stationair (onder de 50% belasting) maar 1 bank wordt gebruikt dan zou hij een injector open tijd hebben van 1,62 ms door afronding kom je in de volgende tabellen uit:

    1000 CC injector: 1,2 ms inspuiting is: 0,04999999 ingespoten CC's (stuk te weinig)
    1000 CC injector: 1,3 ms inspuiting is: 0,06666666 ingespoten CC's (stuk te veel)
    500 CC injector: 1,6 ms inspuiting is: 0,05833333 ingespoten CC's (HEEL klein tikkie te weinig)
    500 CC injector: 1,7 ms inspuiting is: 0,06666666 ingespoten CC's (stuk te veel)

    zoals je kunt zien komt de 500 CC twin bank injectie VEEL dichter bij het theoretische ideale stationaire mengsel. en dit geldt eigenlijk zelfs voor de gehele toerental range waarbij je ook nog eens minder kans op misfires en verkoling en al wat nog meer van ellende zou kunnen krijgen


    het andere deel van het voordeel van 8 injectoren is dat 1000 cc/min en hoger injectoren ERG weinig te krijgen zijn en in die zin ook gewoon rete duur......... het is praktisch net zo duur om 8 kleinere flow injectoren te pakken als 4 van die huge flow injectoren.....

    zo heel technisch gebrabbel.... hopelijk leg ik het zo een beetje duidelijk uit
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina