FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topic weer omhoog bumpen want deze is interessant :P Hoe is het met de olie? En werkt een poelie ook alleen als de rest van de motor hetzelfde blijft? Ik lees er zoveel dingen over maar of ik het moet geloven :S


    Gerco.
     
  2. op 5 januari een nieuw diff besteld bij Drexler het beste wat er op de markt is een LSD geen ATB meer Quaife weg met die zooi levertijd 12 weken 14maart lever datum dit is helaas 18mei geworden
    meteen maar aan de slag met alles op te bouwen
    alle lagers vervangen en eindelijk het nieuwe diff kunnen inbouwen
    bak goed schoon gemaakt en ff netjes in de verf gezet
    morgen gaat de bak erin en dan na 5maanden eindelijk weer rijden

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten Dennis
     
  3. :wow: wat een levertijd :nocheer:

    Is dus speciaal voor jou gemaakt gezien de levertijd..........spannend als je weer kunt rijden, zal een mooie ervaring zijn :thumbs:
     

  4. olie gaat er morgen ook vers in de bak en de motor
    de pullykit gebruik ik vooral omdat ik naar 8500 RPM ga
    maar zal heus wel iets schelen de msd onsteking die ik gebruik is ook vermogens winst misschien wat meer op een turbomotor dat een atmo
     

  5. het vervelende was dat ze hadden beloofd 14 maart te leveren maar niet 2 maanden later en telkens verhalen het is onderweg enzzz.... en je kan je geld terug krijgen maar als je voor iets betaald heb wil je het gewoon hebben

    was ook pissed maaja je doet er niks tegen

    drexler maakt diffen voor de wtcc en heel veel race klassens
    maar ook voor M Power AMG Audi motorsport en die bestellingen gaan blijkbaar voor


    maar ben benieuwd in de nieuwe RS rijden sommige ook met een Drexler diff schijnt een wereld van verschil te zijn

    Groeten Dennis
     
  6. Erg lekker bakkie wordt dat!
     
  7. wat een mooie machine is en nog veel erger word het
    petje af voor al je werk en je keuze's
    dit is een ultime rs aan het worden
     
  8. vandaag de bak weer ingebouwd en gevuld met Castrol Syntrax Limted slip 75W140 olie
    motor voorzien van 4 nieuwe bougie,s Denso Iridium ITV22 nieuw oliefilter en verse motorlie Castrol Edge Professional 10W60 en na een proefritje de tank maar weer gevuld met BP Ultimate

    heerlijk om weer te rijden na 5 maanden stil staan
    maar wat een verschil zo,n Drexler platen diff tenopzichte van een het standaard Quaiffe diff geen stuur reactie's veel minder wielspin auto is veel voorspelbaarder stuur lichter gewoon veel meer rust

    zeker een aanrader voor de nieuwe RS rijders en natuurlijk de RS1 rijders

    Groeten Dennis
     
  9. Castrol Edge Professional 10W60 dit is een verbetererde versie van de Edge 10W60 niet te koop hier in de winkel als mensen intresse hebben kan het leveren

    [​IMG]

    en de Castrol Syntrax Limted slip 75W140 olie aparte vloeistof vergeleken de standaard bak olie

    [​IMG]

    Groeten Dennis
     
  10. Ja Dennis, je RS is weer een stuk beter geworden. Dat diff werk perfect!!
     
  11. Hmm valt nog niet veel te zien Dennis!
     
  12. Donders! dat is mooi spul!
     
  13. Erg mooi hoor.
    Maar 8500rpm met een grote turbo... Wat voor een vermogen ga je zoeken?
    En is de auto dan nog goed te rijden laag in de toeren (sub 4000rpm) of wordt het meer als een Supra TT, pas vermogen bij 5000rpm?
     
  14. wat wil je zien dan staan al aardig wat foto's

    het is een ballbearing die doet het bij 4000rpm ongeveer en gaat door tot 8500 rpm dus een behoorlijk groot gebied vermogen goeie 600pk
    de motor is gaat naar 2,2liter dus 10% meer cilinderinhoud dus dat scheelt alweer iets trekkracht onderin
    voordeel van de grote turbo is dat ie er vloeiend inkomt een kleine turbo is net een aan uit schakelaar moeilijker te doseren
    zal wel werken worden maar het nieuwe diff scheelt zoveel al met het ouwe quaiffe diff

    Groeten Dennis
     
  15. Okay dus je rev limiter wordt nog iets hoger gezet als je pas je max vermogen bereikt bij 8500rpm.
    Wel netjes trouwens als je er echt 600pk uit weet te halen :)

    Denk dat the dutch een filmpje bedoelt en niet zo zeer de foto's. Maar heb ik iets gemist of wanneer heb je een remap in de planning?
     
  16. momenteel zit de orginele motor er nog in die doet momenteel ruim 300pk en 532nm

    nieuwe blok is een CGI (wrc) onderblok met een lange slag krukas en een st170 kop dikke nokkenassen 50mm gasklephuizen twinscroll uitlaatspruitstuk met een GT3582 turbo (word misschien nog omgewisseld voor een GTX3582) drysump systeem en DTA motormanagement

    de motor is al eens zonder turbo gebouwd goed voor 322pk en 293nm koppel
    dus die 600pk moet zeker haalbaar zijn

    waarschijnlijk weer meerijden met Duitse autodag Time Attack zal alleen de semipro klasse worden ivm geen rolkooi


    Groeten Dennis
     
  17. Foto's zat hoor Dennis.;) Maar doelde idd op het filmpje, maar ik reageerde iets te snel op een post voor mij. Ik meende dat er een filmpje van was namelijk.
     
  18. Heel vet Dennis. Tis misschien lang wachten, maar zeker het wachten waard.
     
  19. De nieuwe koppeling is ook vandaag binnen gekomen
    een Clutchmaster Twinplate 725Series goed voor zo,n 1000nm

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten Dennis
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina