FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb al 2x thermostaathuis lek gehad de eene heeft het 45.000km vol gehouden de ander 2000km het thermostaathuis kost genoeg als ie maar heel blijft....

    zozo 200.000km al ik zit pas op 50.000km kwa brandstof lijkt het wel 150.000km

    onze ervaring met de msd bobine,s is dat hij juist beter loopt en geen misfire,s heb haha precies andersom ook deze bobine,s getest op andere auto,s met progameerbaar management ook betere resulaten beter starten lagere hc waardes

    de Denso bougie,s heb ik 25.000km mee gereden zonder problemen tot vorige week heb lekkage gehad in me inlaat traject valselucht waardoor computer dacht dat er teweining brandstof in ging en bij ging regelen de motor liep erg rijk leek wel een zwaar getuned blok zo onregelmatig liep ie dat vinden de bougie,s niet fijn
    het afbreken van de punten moet een oorzaak hebben lijkt me

    ben er nog niet uit wat voor bougie,s er straks in gaan

    Groeten Dennis
     
  2. Weer fijne goodies voor de rs! Die nokkenstokken zien er ook goed uit! Wat voor verlaging zit er eigenljk onder?
     
  3. :) Hij is fijn!
     
  4. Leuk spul Dennis, wanneer is de planning om het blok softwarematig fine te tunen?
     
  5. het nieuwe blok is in aanbouw alleen gaat niet zo snel
    ook omdat alles wat je nodig hebt gewoon erg veel geld kost
    heb nog een set Jenvey throttlebodies nodig met een plenum
    drysump systeem DTA progameerbare computer
    vliegwiel met een dubbelplaatskoppeling

    de motor word eerst afgesteld op een waterrem en daarna word deze ingebouwd en gaat dat op de vermogenstestbank

    ben bezig met een 6bak met Quaiffe dogbox tandwielen set en het mooist een Drexler diff alleen ben bang dat ik de versnellingsbak eerder nodig heb want gister kwamen erbij raare geluiden naar buiten of het is me druklager of de bak op een hoop eerst maar weer sleutelen om te kijken wat we nodig hebben

    Groeten Dennis
     
  6. Doe je dit als hobby trouwens? Ik meende dat in elk geval je auto meedoet aan races?
    Bedoel er gaat aardig veel geld in zitten en je pakt het even wat serieuzer aan dan menigeen. Dus is het ook deels voor een ander beroep/inkomsten?
     
  7. Zitten weer dikke spullen tussen.
    Kan je deze v-bak zomaar overzetten dan? Past dat zomaar op deze motor/auto?
     
  8. dit is hobby, het circuit werk wat we doen is met vrijrijden,vijverbergtroffee en natuurlijk Time attack
    het kost inderdaad veel geld het voordeel is dat ik maar maar zo,n 5000km met de auto rij per jaar daarnaast koop ik de meeste spullen met nette kortingen ook omdat ik vrijwillig daar help met beurzen en in weekenden erbij sleutel en een stuk verkoop doe anders word het een heel duur verhaal

    de versnellingsbak past tegen de motor aan alleen ga ik met een 184mm koppeling rijden twin plate dit moet op maat gemaakt worden maar is niet zo spannend aandrijfassen hetzelfde verhaal
    maar ga eerst zaterdag me eigen bak eruit halen om te kijken wat er aan de hand is misschien alleen het druklager laten we dat maar hopen

    Groeten Dennis
     
  9. Toch de versnellingsbak maar onder de auto vandaan gehaald en open gemaakt
    op eerste gezicht geen raare dingen te zien geen slijpsel of andere brokken ijzer in de bak
    het volgende was er aan de hand
    bij stationair draaien zingend geluid in de bak koppeling in getrapt geluid weg
    en vooral rijden in de 4de versnelling was een pokke herrie
    was bang voor een lager geluid van de 4de versnelling of ingvrete as of een beschadigd tandwiel
    dit was het allemaal niet een borg klip die de tandwielen op de as bij elkaar houd was uitgeput en opgeschoven waardoor de 4de versnelling ook op schoof
    op de foto,s goed zichtbaar
    nieuwe lagers en borg zijn besteld maar kon het toch niet laten om een ander diff te bestellen
    ik heb het orginel Quaiffe diff verkocht en een drexler motorsport diff besteld alleen de levertijd is 14 weken

    http://drexler-drivetrain.com/

    nu dus mooi tijd om de bak mooi schoon te maken en ff netjes in de verf te zetten

    ondertussen word de schakeltoren ook verstevigd zit orgineel met wat puntlasjes in elkaar laat nu alles ff netjes aan elkaar vloeien

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    op de bovenstaande foto kan je zien dat de borgklip uit ze groef is waardoor de tandwielen iets zijn opgeschoven
    [​IMG]

    [​IMG]

    borgklip verwijderd en de tandwielen weer terug geperst

    Groeten Dennis
     
  10. Dat wordt binnenkort weer lekker schakelen ook!
     
  11. Mooie foto's en leuk verhaal. Succes!
     
  12. :wow: je moet het maar durven om zoiets open te halen.
    Wel mooi om eens te zien.
     
  13. Als je bak er toch af ligt.. Meteen een sequentiële bak eronder gooien! Dat zou echt fantastisch zijn als combo met dat nieuwe blokkie van je!
     
  14. Leuk om zoiets eens van de binnenkant te zien.
     
  15. Hey Dennis,
    Weer lekker bezig he :P in dit geval wel nodig natuurlijk en gelijk een andere diff joh.
    OP hoeveel PK zit je nou op dit moment ?

    Gr
    Ron
     

  16. Haha, daar draait Dennis zijn handen niet voor om ! :mrgreen:
     
  17. Een bak met werk..;) Je pb box zit vol trouwens..!
     
  18. er is weer ruimte in me mailbak ;)
    momenteel bakhelften ff stralen en dan ff netjes zwart maken nieuwe lagers monteren en wachtten op het diff staat gepland voor 14maart
    ook bezig met speciale olie voor bak en motor

    Groeten Dennis
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina