Sinds september 2007 ben ik in het bezit van deze Focus. Specs Ford Focus Wagon Mk I Fase I Uitvoering: Collection Massa voertuig: 1.180 kg Kleur: Smokestone Blue (code: K2) Datum eerste toelating: 02-06-2000 Motor cilinderinhoud: 1796 cm3 kleppen per cilinder: 4 (16 totaal) max. vermogen: 84 kW / 115 pk @ 5750 tpm max. koppel: 158 Nm @ 3750 tpm motorcode: EYDB Banden Zomer: voor: Michelin Pilot Primacy 205/50R16 achter: Michelin Pilot Primacy 205/55R16 Winter: Roadhog* 185/65R14 * Wat een rommel! Maar ik kreeg ze bij de auto. Al gedaan: - Flatblade ruitenwissers - K&N luchtfilter - Air deflector mod. - Heldere knipperlichten in bumper en zijscherm - Engels achterlicht - Regelbare intervalschakelaar - 17" Duval velgen To do - Mistlampen vervangen - Deuren en achteruitkijkspiegels extra/opnieuw isoleren - Voorbumper vervangen (ligt al in de schuur, maar moet nog gespoten worden) Wishlist - Adapter stuurwielbediening Ford-Sony (ebay) - Cruse Control (OEM) - Boardcomputer Op deze website houd ik het verbruik van mijn Focus bij. Resultaat na 40.362km: 1:12,40 [update 17 aug 2010] Hier een aantal foto's van mijn FoFo. Een (betere) fotoshoot zit nog in de planning. 16 inch velgen met (toen) Continentals, maar tegenwoordig Michelins. 3 maanden na aanschaf is de roestschade aan portieren en achtklep onder garantie verholpen.
[update 20-02-2009] Stadslicht linksvoor kapot. Bij Automat geen normale W5W-lampjes gekocht, maar de LED uitvoering. Resultaat; meer licht en xenon-look.
[update 23-02-2009] Vandaag de auto naar Boerhof schadeherstel gebracht voor het verhelpen van een 'fase 3' roestschade. Op de motorkap was een bevestiginspunt van de motorkap door de lak heen geroest. Auto 's ochtends om 8 uur gebracht en 's middags om 17 uur weer opgehaald. Tot mijn verbazing hadden ze de hele motorkap overgespoten! Dus nu ben ik mooi van mijn steenslag putjes aan de voorzijde verlost! Als je het weet kun je een licht kleur verschil zien. Maar dat zal wel bijstekken (??). Bij thuiskomst heb ik het dashbord opgeschroeft om een kapot lampje in de telleruinit te vervangen. Voor een duidelijke 'How To' kijk HIER.
Snap niet dat je zo moelijk doet door iedere keer een foto te nemen en het in een eigen staatje de verwerken. Ik gebruik www.autoverbruik.nl Zeer overzichtelijk en kost niets
Autoverbruik.nl gebruik ik ook (zie: Ford Focus Wagon 1.8 16v 2000 donker blauw), maar dan moet je wel weten hoeveel je hebt getankt en wat de kilometerstand is. Door er een foto van te maken, heb ik deze gegevens altijd bij de hand en hoef ik geen bonnetjes te bewaren, waarop ik de Km-stand moet noteren.
tis maar waar je de voorkeur aan geeft. iedere keer een foto maken vind ik onnodig als ik een bon kan krijgen.
Moeten de brandstofkosten er niet bij? Ik reken globaal aan de pomp hoeveel ie verbruikt, dan vind ik het al erg genoeg dat ik nooit verder kom dan 1op10 of 1op11 met een 1.6. En als ie leeg is moet ie toch weer vol.... :wink:
Nadat ik mij begon te storen aan het zeer zwakke lichtbeeld dat de weg voor mij verlichtte, heb ik Philips X-treme Power lampen gekocht (via Ebay...scheelt nog al!). Omdat ik heel benieuw was of deze lampen nou echt zoveel meer licht geven als Philips ons willen doen geloven, heb ik voor het vervangen van de lampen een foto gemaakt van het lichtbeeld. ....en na het vervangen van de H4-lampen voor deze en ook het T10-stadslicht voor deze, ziet het lichtbeeld er zo uit. Opmerking: De foto's zijn gemaakt met dezelfde camera instellingen!
mooie focus heb je, ook een smokestone!! mooi kleur he?!?! ik heb ook de philips en osram lampen getest maar vond het niks, wou iets blauwers, heb nu de blue halogeen lampjes van de gamma!! dit zijn voor mij DE halogeenlampjes
Naast het K&N-filter heb ik nog een kleine mod uitgevoerd op de 'ademhaling' van mijn FoFo. Op de 'air deflector' zit voor de luchtinlaat een opstaande rand. Hiervan heb ik de achterzijde eruit gezaagd. Resultaat... merkbaar beter oppakken van toeren, helemaal op de snelweg.
Vorige week via Ebay een engels linker achterlicht gekocht. Vandaag eindelijk het pakketje ontvangen. En wat denk je.... hebben ze de verkeerde kant (rechts) opgestuurd.
ik heb dat op aanraden van een medeforummer ook gedaan, zeer merkbaar verschil, en als ik 80 in z'n 4 rijd, is mijn verbruik 3,8 L/100 km gemiddeld ik rijd een TDCi 1.8 en ik vind dat met die motor als die 80 in zijn 5 rijd ie als een natte krant
Inmiddels is het engelse achterlicht binnen! Nu de rode LED lamp nog (ook onderweg uit de UK). Ook ligt er nog een verstelbare interval hendel klaar om ingebouwd te worden. Als het weer weer was beter wordt ga ik ook de oranje knipperlichten vervangen voor heldere witte exemplaren. Als het zover is volgen de foto's snel.
nice, benieuwdheid. Ik ga ook eens even kijken voor dat "rooie vlakje" was mij nog niet eerder opgevallen.
De X-treme power lampen geven veel licht, maar zijn ook erg kwetsbaar, want na 2,5 maand en 6700 Km is de eerste alweer kapot!